Eredményesen zárultak a szakszervezet és a Tesco bértárgyalásai
Eredményesen zárultak a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete (KASZ) és a Tesco közötti bértárgyalások, így a cég 2015-ben mintegy 6000 munkavállalója számára biztosítja a szakmai bérminimumot, ami az érintett dolgozók számára 10-15 százalékos béremelkedést jelent a minimálbérhez, illetve a jelenlegi béréhez képest – közölte a KASZ hétfőn az MTI-vel.
A minimálbér közeli keresetű munkavállalók körében végrehajtott bérrendezés eredményeként minden munkavállaló megkapja a szakmai bérminimumot. (Ennek törvényben meghatározott összege 2015-re 122 ezer forint).
A közlemény szerint a béren kívüli juttatások mértékét a vállalat összes, azaz több mint 20 ezer munkavállalójának emelik 30 százalékkal, nettó 3400 forinttal.
A KASZ kiemeli: a megállapodásnak köszönhetően – bérsávoktól függően – 2 és 5 százalék közötti mértékben emelkedik az áruházak dolgozóinak átlagbére. Utóbbi a Tesco tájékoztatása szerint jelenleg bruttó 123 ezer forint.
A szakszervezet alapvető célja volt, hogy a 2015-ös évben minden Tesco-munkavállaló jövedelme emelkedjen – tette hozzá a KASZ.
A szakszervezet közleményében azonban arra is felhívta a figyelmet, hogy a korábban is szakmai bérminimumon foglalkoztatott munkavállalók és a most megemelt bérezésű dolgozók között bérfeszültség alakulhat ki.
Ezért javasolták, hogy a vállalat arányosan emelje meg a jelenleg is szakmai bérminimumot, vagy ennél többet kereső dolgozók bérét is, de az idei évben bérrendezésre fordítható központilag jóváhagyott keretösszegből ezt már nem lehetett megvalósítani. Ugyanakkor kiemelték, hogy a vállalat képviselői megértették a helyzetben rejlő kockázatokat és ígéretet tettek arra, hogy a következő években esedékes bérfejlesztéskor figyelembe veszik az idei évben felmerült problémát. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >Padlóra viszi a drogériatermékek árait a Tesco
Több mint 150 már eddig is garantáltan alacsony árú háztartási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >