Keleten a helyzet változik
Aki tőlünk keletre vagy délre fekvő országokba exportál élelmiszert, háztartási vegyi árut, illetve kozmetikumot, annak érdemes képben lennie az egyes piacok trendjeiről.
A Nielsen Growthreporter címmel negyedévenként áttekinti Európában huszonegy fejlett ország, köztük hazánk FMCG-piaci trendjei mellett további tizennégy piacét is, Albániától Ukrajnáig.
Utóbbiak közül nyolc ország legfontosabb mutatóit tartalmazza táblázatunk. Kiemelkednek Kazahsztánban a fogyasztás pozitív mutatói. De Oroszországban is nőtt a boltok eladása mind értéket, mind mennyiséget tekintve. Említést érdemel, hogy előbbiben az árak átlag 16, utóbbiban 10 százalékkal emelkedtek, egyik elemzett időszakról a másikra.
Figyelemre méltó, hogy a nyolc ország közül ötben emelkedtek az átlagárak; egyben (Romániában) stagnáltak, kettőben pedig (Horvátországban és Szlovéniában) némileg csökkentek.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Melyik a top 10 balatoni fagyizó?
A Balatoni Turizmus Szövetség adatgyűjtése nyomán most nyilvánosságra került, melyik…
Tovább olvasom >Így nyaralnak itthon a magyarok – a balatoni strandolás mindent visz!
Strandolással, városnézéssel, valamint gyógyfürdőzéssel és wellnessezéssel töltik legszívesebben belföldi nyaralásukat…
Tovább olvasom >Ezért érdemes használni a Szent István Nap weboldalát és applikációját
A Szent István Nap weboldala és applikációja egyszerűen és gyorsan…
Tovább olvasom >