Kényelemből vásárolunk a neten
A Kupon Világ a magyarországi Dotcommerce Day alkalmából közvélemény-kutatást végzett vásárlói közösségének körében azok internetes vásárlási tapasztalatairól. Az ötszáz válaszadó kétharmada bizonyos árukat soha nem rendelne meg a világhálón.
Az internetes vásárlók közel fele esetében 10 és 50 ezer forint közé tehető a legmagasabb összeg, amennyit egy online tranzakció során elköltött. Az online vásárlás okaként a vásárlók háromnegyede a kényelmet említette. Az olcsóbb árakat tíz megkérdezettből 6 emelte ki, míg az időtakarékosságot a válaszadók körülbelül fele tartja fontos szempontnak.
Az internetes vásárlók körében a szolgáltatások a legnépszerűbbek, míg a termékek közül könyvet, filmet, CD-t vásárolnak leginkább. A megkérdezettek 36 százaléka „mindenvevő”, azaz nincs olyan termék, amelyet ne vásárolna meg interneten. A válaszadók kétharmada „válogatós”, ők elzárkóznának bizonyos termékek megrendelésétől. A legtöbben, 37 százaléka a megkérdezetteknek ruházati cikket soha nem rendelne online. Az étel- vagy italrendeléstől a megkérdezettek egynegyede, míg a műszaki cikkek megvásárlásától a megkérdezettek 16 százaléka idegenkedik.
Az internetes vásárláshoz kötődő sok negatív tapasztalatról mindössze a megkérdezettek 1 százaléka számolt be, míg a vásárlók 56 százalékának semmilyen negatív tapasztalata nincs az online vásárlással kapcsolatban. Az online vásárlási ajánlatról leggyakrabban az ajánlattevőtől érkező e-mailen keresztül szereznek tudomást, de jellemző források a honlapokon és közösségi oldalakon megjelenő hirdetések is.
A megkérdezettek egynegyedével gyakran, míg kétharmadával előfordult már, hogy ajánlott ismerőseinek egy terméket vagy szolgáltatást, ha elégedett volt vele. Mindössze a megkérdezettek 2 százaléka nem élt soha a pozitív ajánlás lehetőségével. A megkérdezettek döntő többsége személyesen ajánlotta a terméket vagy szolgáltatást, ha elégedett volt vele. Az elégedetlenségünknek kevésbé adunk hangot, mint az elégedettségünknek. Tíz megkérdezettből hét panaszkodott már, igaz csupán a vásárlók 7 százalékával fordult ez gyakran elő. (Világgazdaság Online)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Alkoholmentes korszakváltás: kihívások és lehetőségek a söripar globális porondján
Geopolitikai akadályokkal és új fogyasztói trendekkel néz szembe az európai…
Tovább olvasom >