Eredményesen zárultak a szakszervezet és a Tesco bértárgyalásai
Eredményesen zárultak a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete (KASZ) és a Tesco közötti bértárgyalások, így a cég 2015-ben mintegy 6000 munkavállalója számára biztosítja a szakmai bérminimumot, ami az érintett dolgozók számára 10-15 százalékos béremelkedést jelent a minimálbérhez, illetve a jelenlegi béréhez képest – közölte a KASZ hétfőn az MTI-vel.
A minimálbér közeli keresetű munkavállalók körében végrehajtott bérrendezés eredményeként minden munkavállaló megkapja a szakmai bérminimumot. (Ennek törvényben meghatározott összege 2015-re 122 ezer forint).
A közlemény szerint a béren kívüli juttatások mértékét a vállalat összes, azaz több mint 20 ezer munkavállalójának emelik 30 százalékkal, nettó 3400 forinttal.
A KASZ kiemeli: a megállapodásnak köszönhetően – bérsávoktól függően – 2 és 5 százalék közötti mértékben emelkedik az áruházak dolgozóinak átlagbére. Utóbbi a Tesco tájékoztatása szerint jelenleg bruttó 123 ezer forint.
A szakszervezet alapvető célja volt, hogy a 2015-ös évben minden Tesco-munkavállaló jövedelme emelkedjen – tette hozzá a KASZ.
A szakszervezet közleményében azonban arra is felhívta a figyelmet, hogy a korábban is szakmai bérminimumon foglalkoztatott munkavállalók és a most megemelt bérezésű dolgozók között bérfeszültség alakulhat ki.
Ezért javasolták, hogy a vállalat arányosan emelje meg a jelenleg is szakmai bérminimumot, vagy ennél többet kereső dolgozók bérét is, de az idei évben bérrendezésre fordítható központilag jóváhagyott keretösszegből ezt már nem lehetett megvalósítani. Ugyanakkor kiemelték, hogy a vállalat képviselői megértették a helyzetben rejlő kockázatokat és ígéretet tettek arra, hogy a következő években esedékes bérfejlesztéskor figyelembe veszik az idei évben felmerült problémát. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A Shopper Park Plus Nyrt. Szlovákiában felvásárolt egy kiskereskedelmi park portfóliót
A Shopper Park Plus Nyrt. (SPP) felvásárolt Szlovákiában egy Tesco-központú…
Tovább olvasom >Együttműködést szorgalmazó platformot hoz létre a Tesco a menstruációs szegénység felszámolásáért
A menstruációs szegénység felszámolását zászlajára tűző platform létrehozását jelentette be…
Tovább olvasom >2,3 millió szavazat juttatta célba a Tesco újonnan startolt, 57 millió forintos programját
Több mint 2,3 millió voksot adtak le a Tesco vásárlói…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >