Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Bár a Digital Cockpit gamma még egy autóban sem található meg, a megoldás az LG legkifinomultabb járműtechnológiáit összegzi és öleli majd fel. A futurisztikus koncepció három pillérre épül: az ún. Vision Display kijelzőrendszerre, az Intelligens digitális interfészre és a Connectivity & Content elnevezésű megoldásra. Ezeket a modulokat az autógyártók rugalmasan, az adott gépjármű típusához és formatervéhez illően alkalmazhatják majd, mivel számos testre szabható funkciót kínálnak. A Digital Cockpit gamma így lényegében forradalmasítja az autókba épített szórakoztató, kommunikációs és vezetőtámogató rendszereket.
Vision Display: Az autók belső terének jövője
A Vision Display számos új lehetőséget kínál a jövő autóiban, illetve képes alkalmazkodni a dinamikus közlekedési környezethez. A 12,3 hüvelykes átlátszó OLED képernyő az önvezető autókban kulcsfontosságú adatokat kínál az utasok tájékoztatására és szórakoztatására: megjeleníti a valós idejű navigációt, az aktuális sebességet, emellett pedig a felhasználó számára hasznos helyszíneket is mutatja a térképen. Az LG megoldása egy 14,2 hüvelykes, középkonzolba ágyazott, műanyag OLED (P-OLED) kijelzőt is tartalmaz, amely használaton kívül visszatolható, így az utastér letisztult és minimalista marad.
Intelligens digitális interfész: Intuitív, AI-vezérelt felhasználó-jármű interakció
Az Intelligens digitális interfész a mesterséges intelligenciát és a reszponzív érintőképernyő-technológiát kihasználva egyszerű, intuitív interakciót biztosít a felhasználók és a jármű között. Az egyik legkülönlegesebb megoldás az adaptív vezérlő: ez egy kormánykerékbe integrált érintésérzékeny, hajlított OLED-kijelző, amellyel a járművezetők kényelmesen megadhatják a navigáció, a multimédia és a klímaberendezés beállításait, minderről pedig haptikus – azaz tapintással érzékelhető – visszajelzést is kapnak.
Önvezető módban az adaptív vezérlő élvezetesebbé teszi az utazást azzal, hogy kényelmes hozzáférést nyújt a szórakoztató alkalmazásokhoz és játékokhoz. Az LG AI-alapú virtuális asszisztense ráadásul további támogatást nyújt a különböző közlekedési helyzetekben. Például, ha az asszisztens azt érzékeli, hogy a sofőr fáradt, képes kávét rendelni egy közeli helyről, ami a képernyőbe épített ujjlenyomat-leolvasóval rögtön ki is fizethető. Az Intelligens digitális interfész támogatja az ATSC 3.0 szabványt is, így a rendszerfrissítések és a valós idejű vészjelzések hálózati kapcsolat nélkül is működnek.
Connectivity & Content: szórakozás és mobilitás zökkenőmentesen
A Connectivity & Content nevű megoldás interaktív szórakoztató központtá alakítja át a hátsó üléssort az 5G hálózati kapcsolat és az LG okostévékből ismert webOS platform révén. Az utasok nagyfelbontású tartalmakat streamelhetnek, élő adásokat nézhetnek, interakcióba léphetnek a hasznosként megjelölt helyszínekkel, megoszthatják a képernyőjük tartalmát az autóban lévő kijelzőtükrözés funkcióval, valamint kézmozdulatokkal navigálhatnak a tartalmak között, illetve szabályozhatják a hangerőt is.
„A Digital Cockpit gamma jól demonstrálja az LG vezető szerepét a csúcskategóriás járműfedélzeti megoldások, illetve az innovatív technológiák működő koncepcióinak megalkotása terén”
– mondta Eun Seok-hyun, az LG járműipari megoldások üzletágának elnöke. „Továbbra is olyan testre szabható megoldásokat fogunk fejleszteni, amelyek javítják az autózás élményét és intelligensebb, biztonságosabb közúti környezetet biztosítanak.”
Kapcsolódó cikkeink
Válságállóság az AI és ESG segítségével – KPMG CEO Outlook 2024
A hosszú távú válságállóság megteremtése kulcsfontosságú a siker szempontjából, nem…
Tovább olvasom >A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >