Kell az innováció a reklámban is
Elérkezett a streaming új kora, ahol már reklámokkal is lehet találkozni. A reklámok megjelenésénél a magyar bankszektorból elsőként a K&H vásárolt hirdetési felületet. Hazánkban a SkyShowtime vezette be úttörőként ezt a lehetőséget.
A médiafogyasztási szokások világszerte egyre jobban tolódnak el a streamingszolgáltatások felé. A nemzetközi trendekből Magyarország sem marad ki, annál is kevésbé, mivel a 10 milliós lakosság 91 százalékának van internet-hozzáférése. A Kantar Hoffmann TGI kutatássorozata alapján a 16-75 éves magyarok 56%-a érhető el hetente legalább egyszer a különböző streaming platformokon (a Youtube-tól a Skyshowtime-ig), ahol átlagosan, napi 1 óra 44 percet töltenek sorozat- és filmnézéssel.
Streaming műsorszolgáltatással Magyarországon 9 nagyobb cég foglalkozik (egyebek között a Disney Plus, a Netflix, a HBO Max, a SkyShowtime, az RTL+ stb.). A szolgáltatók alapvetően havi előfizetéses rendszerben működnek, így a nézők egyben élvezhetik a filmeket anélkül, hogy azokat hirdetésekkel szakítanák meg. Reklámok közé ékelt videómegosztóként működik a legtöbb közösségi média is, így a Youtube, a Facebook is, ahol előfizetéssel szintén kizárhatóak a reklámok. A streamingszolgáltatások árbevétele világszerte megelőzi a hagyományos televízió-előfizetésekét, köszönhetően annak, hogy közönségkedvenc sorozatok és filmek nagy választékát lehet megnézni bármikor.
A streamingszolgáltatásokra szóló előfizetések kapcsán, megfigyelhető az a tendencia is, hogy a fogyasztók egy része inkább elfogadja a reklámokat, mintsem, hogy fizetnie kelljen a tartalomért, a választék pedig folyamatosan bővül a streaming-szolgáltatók által biztosított filmekkel, sorozatokkal. Ezt a jelenséget felismerve a K&H elsőként a hazai bankszektorból hirdetési felületet vásárolt streaming platformon, méghozzá a SkyShowtime április végén elindult reklámokat tartalmazó változatán. Ebben a médiaszolgáltatási konstrukcióban az üzleti modell az óránként átlagosan 4-5 percben sugárzott reklámokból származó bevételen alapszik.
A K&H régi partnerén, a világ 86 országában jelenlévő Mindshare médiaügynökség magyarországi partnervállalatának közreműködésével jelenik meg a SkyShowtime felületein, ahol a közép-európai piac vezető platformalapú hirdetésekre szakosodott kereskedőháza, a Madhouse helyezi el a programozott hirdetéseket. Magyarországon a programozott online hirdetések éves költése folyamatosan növekszik, 2023-ban 9,8 százalékkal volt több, mint egy évvel korábban. Így 2024-re elérte a félmillió dollárt (mintegy 178 milliárd forintot), amivel a digitális reklámköltések közel 72 százalékát fedi le.
A K&H nem csupán az ügyfélkiszolgálás és a háttérfolyamatok tekintetében élvonalbeli innovatív pénzügyi szolgáltató, hanem nyitott minden olyan újdonságra is, amely a médiahasználati szokások változásához igazodva a korábbiaknál hatékonyabb ügyfél-elérést biztosít.
Kapcsolódó cikkeink
Olcsóbb lett a gyümölcsjoghurt, de elszállt a narancslé ára
Egy év alatt 7 százalékkal drágultak a gyermekek által gyakran…
Tovább olvasom >Ma kezdődik a World Science Forum Budapesten
Ma kezdődik Budapesten a World Science Forum (WSF – Tudomány…
Tovább olvasom >Bekuckózós élmény a novemberi hűvös napokra!
Megérkezett a limitált kiadású Mizo narancsos-csoki ízű tejital! Nincs is melengetőbb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >