Kazahsztánban épít új gyárat a Carlsberg
Új gyárat épít Kazahsztánban a Carlsberg, miután együttműködési megállapodást kötött a PepsiCo-val.
A dán sörgyártó, amely már több országban, köztük Norvégiában és Svédországban is palackozza a PepsiCo termékeit, most megnyerte a kazahsztáni és a szomszédos Kirgizisztán piacára szóló szerződést is. A stratégiai partnerség 2026. január 1-jén lép életbe.
A Carlsberg mintegy 100 millió eurót (110 millió dollárt) ruház be Kazahsztánban, ahol 38%-os sörpiaci részesedésével már 2023-ban is piacvezető volt. Jacob Aarup-Andersen, a Carlsberg vezérigazgatója elmondta, hogy az új megállapodás jelentős volumenű bővítést jelent a kazahsztáni üzletágban, és fokozza a cég jelenlétét Kirgizisztánban is. „Örülünk, hogy a PepsiCo-val hosszú ideje fennálló partnerségünk e piacokra is kiterjed, ami aláhúzza az együttműködésben hosszú távon rejlő potenciált” – tette hozzá.
A Carlsberg és a PepsiCo közötti megállapodás több országban is működik, például Norvégiában, Svédországban, Svájcban, Kambodzsában és Laoszban. 2023 júliusában a Carlsberg 3,3 milliárd font értékű vételi ajánlatot tett PepsiCo brit palackozó partnere, a brit üdítőital-gyártó Britvicre. Az Egyesült Királyság versenyhatósága jelenleg vizsgálja, hogy az ügylet milyen mértékben befolyásolja a piaci versenyt – számolt be a Just Drinks.
Kapcsolódó cikkeink
A PepsiCo a Sabra és az Obela kizárólagos tulajdonosává válik
A PepsiCo bejelentette, hogy teljes egészében megszerzi a Sabra Dipping…
Tovább olvasom >1,2 milliárd dollárért vásárolja meg a PepsiCo a Siete Foods-t
A PepsiCo, Inc. 1,2 milliárd dollárért vásárolja meg a texasi…
Tovább olvasom >Szeretik a britek az alacsony alkoholtartalmú sört
Friss adatok szerint az Egyesült Királyság lett az egyik leggyorsabban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >