Kedvenc NESCAFÉ italunk megújult köntösben, fenntartható forrásból
Teljes mértékben megújul a Nestlé egyik legnagyobb márkájának számító NESCAFÉ csomagolása. A NESCAFÉ új, inspiráló szlogenje, a „Make Your World” egyszerre fejezi ki a márka globális törekvéseit a fenntartható kávétermesztés érdekében és ösztönzi fogyasztóit arra, hogy kedvenc italuk fogyasztásával hozzanak pozitív változást a saját és közvetlen környezetük életébe.
Érdekes tény, amelyet talán kevesen tudnak, hogy a világon minden hetedik elfogyasztott csésze kávé NESCAFÉ, amely immárom több, mint 85 éves. A magyar fogyasztók által is jól ismert és kedvelt márka mostantól friss megjelenést kap, melyet modern termékcsomagolások tesznek teljessé. A megújult külső egyben kifejezi a NESCAFÉ azon törekvéseit is, amelyekkel az elmúlt években a fenntartható kávétermesztésért és a farmerek életszínvonalának javításáért tett.
Gondos tervezés, célzott lépések
A márka 2011-ben indította a kávétermesztő gazdák megélhetésének javítását célzó NESCAFÉ Tervet, amely mostanra látványos eredményeket ért el. A program a legtöbb kávétermelő országban, így többek között Brazíliában, Kolumbiában, Elefántcsontparton, Kenyában, Mexikóban, a Fülöp-szigeteken és Vietnámban járult hozzá a kávéültetvények és üzemek környezeti hatásának csökkentéséhez, a gazdálkodó közösségek jóllétének javításához és a gazdák bevételének növeléséhez.
Fenntartható kávégazdálkodás a jobb termésért
2023-ban a NESCAFÉ által felhasznált kávé mennyiségének több mint 20%-a regeneratív, talajmegújító mezőgazdasági gyakorlatot alkalmazó gazdáktól származott, amelyet az Esőerdő Szövetség (Rainforest Alliance) tanúsított. A talajmegújító gazdálkodás célja, hogy a talaj minőségének javításával, a művelés minimalizálásával csökkentse a gazdálkodás környezeti hatásoknak való kitettségét, és ellenállóbbá tegye a kávétermesztést.
A független szakmai szervezet a világ kávétermelő régióiban figyeli és értékeli a vállalatok beszerzési tevékenységét, emellett rendszeresen ellenőrzi, hogy a gazdák átveszik-e a környezetvédelmi ajánlásoknak megfelelő gyakorlatokat.
A regeneratív mezőgazdasági gyakorlatoknak köszönhetően a NESCAFÉ beszállítói világszerte 5–25%-kal növelték a kávé hektáronkénti termelékenységét a 2022-es évhez képest, többek között a Hondurasban, Indiában, Fülöp-szigeteken, Thaiföldön és Vietnámban található kávéfarmokon.
Ezt a növekedést többek között optimalizált trágyázással és mulcsozással érték el, amellyel 15–30%-ban sikerült csökkenteni a kávé egy kilogrammjára jutó üvegházhatású gázok kibocsátását. Emellett 2023-ban a NESCAFÉ Terv 21 millió kávécserjét osztott szét a gazdák között, hogy segítse a kávéültetvények megfiatalítását, valamint a termelékenység javítását. A program eredményeiről a megújult termékek csomagolása is beszámol, melyeken mostantól egész Európában olvasható a „100% felelős forrásból származó kávé” üzenet.
Tudatos kávétermesztők fiatal generációja
A regeneratív mezőgazdaság elterjesztése érdekében fontos a tudásátadás és a gazdálkodók szakértelmének növelése. 2023-ban 16 ország több mint 140 000 kávétermesztője részesült átfogó képzésben és technikai segítségnyújtásban a talajmegújító mezőgazdasági gyakorlatokat illetően. Hondurasban például 12 000 fiatal kávétermesztő vett részt a Nescafé Terv képzésén, ahol a vállalkozói létről, a minőségi kávéról és a regeneratív mezőgazdaságról tanulhattak. Emellett a programban részt vevők az Agrinest nevű platformon is találkozhatnak, amelyet a Nescafé indított azzal a céllal, hogy összekapcsolja a gazdákat a világ minden tájáról, megkönnyítve a tudásmegosztást és az együttműködést.
Fenntarthatóbb kávé, csészéről csészére
Ezen a ponton még nem áll meg a NESCAFÉ Terv: a következő célkitűzés, hogy 2025-re globálisan kizárólag felelősen beszerzett kávét használjanak a NESCAFÉ termékekhez, 2030-ra pedig világszerte a felhasznált kávé 50%-a regeneratív mezőgazdasági gyakorlatokat alkalmazó ültetvényekről származzon.
2024-ben a NESCAFÉ magyarországi weboldala is teljes átalakuláson ment keresztül, ahol további információk érhetők el a márkával és fenntarthatósági törekvéseivel kapcsolatban: www.nescafe.com/hu (x)
Kapcsolódó cikkeink
Beindulnak az online előfizetéses hűségprogramok Magyarországon
Az előfizetéses hűségprogramok előnyei közül a legvonzóbb a vásárlás teljes…
Tovább olvasom >A menopauzában is segítő joghurtalternatívát dob piacra a Coconut Collab
Az új „sűrű és krémes” Protein Yog növényi eredetű, és…
Tovább olvasom >Felsőfokú borismereti képzés
Szeptembertől magyarul és angolul is elérhető borismereti és borkulturális kurzus…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kiberbiztonság = üzleti érdek
A digitalizáció mindennapjaink szerves részévé vált, ám a technológiai fejlődés…
Tovább olvasom >Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >