Kedvencünk a gyümölcsjoghurt
A hazai joghurt-fogyasztás egyik évről a másikra 5 százalékkal emelkedett és a 2008 szeptemberétől 2009 augusztusáig tartó időszakban meghaladta a 67 ezer tonnát – állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
A vizsgált időszakban több mint 35 milliárd forintért adtak el joghurtot. Értékben 3 százalékkal bővült a piac. A gyümölcsjoghurt 29 milliárd forint feletti bolti eladásával a Nielsen által mért élelmiszerek forgalom szerinti rangsorában a tizenegyedik. Megelőzi például a tejfölt, a sós rágcsálnivalót és a tésztát.
A fogyasztás növekedését ösztönözte, hogy a hazai joghurt-kínálatban 90 új termék jelent meg az elmúlt év során. Egyrészt az olcsóbb cikkek választéka bővült, másrészt terjednek a kereskedelmi márkák.
A gyümölcsjoghurt olyannyira kedvelt, hogy a kiskereskedelemben négy és félszer annyit adnak el belőle, mint a natúrból.
A joghurt jellemző eladáshelye a modern, 400 négyzetméteresnél nagyobb bolttípus. A főleg diszkontot és szupermarketet magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres és a 2 500 négyzetméternél nagyobb hipermarketre jut a mennyiségi eladások 77 százaléka natúr, és 71 százaléka gyümölcsjoghurtból. A tendencia mindkét termékcsoportban növekedést mutat a nagyobb üzletek irányában – írja Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >