Keleten a helyzet változik
Aki tőlünk keletre vagy délre fekvő országokba exportál élelmiszert, háztartási vegyi árut, illetve kozmetikumot, annak érdemes képben lennie az egyes piacok trendjeiről.
A Nielsen Growthreporter címmel negyedévenként áttekinti Európában huszonegy fejlett ország, köztük hazánk FMCG-piaci trendjei mellett további tizennégy piacét is, Albániától Ukrajnáig.
Utóbbiak közül nyolc ország legfontosabb mutatóit tartalmazza táblázatunk. Kiemelkednek Kazahsztánban a fogyasztás pozitív mutatói. De Oroszországban is nőtt a boltok eladása mind értéket, mind mennyiséget tekintve. Említést érdemel, hogy előbbiben az árak átlag 16, utóbbiban 10 százalékkal emelkedtek, egyik elemzett időszakról a másikra.
Figyelemre méltó, hogy a nyolc ország közül ötben emelkedtek az átlagárak; egyben (Romániában) stagnáltak, kettőben pedig (Horvátországban és Szlovéniában) némileg csökkentek.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Újra az áfaszabályozásról
Zerényi Károly, az MVI elnöki tanácsadója nemrégiben a penzcentrum.hu-nak a…
Tovább olvasom >A homo ludens kedvence utazásnál -A nap képe
A kutya se viheti magával a társasjátéktáblát! Vagy korábban már…
Tovább olvasom >