Kereskedelmi terek fejlesztése a vevők szolgálatában – Akár kistelepülés, akár nagyváros: modern bevásárlás a Coop vásárlóinak
A Coop Gazdasági Csoport lefedettségéből és kiterjedtségéből adódóan része az emberek mindennapjainak. A kereskedelmi csoport 1450 településen mintegy 2200 üzletet üzemeltet, ezért jelentősége az élelmiszer-ellátás területén megkérdőjelezhetetlen. Az üzletpolitikájában mindig is nagy hangsúlyt fektet a folyamatos modernizációkra, beruházásokra, új üzletek építésére, legyen szó nagyvárosról vagy a legkisebb településről. A csoport tagjai összesen évente több milliárd forintot fordítanak arra célra, hogy a vevők modern, 21. századi körülmények közt intézhessék bevásárlásaikat. Az elmúlt évben 461, 2000 fős vagy az alatti lélekszámú kistelepülésen működő üzlet újult meg, és megkezdte működését a jelenleg félszáz egységből álló Coop Szuper Plusz prémium üzletkategória.
A COOP számára az ország, a települések minőségi áruellátásának biztosítása, a kereskedelem fenntartása és fejlesztése olyan küldetés, amely jóval többet jelent üzleti stratégiánál. A kereskedelmi csoport felelőssége óriási, hiszen 1450 településen jelenlévő mintegy 2200 üzletével az ország egyik legnagyobb kistelepülési foglalkoztatója. Boltjaiban naponta csaknem egymillió vevő fordul meg, amely boltok a helyi közösségek életében is fontos szerepet töltenek be, hiszen a kisebb-nagyobb vásárlások mellett sok helyen a találkozások, beszélgetések szinte egyetlen állandó helyszínét is jelentik az emberek számára.
A versenyképesség biztosítása mellett éppen ezért is elengedhetetlenek a folyamatos innovációk, fejlesztési beruházások, hiszen a Coop középtávú célja, hogy a legkisebb településeken is a 21. századi modern körülmények között intézhessék bevásárlásaikat a vevők. A kereskedelmi csoport az elmúlt több mint két évtizedben e szemlélet mellett végezte tevékenységét. A franchise-tagok saját erőből évente összesen több milliárd forintot költenek modernizációra, ami nagyban hozzájárult a hazai vásárlási kultúra és minőségi vásárlói környezet fejlesztéséhez. A beruházások egyaránt érintik a kis- és nagykereskedelmi üzletágat, így a logisztikai rendszer tagjainál is folyamatosak a beruházások, a digitalizáció adta lehetőségek széles körű alkalmazása, a frissáru-logisztikai kapacitás bővítése és zöldség-gyümölcs disztribúció folyamatos kiterjesztése. Az üzletfejlesztéseket környezet- és energiatudatos beruházás jellemzi, így az év végére mintegy 500 üzleten működik majd napelemes technológia. A kiskereskedelem területén kiemelt jelentőségű csoportszintű beruházás volt a kistelepülési üzletek modernizációja, amelynek révén mintegy 5 milliárdos önerő és a hozzá a Magyar Falu Program keretében elnyert további 7 milliárdos forrás révén mintegy 461 kistelepülési bolt újult meg. A fejlesztések részeként 91 településen postai, 9 településen pedig nem vényköteles gyógyszerek forgalmazása is elérhetővé váltak a Coop-vásárlók számára. 145 Coop-üzlet előtt közösségi terek kerültek kialakításra, amelyek fontos szerepet töltenek be a helyi közösségek életében.
Emellett a tavalyi évben megkezdte működését a jelenleg közel félszáz üzletből álló korszerű Coop Szuper Plusz boltkategória, amely egy szélesebb választékkal, kiterjesztett akciókkal várja a vásárlókat. Az üzletek a megkülönböztetett külső és belső arculat révén és a mai kor igényeinek megfelelő műszaki felszereltséggel, berendezéssel, valamint gyors kasszarendszerrel minőségi vásárlói környezetet biztosítanak. Az üzlettípus kialakításánál kiemelt szerep jut a környezettudatossági szempontoknak és a legmodernebb technológiai megoldásoknak. A 350-400 négyzetméteres prémium szupermarketek jellemzően nagyvárosokban találhatók, mintegy 6500-7500 cikkelem közül, köztük kibővített friss- és pékáruválasztékból, kiemelt funkcionális, egészségtudatos és prémium, félkész- és késztermék-kínálatból, valamint folyamatosan megújuló szezonális/tematikus választékból válogathatnak a vevők.
Az új prémium üzletkategória létrehozását a szakma is elismerte, hiszen a vezető FMCG-szaklap, a Trade magazin idei évi „Star Store – Év Kereskedője” kiírásán a zsűri az Év Franchise üzletlánca címmel díjazta a Coop Szuper Plusz hálózatot. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Gyopáros Alpár: 360 millió forintos fejlesztést valósított meg Elek település a Magyar falu program révén
Háromszázhatvan millió forintos fejlesztést valósított meg Elek a Magyar falu…
Tovább olvasom >Biztos üzletfejlesztésekkel a jövő szolgálatában
Az elmúlt évben is jelentős mértékben határozta meg a folyamatosan változó…
Tovább olvasom >A szövetkezeti átalakulás és integráció negyed évszázada – 25 éves jubileumát ünnepelte a Co-op Star
A Co-op Star Zrt. elmúlt 25 éve a szövetkezeti átalakulás…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >