Keresd a MUCIt! – – Most Useful Creative Innovations
A Trade Marketing Klub éves „Szerelmem…” konferenciáján a kereskedelemben megjelenő innovációkról hangzottak el érdekes előadások retail, brand és kutatói oldalról. Az eseményen kihirdetésre és bemutatásra kerültek az idei egyetemi displaytervező verseny győztesei is.
A Trade Marketing Klub közel 20 éve rendezi meg „Szerelmem a trade marketing” konferenciáját a Valentin naphoz kötődően. Az eseményen hazai szakemberek találkoznak, hogy az iparág és a szakma aktualitásait megvitassák. A POPAI Magyarország szervezete általában a külföldi előadók meghívását biztosítja. Idén pedig már negyedik alkalommal ezen az eseményen hirdették ki a POPAI Student Design Awards verseny helyezettjeit. Az eseményre közel 140-en regisztráltak.
Az MS Teams videókonferencia felületen egybegyűlteket Hermann Zsuzsanna, a TMK egyik alapítója, a Trade magazin tulajdonos-főszerkesztője üdvözölte. A Klub másik két alapítója, Kátai Ildikó, a POPAI Hungary főtitkára és Csiby Ágnes, az In-Store Team ügyvezetője, moderálták a délelőtti és délutáni blokkokat.
Hazai és külföldi innovációk
A konferencia első részében magyar és európai példákon keresztül olyan digitális és instore eszközöket és megközelítéseket láthattak a résztvevők, amik rezonálnak az aktuális, postcovid fogyasztók elvárásaira. A jellemző fogyasztói magatartás csoportokat Bodnár Kriszta, a GfK FMCG üzletág üzletfejlesztési vezetője mutatta be. Arra is kitért, hogyan reagálnak a különböző kereskedők a megváltozott vásárlói igényekre.
Okospláza Kelenföldön
Márton Szabolcs, a Republic Group kreatív igazgatója, az Etele Pláza projekt kreatív vezetője képekkel és előtte-utána illusztrációkkal mutatta be, mitől más egy okos bevásárlóközpont, amit 2021 szeptemberében, a covid helyzetben nyitottak meg. Az ország harmadik legnagyobb plázája látványos digitális felületei mellett sok más, előre mutató kezdeményezéssel várja vásárlóit.
Sustain, a mérhető fenntarthatóság
Martin Kingdon, a POPAI UK&Ireland vezetője, hazánkban és a régióban először itt mutatta be azt a módszert és szoftvert, amivel az instore eszközök gyártása és kihelyezése kapcsán felmerülő hatásokat mérni, összehasonlítani, számolni lehet. 10 országban vannak liszensz partnereik, akik több mint 350 márkának összesen milliós nagyságrendben készült displayeire adtak megbízható, független szervezetek által auditált adatokon alapuló irányelveket.
„Mit” helyett „Miért”
Balogh Bence, a Nestlé Purina trade marketing managere már 3 éve dolgozik az új kategória stratégia látványos bolti megvalósításán. A covid trendekre azonnal reagáltak, a független állateledel boltoknak is különleges lehetőséget biztosítottak és a láncokban is újszerű megközelítést alkalmaznak.
FMCG fogyasztás és médiaválasztás
Karácsony László, az Atmedia Csoport stratégia- és marketing igazgatója a GfK háztartáspanel költésadatait saját online kérdőíves megkérdezésükkel vetette össze és ezek alapján mutatta be a főbevásárlók vásárlási volumenének és Tv, rádió, online szokásainak összefüggéseit. Kiemelte az online megerősödését, a covid időszak alatt megkerülhetetlenné válását.
Multifunkciós instore kommunikáció
Tóth Zoltán, a DigInStore Zrt. társtulajdonosa és vezetője, a Trafik Tv egyik kitalálója, a dohánytermék piac szakértője a trafikokban a napicikkek és márkák számára rejlő lehetőségeket, újdonságokat mutatta be. Arra is rávilágított, hogy ez a médium túlnőtt az eladáshelyi reklám funkción, informáló, figyelemfelkeltő, edukáló, márkaépítő szerepe is jelentős.
’Higher Purpose’ az innovációkban és kommunikációban
Szak Zsuzsanna, a Henkel Beauty Care üzletág igazgatója bemutatta, hogy a fogyasztók a nagyvállalatoktól és márkáktól is elvárják, hogy aktívan tegyenek a környezetért és a társadalomért. A nemes cél támogatására pedig szívesen összefognak a vásárlók, legyen szó flakonok visszagyűjtéséről, a személyes karbonlábnyom kiszámolásáról vagy épp a karácsonyi csomagok kapcsán szervezett jótékonyságról.
Győztesek a porondon
A délutáni blokkban először a StarStore – Év Kereskedője 2021 verseny 3 kategóriagyőztese mutatta be díjnyertes koncepcióját.
Kozma Anita, a CBA Grand Gourmet marketingvezetője a Buda központi részén létrehozott és ínyenc vásárlókat célzó, prémium felületekkel és belsőépítészeti megoldásokkal, különleges kínálattal és szolgáltatásokkal működő áruházat mutatta be.
Nock-Vető Katalin, a Pek-Snack marketingvezetője virtuális pogácsázásra is hívta a konferencia résztvevőit. Új stratégiájuk a fogyasztói élmény növelésén, a branding erősítésén, a nagy márkákkal való együttműködésen alapul, amit az új arculat is tükröz.
Varga-Futó Ildikó, az Auchan vállalati kommunikáció igazgatója a budaörsi Auchan áruház innovációit vette sorra. Céljuk a széles, folyamatosan megújuló és magas minőségű termékválaszték biztosítása. Az egyediség a sajátmárka, a pultok, a szezonális és Culture zóna és az ingyenes szolgáltatások, programok, fenntarthatósági ötletek kialakításában is jellemző.
A konferencia záróakkordja MUCI az Egyetemen: PICK és SPAR – a hallgatói displaytervező verseny margójára címmel a POPAI Student Design Awards 2021 díjkiosztója és a győztesek bemutatkozása volt. Király Krisztián, a PICK Szeged business development managere, a verseny témaadó szponzoraként a kiadott feladatokat ismertette és személyes benyomásait is elmondta.
Németh Károly, a SPAR marketingvezetője, a verseny főszponzoraként kiemelte a fiatal tehetségek szerepét az iparág jövőjében és hangsúlyozta, hogy az idei versenyzők elkápráztatták innovatív ötleteikkel a zsűrit.
Összesen 9 díjat osztottak ki, 2 harmadik, 1 második, 3 első helyezett és 3 különdíjas örülhetett a rangos elismerésnek és mutathatta be display tervét a szakmai közönségnek. A díjazott pályamunkákról bővebben a Trade magazin 2-3-as digitális és print számában a POPAI hírekben és a popai.hu oldalon olvashatnak.
A konferencia szakmai partnere:
Kapcsolódó cikkeink
Állatjólét és fenntarthatóság – Az európai állattenyésztők 2030-ig tartó jövőképe
Az állattenyésztési élelmiszerláncban tevékenykedő, hasonló gondolkodású uniós partnerekből álló „Európai…
Tovább olvasom >Kiemelt cél a hazai borágazat sikere és támogatása
A magyar borászat továbbra is a hazai agrárium egyik legfontosabb…
Tovább olvasom >Iványi – Bio Csirke
Egy új, régóta várt termékkört szeretnénk bemutatni, az Iványi brand…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >