Kényeztető különlegességek
A kozmetikumok kategóriájában az innovatív és különleges termékek rendre meghódítják a fogyasztókat, ami a kategória eredményeiben is megmutatkozik. Összeállításunkban olyan különleges összetevőjű és felhasználású termékeket mutatunk be, melyek bevezetései a legfrissebb szépségápolási trendekre és speciális fogyasztói igényekre válaszolnak.
A Henkelnél hajfesték kategóriában a Schwarzkopf #Pure Color terméke jelenti az idei év innovatív bevezetését.
– A haj szegmensen belül, legyen szó ápolásról vagy festésről, az egyik leggyakoribb elvárás a hidratálás – ismerteti Domján Dóra, a Henkel Magyarország Kft. junior brandmenedzsere. – Az új #Pure Color gél állagú, tartós hajfesték elsősorban erre kínál megoldást kaktusz és aloe vera összetevőivel, valamint az Aquaxyl technológiával. A termék másik fő előnye a forradalmi gélállag, melynek köszönhetően a hajfestés rendkívül egyszerűvé válik, megakadályozza a csöpögést, így a hajfestés nem jár felfordulással. A tartós hajfesték állagának és felhasználási módjának innovációjával próbálunk a mai rohanó világ fogyasztói igényeire válaszolni. A bevezetést a márka erős digitális kampánnyal támogatja, a fogyasztó számos felületen találkozhat a márka videóival, bannereivel, ezenkívül hagyományos bolti POS-eszközökkel is.
A Henkel arc- és testápolási kategóriájában 3 újdonság is bemutatkozik.
– A kozmetikai piac rendkívül kompetitív, ezért a kínálatból csak egyedi, különleges termékekkel lehet kitűnni – mondja István Katalin, a Henkel Magyaország Kft. senior brand és trade marketing menedzsere (Body, Oral, Skin care & Fragrances). – A fogyasztók egyre inkább a természetes, tiszta, környezettudatos termékeket keresik, amelyekért készek magasabb árat is fizetni. A Henkel, válaszolva a fogyasztói igényekre, bevezette a Barnängen prémium, autentikus svéd szépségápolási márkát, mely a természetes, északi összetevők és az elegáns csomagolás tökéletes elegyével az ún. lagom életstílust képviseli. A fürdéshez és testápoláshoz kínált termékeink ún. Cold Creamet, törpemálnát, nyírfavirágot és bodzavirágot tartalmaznak. Arcápolás szegmensben a Diadermine prémium márkánkkal vagyunk jelen, mely Franciországban kifejlesztett, magas minőségű, egyedi készítmény. Áprilisban kerül bevezetésre a forradalmian új, Nobel-díjas Rejuvinol technológiával kifejlesztett Diadermine Age Supreme termékcsalád a 45 éven felüliek számára. A forradalmi áttörést hozó egyedi formula képes az öregedés és a környezeti traumák okozta DNS-károsodásokat kijavítani. Ennek eredményeként a bőr újra helyes aminosav-sorrendű kollagén- és elasztinfehérjéket tud szintetizálni. Ez adja vissza a bőr rugalmasságát, bársonyosságát, és tölti fel, ill. simítja ki a ráncokat. A márkák és termékek ismertségét a digitális kampány mellett influencerek és márkanagykövetek közreműködésével növeljük. Offline-ban célzott fogyasztói promóciókkal, szaktanácsadással, termékmintákkal és nyereményjátékokkal támogatjuk a bevezetést.
Agyag, szövet, cukor
A L’Oréal folyamatos innovációkkal bővíti a dinamikusan fejlődő arcápolás kategóriát, melynek kiskereskedelmi forgalma, a L’Oréal által rendelkezésünkre bocsátott adatok szerint, 2017-ben 11%-kal nőtt 2016-hoz képest. (Nielsen, országos adatbázis, teljes Magyarország, közönségcikkpiac, 2017 teljes év)
– Ez az eredmény az arcmaszkok dinamikus előretöréséből is fakad, ami értékben több mint 100%-kal növekedett 2016-hoz képest. (Nielsen, országos adatbázis, teljes Magyarország, közönségcikkpiac, 2017 teljes év) – tájékoztat Sajtos Eszter, a L’Oréal Magyarország Kft. trade marketing menedzsere. – A kategória fejlődésének motorja a L’Oréal Paris és a Garnier márka trendekhez igazodó bevezetései. A L’Oréal Paris Clay agyag összetevővel és a maszkok között újdonságként, tégelyben jelent meg, a bevezetés időszakában 3,5%-os piacrészt elérve a teljes arcápolási piacon. (Nielsen, 2017. március) A márka alatt bevezettük a hialuronsavas feltöltőgyöngyökkel rendelkező RevitaLift Filler maszkot is.
A Garnier Tissue szövetmaszk 2017 slágere lett, már a bevezetés időszakában 3%-os piacrészt ért el darabban a teljes arcápolási piacon. (Nielsen, 2017. február) A „fekete” trendben a Garnier Pure család aktívszén- és áfonyatartalmú 3 in 1 terméke vesz részt. Idei legnagyobb bevezetésünk a L’Oréal Paris Sugar Scrub termékcsalád, mely egy tégelybe zárt cukorradír. A termék új dimenziót nyit a fogyasztók számára. 100%-ban természetes eredetű, hámlasztó hatású cukrokat, valamint kivimagot, kakaóvajat és szőlőmagolajat tartalmaz. A fogyasztók véleménye szerint a cukorradírok illata és hatékonysága lenyűgöző. A márciusi bevezetés teljeskörű médiatámogatást kapott, és az in-store megjelenéseink fókuszában is a termék áll. A kategóriában fontos a kipróbálás lehetősége, így a mintaszórás kampányaink masszív része. A Garnier márka megújította hidratáló termékcsaládját, és bevezette a 96%-ban természetes eredetű összetevőket tartalmazó Botanical arcápoló családot, az azonnali megoldások igényére pedig a BB krémet, Micellás vizet és a 3 in1 Botanical Balm balzsamot kínálja, mely utóbbi 150 ml-es kiszerelésben áprilisban kerül piacra. Érzékeny bőrre készült fejlesztéseiknél idén a Mixa Hyalurogel és az Anti Imperfection termékcsalád lesz fókuszban.
Prémium arcápolás juventus vízzel
A Caola prémium arcápolási termékcsaládja számos különleges összetevőt tartalmaz.
– Fogyasztói elvárás a természetes hatóanyagok használata és állati eredetű összetevők mellőzése, így fejlesztéseink a vegán termékek irányába történnek – tájékoztat Szeles Orsolya, a Caola Zrt. marketing- és termékmenedzsere. – Emellett a multifunkcionalitás is alapelvárássá vált. Például hidratálás mellett elvárt a bőrregeneráló vagy ránctalanító hatás, valamint a nap elleni védelem.
Az anti-aging szépségápolási termékek használatánál megfigyelhető a fiatalabb, 26–38 éves korosztály felé történő elmozdulás. Ezt a trendet a legújabb, Caola Skin Revival arcfiatalító termékcsalád fejlesztésénél is figyelembe vettük. A prémium termékek különleges hatóanyagainak egyike a juventus víz, amely magas ásványianyag-tartalma révén fokozza a bőr tápanyagellátását. A szemránc elleni szérum bíborkasvirág-kivonatot tartalmaz, mely egy természetes antioxidáns. A termékek emellett vitaminokkal, bioflavonoidokkal és algakivonattal készülnek, ugyanakkor nem tartalmaznak parabént, szilikonolajat, kőolajszármazékot és mesterséges színezőanyagokat. A termékcsalád prémium csomagolása az elmúlt évben Hungaropack csomagolási díjat nyert. Következő bevezetéseink június körül várhatóak, melyek kampányaiban nagy hangsúly lesz a social médián, azon belül is az influencer marketingen.
Csigagél és „fekete” trend
A Dr. Organic márka legutóbb Skin Clear néven, természetes gyümölcssavakra, szalicilsavra és teafaolajra épülő, zsíros, problémás bőr kezelésére komplex arcápolási rendszert vezetett be.
– A vásárlók folyamatosan igénylik az innovációkat, és a természet kifogyhatatlan a kiváló és újszerű hatóanyagokból – mondja Marinova Annamária, a Presto-Pilot Kft. Dr. Organic brandmenedzsere. – 2018-ban érkezik az aktív szénre épülő termékcsaládunk, amelyben fekete színű arclemosó, arcradír, arcpakolás, sampon és kondicionáló, valamint fekete fogkrém található. A fenntartható erdőgazdálkodásban termesztett tölgyfákból előállított aktív szén megköti a bőr felszínére rakódott szennyeződéseket, ezért ideális megoldás a városokban élők számára és a stressz okozta bőrproblémák enyhítésére. Modern, trendi megjelenése és illata alapján a férfi célcsoportot is szeretnénk célozni ezzel a termékcsaláddal. Másik különleges hatóanyagunk a csigagélkivonat. Az erre épülő arcápolási családunk az éti csiga kivonatának kiemelkedő tulajdonságait használja fel, melyet a csiga termel sérülés esetén saját bőre és háza megújítására. A csigagélkivonat egyedi összetételét vegyi úton, laboratóriumban nem is lehet előállítani. Bőrmegújító hatásának köszönhetően tökéletes anti-aging, bőrfeszesítő hatóanyag, de helyreállító hatásának köszönhetően alkalmas az aknéra hajlamos bőr kezelésére, hegesedés csökkentésére is.
Hazai gyártás, állatkísérletek nélkül
A hazai Yamuna 15 éve készíti kozmetikai termékeit, melyek megtalálhatók a dm, Rossmann és Müller drogériákban, valamint a Tesco és Auchan hipermarketjeiben.
– Összetevőként olyan díjnyertes hatóanyagokkal dolgozunk, mint az azonnali hatást kiváltó rubixil, mely a tavalyi InCosmetic nyertes ránctalanító hatóanyaga lett, emellett termékeinket az Ecocert minőségű Easilianccal egészítjük ki – ismerteti Kajtár Zsolt, a Yamuna Kft.alapítója. – Egyre több a tudatos vásárló ma Magyarországon, akiket portfóliónkkal teljes mértékben ki tudunk szolgálni. Krémjeinknél természetes hatóanyagokat ötvözünk a modern technológiával, továbbá ügyelünk rá, hogy kozmetikumainkba semmilyen allergizáló összetevő ne kerüljön, a hatóanyagokat ennek megfelelően választjuk. Nem használunk állatkísérletek által fejlesztett hatóanyagot, ebben a magyar piachoz képest is úttörők voltunk és vagyunk 15 éve. Már vegánok számára is kínáljuk SLS-mentes, kézzel készített szappanjainkat. Több éve növényi peptidekkel, hévízi gyógyiszappal és a ma már slágernek számító avokádóolajjal is dolgozunk. Nagyon sokan keresnek meg bennünket különféle bőrproblémákkal, mert termékeink évek óta fennálló panaszokra is tudnak megoldást kínálni. Számos rendezvényen, aktivitásban megjelentünk idén, most például a Danone Activiával van egy nagy együttműködésünk. A Yamuna Farkasházi Rékát választotta szépségnagykövetének, ő nemcsak a plakátjainkon, hanem a havonta megrendezendő Beauty Klubunkban is jelen lesz, és képviseli márkánk filozófiáját.//
Jung A.
Kapcsolódó cikkeink
Sminkek és illatok – Újdonságok a szépségiparban
Az utóbbi években a dekorkozmetika piacán tapasztalható dinamizmus és folyamatos…
Tovább olvasom >Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >Közösen fejleszt személyre szabott szépségápolási megoldásokat a Rakuten és a L’Oréal Japan
A partnerség a minél személyre szabottabb szépségápolási megoldások érdekében a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >