Kereskedelmi szövetség: egyre több üzlet csatlakozik a Fekete Péntekhez
Egyre több üzlet csatlakozik ugyan Magyarországon is a fekete péntekhez, a részt vevő hazai boltokról azonban nincs országos összesítés, a statisztikában pedig eddig nem látszott nagy kiugrás a kiskereskedelmi forgalomban, de az akciókat kínáló üzletek forgalma elsősorban az online üzleteké ilyenkor jelentősen nő – mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára az MTI-nek.
A fekete péntek (Black Friday) csaknem ötven éve a hálaadást követő péntek – idén november 25-e – elnevezése az Amerikai Egyesült Államokban; ez a nap hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete, amikor rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a kereskedők.
Vámos György közölte: a Központ Statisztikai Hivatal (KSH) korábbi adataiban nem látszott nagy kiugrás, a fekete pénteknek nincs akkora súlya a teljes kereskedelmen belül, hogy az a statisztikai adatokban érzékelhető legyen.
A fekete péntek Magyarországon is egyre elterjedtebb, növeli a kereskedelmi forgalmat, de csak a boltok kisebb része hirdet akciókat, a részvétel az online üzletek körében gyakoribb – mondta.
Az OKSZ főtitkára hangsúlyozta: Magyarországon harmadik éve nő jelentős mértékben a fogyasztás, ami jelzi, hogy egyre több elkölthető jövedelme van a lakosságnak.
A növekvő hazai vásárlóerő és az élesebb piaci verseny miatt érdemes felhívni magukra a figyelmet a kereskedőknek, a november végi kedvezményekkel megnyújtják a karácsonyi vásárlási szezont – fogalmazott Vámos György.
A Cofidis Hitel Monitor kutatásából kiderül: Magyarországon a 18-69 éves lakosság 31 százaléka vásárolt már a Black Friday-en, és egytizedük készül tudatosan erre az alkalomra.
Az MTI-hez eljuttatott tájékoztatásuk szerint az emberek többsége, 59 százaléka már novemberben vagy korábban elkezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését, ezen belül a nők igyekeznek jobban, mint a férfiak.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) arra hívta fel a figyelmet, hogy a fekete péntekkel kapcsolatban elsősorban amiatt érkeztek panaszok a hatósághoz, hogy a kereskedők nem jól mérték fel az árukészlet iránt várható érdeklődést, így több esetben nem, vagy csak jelentős késéssel tudtak eleget tenni a vásárlási feltételeknek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >Új eladóvédelmi programot vezet be az Alibaba Európában
Az Alibaba Trade Assurance nevű szolgáltatásával új mércét állít fel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >