Kellemes digitális ünnepeket!
Eljött az év vége. Lehet ez apropója az összegzésnek, de a jövőbe tekintésnek is. Az üzletfejlesztés rovatban eddig egyszerű, könnyen alkalmazható kereskedelmi praktikákat, forgalomnövelő fogásokat mutattunk be. Erre törekszünk a jövőben is, bár ezúttal, haladva a korral, egy kicsit futurisztikusabb vizekre evezünk.Elektronikus világunkban a legmegdöbbentőbb helyeken találkozunk digitális megoldásokkal. (Ennél már csak az elektronikus megoldások hiánya hajmeresztőbb.) Miért? Mert ez a média rugalmas és rendkívül hatékony, így a legfrissebb információ juttatható el közvetlenül az érintettek számára.
Én legutóbb egyik kedvenc cukrászdám télire kiürített fagylaltos pultjában láttam meg a fekete alapon futó piros betűket. Örömmel nyugtáztam, hogy szívesen látnak, és van különleges ajánlatuk erre a vasárnap délutánra is. A statikus, álló helyzetű árucikkek között a mozgás dinamikája még feltűnőbb, még szembeötlőbb.
Keveslik az amerikaiak a képernyőt
Az Arbitron amerikai piackutató adatai szerint a vásárlók közel egyharmada döntött nem tervezett árucikk megvételéről a boltban kihelyezett képernyőn megjelenő információ hatására. Az amerikai vásárlók hasznosnak ítélik ezt a kommunikációs módot, sőt, a vevők több mint fele úgy véli, több ilyen eszköz kihelyezése lenne szükséges. A kutatás szerint a képernyőkön legszívesebben az adott bolthoz kapcsolódó információkat nézik meg, ezek közül is a különböző aktuális akciós és speciális ajánlatok a legkedveltebbek, ezután következnek a termékekre vonatkozó bemutatók és az események beharangozói. Az amerikai férfi vásárlók közel fele pedig szívesen venné, ha ilyen módon aktuális sporthíreket és eseményeket is láthatna vásárlás közben. Ez a hozzáállás is mutatja, hogy a vevők nem utasítják el ezt a médiumot, sőt hasznos segítségnek találják a vásárlás hatékonyabbá tételében.
Ez érthető is, hiszen a hagyományos poszterek, plakátok a maguk csendes módján szolgáltatnak információt, könnyen kikerülhetők. A szokatlan helyen kihelyezett tévé vagy kivetítő, futó felirat azonban a hang, a fény és a mozgás hatásával szinte kikerülhetetlen.
Londoni kijelző 60 négyzetméteren
Európában is igazak ezek az állítások, hiszen a gazdasági válsággal mit sem törődve november elején megnyitott kontinensünk egyik legnagyobb, legmodernebb bevásárlóközpontja, a Westfield London Center. A hely egyik érdekessége, hogy több mint 100 digitális kijelző került kihelyezésre, köztük egy 60 négyzetméteres óriás is. Mivel a hagyományos eszközöket kitiltották, még a legnagyobb márkáknak is meg kellett barátkozni a kizárólag digitális kommunikációval. Hogy még az olyan luxusmárkák, mint a Louis Vuitton vagy a Tiffany is megfelelő módon jelenhessenek meg, elegáns fehér hordozóba ágyazták a képernyőket.
Kávémárkák reklámjai napszakhoz igazítva
Természetesen figyelembe kell venni, hogy a vásárlók állandó mozgásban vannak, így az üzenetek idejét, tartalmát erre a médiumra szabva kell kialakítani. A sugárzott üzenetek akár napszakhoz is igazodhatnak, egy kávémárka például a nappali órákban a különböző koffeintartalmú változatokat, míg este a koffeinmentes variánst népszerűsítheti.
Figyelemfelkeltő, innovatív, rugalmas, hatékony a digitális megoldás, kicsiben és nagyban, önállóan vagy rendszerben is működtethető. Nem csoda hát, ha a gazdasági világválság és a reklámköltések visszafogása ellenére ez az iparág töretlenül fejlődik, a kijelzők egyre több helyen tűnnek fel, releváns információkkal kényeztetve az éppen érintetteket. A gyors és aktuális információ pedig fogyasztói és vásárlói igénnyé válik, egy idő után pedig majd a hiánya lesz szembetűnő. Ezért is érdemes minél hamarabb, az adott üzlet profiljához, méretéhez, erőforrásaihoz illeszkedő digitális fejlesztést kigondolni, beütemezni, megvalósítani.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >