Kedvencünk a gyümölcsjoghurt
A hazai joghurt-fogyasztás egyik évről a másikra 5 százalékkal emelkedett és a 2008 szeptemberétől 2009 augusztusáig tartó időszakban meghaladta a 67 ezer tonnát – állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
A vizsgált időszakban több mint 35 milliárd forintért adtak el joghurtot. Értékben 3 százalékkal bővült a piac. A gyümölcsjoghurt 29 milliárd forint feletti bolti eladásával a Nielsen által mért élelmiszerek forgalom szerinti rangsorában a tizenegyedik. Megelőzi például a tejfölt, a sós rágcsálnivalót és a tésztát.
A fogyasztás növekedését ösztönözte, hogy a hazai joghurt-kínálatban 90 új termék jelent meg az elmúlt év során. Egyrészt az olcsóbb cikkek választéka bővült, másrészt terjednek a kereskedelmi márkák.
A gyümölcsjoghurt olyannyira kedvelt, hogy a kiskereskedelemben négy és félszer annyit adnak el belőle, mint a natúrból.
A joghurt jellemző eladáshelye a modern, 400 négyzetméteresnél nagyobb bolttípus. A főleg diszkontot és szupermarketet magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres és a 2 500 négyzetméternél nagyobb hipermarketre jut a mennyiségi eladások 77 százaléka natúr, és 71 százaléka gyümölcsjoghurtból. A tendencia mindkét termékcsoportban növekedést mutat a nagyobb üzletek irányában – írja Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >