Kazah üzleti lehetőségekről tárgyaltak a magyar kkv-k
Mintegy 60 vállalkozás részvételével zajlott a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. (MNKH) által szervezett kazah–magyar üzletember-találkozó. Az MNKH célja, hogy a keleti nyitás politikájával összhangban szorosabbra fűzze kapcsolatát Kazahsztánnal, és a két ország gazdaságilag stratégiai partnere legyen egymásnak, annak érdekében, hogy támogassa a magyar kkv-k külpiacra jutását.
Dél-Kazahsztán megyéből érkezett az a 17 fős delegáció, amelynek tagjai kereskedelmi partnereket, együttműködési lehetőségeket keresnek hazánkban, elsősorban a komplex mezőgazdasági beruházások (állattenyésztés, növénytermesztés), a gépgyártás, energetika (hagyományos és megújuló), az építőipar, a logisztika, az egészségügy és a gyógyszeripar, valamint a könnyűipar területéről.
Balog László, az MNKH FÁK és Balkán igazgatója beszédében úgy fogalmazott: „Kazahsztánt az egyik legfontosabb partnerünknek tekintjük. A FÁK országai közül Magyarország 3. legnagyobb kereskedelmi partnere Oroszország és Ukrajna után. 2013-ban a kazah–magyar export külkereskedelmi forgalom elérte a 261 millió USD-t, amelyből a magyar export 210 millió USD-t tett ki, ezzel pedig 34,3 százalékos növekedést produkált hazánk 2012-höz képest.”
Kazahsztán Magyarországról importál például húst és húskészítményeket, zöldséget, gyümölcsöt, gépeket, közlekedési eszközöket, elektromos felszereléseket, gyógyászati termékeket. Jelenleg az országban mintegy 58 magyar és közös magyar–kazah vállalat működik.
Marat Karabayev, a Dél-Kazahsztán üzleti és ipari innovációt fejlesztő terület helyettes vezetője előadása során elmondta:
„Kazahsztán a 2012-es adatokat tekintve a 19. helyen szerepelt a külföldi befektetők célországai között, és mintegy 28,8 billió USD értékben zajlottak beruházások. Mindez annak köszönhető, hogy számos intézkedéssel támogatjuk külföldi partnereinket: a régióban a legkedvezőbb az adózás, kiemelt figyelmet fordítunk a jogbiztonságra, és kimondottan befektetésekkel foglalkozó ombudsman is segíti a külföldi vállalkozókat.”
A szakmai találkozó a délután folyamán üzleti tárgyalásokkal folytatódott
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >