Kelendőbb lett a magas minőség
A Nielsen Kiskereskedelmi Indexéből egyebek között kiderül, hogy a citromlé kiskereskedelmi forgalma értékben 13 százalékkal bővült 2008. június–2009. májusban, az előző évhez képest. Így a piac mérete közeledik az évi 3 milliárd forinthoz. Ugyanakkor mennyiségben mínusz 6 százalékot regisztráltunk. Ezzel évi 16 millió liter alá csökkent a bolti eladás.Gyümölcstartalom szempontjából – értékben – tovább nőtt az 50-99 százalékos vezető szerepe. A forgalom 53 százaléka jutott rá 2008. június–2009. májusban; 1 százalékponttal több, mint a megelőző tizenkét hónap során.
A 100 százalékos szegmens mutatója 3 százalékponttal emelkedve 7 százalékot ért el. Az 50 százaléknál kevesebb gyümölcstartalmú szegmens pozíciója gyengült, 40 százalékos részarányra.
A magasabb minőség iránti nagyobb kereslet tükröződik az árak alakulásában. Egy liter citromlé mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára a tavaly április–májusi 156 forintról 23 százalékkal emelkedett, 192 forintra.
A kereskedelmi márkás citromlevekre az eladott mennyiségből a tavaly április–májusi 49 százalék után az idei hasonló periódusban 51 százalék jutott.
Kiszerelésméret szerint legkedveltebb az 1 literes palack. Piaci részesedése visszaesett 54 százalékra. Viszont az 1,5 literes mutatója 27-ről 29 százalékra nőtt. Figyelemre méltó még a 0,5 literes kiszerelés 11 százalékos részaránya.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >