Kedvencünk a melegétel-utalvány

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 06. 08. 00:09

2010-ben nagymértékben megváltozott a béren kívüli juttatások piaca egyrészről a kirótt adóteher, másrészről pedig a gazdasági válság eredményeképpen – derül ki a Sodexo közleményéből.

A juttatások között átrendeződést tapasztalhattunk, egyes elemek népszerűbbek lettek, míg mások kikerültek a cégek javadalmazási rendszeréből. A béren kívüli juttatásokat az adott ország jogi környezete határozza meg, így ez a jelenség egyes országokban különböző mértékű, azonban nemzetközi tendenciának tekinthető.
Az elmúlt egy évben Magyarországon a béren kívüli juttatások tárháza az adóztatás miatt leszűkült. A Sodexo által elvégzett felmérés szerint ma a legkedveltebb juttatási forma a melegétel utalvány, amelyből az idei évben kétszer nagyobb értékben rendeltek a munkáltatók, mint a tavalyi év azonos időszakában. A 100 fő feletti cégek 44 százaléka cafeteria rendszerben biztosítja alkalmazottai számára a juttatásokat, és az átlag cafeteria keret 242 000 forintban állapítható meg.
A cafeteria kereten belül legfőképp a melegétel utalványt választják a dolgozók, melynek maximálisan választható kerete 18 000 forint. Tapasztalataink szerint ügyfeleink jelenleg kettős kihívással néznek szembe: dolgozóik elégedettségének és elkötelezettségének növelése a cég gazdasági teljesítményének maximalizálása mellett.




Kapcsolódó cikkeink