Keleten a helyzet változik
Aki tőlünk keletre vagy délre fekvő országokba exportál élelmiszert, háztartási vegyi árut, illetve kozmetikumot, annak érdemes képben lennie az egyes piacok trendjeiről.
A Nielsen Growthreporter címmel negyedévenként áttekinti Európában huszonegy fejlett ország, köztük hazánk FMCG-piaci trendjei mellett további tizennégy piacét is, Albániától Ukrajnáig.
Utóbbiak közül nyolc ország legfontosabb mutatóit tartalmazza táblázatunk. Kiemelkednek Kazahsztánban a fogyasztás pozitív mutatói. De Oroszországban is nőtt a boltok eladása mind értéket, mind mennyiséget tekintve. Említést érdemel, hogy előbbiben az árak átlag 16, utóbbiban 10 százalékkal emelkedtek, egyik elemzett időszakról a másikra.
Figyelemre méltó, hogy a nyolc ország közül ötben emelkedtek az átlagárak; egyben (Romániában) stagnáltak, kettőben pedig (Horvátországban és Szlovéniában) némileg csökkentek.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >