Kávéfogyasztás: régiós dobogón a magyarok
Közép-Európában a csehek a legnagyobb kávéfogyasztók, de csak minimális előnnyel vezetnek a magyarok előtt. A kávé szeptember 29-ei világnapja alkalmából a MOL összegyűjtötte Magyarország és a térség más országainak töltőállomásait felkereső utazók kávéfogyasztási szokásait.
Csehország, Magyarország, Horvátország – így fest jelenleg a régiós kávéfogyasztási rangsor a MOL töltőállomások 2024 első nyolc hónapjáról szóló fogyasztási statisztikái alapján. Idén január és augusztus között több mint 40 millió csésze kávét értékesítettek a MOL töltőállomásain, vagyis percenként több mint 120 csésze kávét fogyasztottak a régióban élők.
Érdekes adalék, hogy Marco Rossi, a magyar labdarúgó-válogatott szövetségi kapitánya és a Fresh Cornerek kávénagykövete egyértelműen felfelé húzza az átlagot, legalábbis, ami a kávét illeti: róla közismert, hogy naponta akár 6-7 csészével is elfogyaszt.
„Többször beszéltem már róla, hogy az olaszoknak és magyaroknak rengeteg közös vonásuk van. Most bebizonyosodott, hogy ezek között ott van a nagy kávéfogyasztás is – még akkor is, ha Magyarországon a fogyasztott kávék típusa elég eltérő is az Olaszországban jellemzőektől”
– hangsúlyozta az olasz szakember arra utalva, hogy a személyes kedvence, a Mogyorós Praliné Cappuccino is megjelent tavasszal a szezonális kínálatban, kedvelt kávéfajtájából, és az általa favorizált csokoládé ízesítéssel.
Ami az ízlést illeti, ott lényegesen nagyobb különbségek mutatkoznak az egyes országok között. Idehaza egyértelműen az espresso kategória vezet, utána pedig capuccino és latte a sorrend. A szomszédos Szlovákiában is hasonló a kép: náluk espresso és a hosszú kávé vezet. A magyar kedvencek közül az espresso és a capuccino Szerbiában is felfért a dobogóra, de a második helyet náluk az espresso tejjel foglalja el. A csehek a latte, americano, cappuccino, a horvátok pedig az espresso macchiatto, espresso, cappuccino hármasban hisznek, ha kávét kell választani.
Ezeket a változatos igényeket csak úgy tudja kiszolgálni a MOL, hogy folyamatosan figyeli a vásárlók választásait, és az ízvilágot az elvárásokhoz igazítja. A visszajelzések nyomán a közelmúltban új blenddel (kávékeverék) gazdagodott a választék, így a MOL Fresh Corner kávéira hagyományosan jellemző, közepes szintre pörkölt arabica-robusta ötvözet mellett immár az eredeti termőhelyről, Brazíliából származó, lágyabb ízű, 100%-os „single origin” brazil arabica is elérhető (a jelző a termőterület szerint szelektált jellegre, ebben az esetben a Brazílián belül is kávétermesztésről híres Minas Gerais régióra utal). A termőhely és az összetétel természetesen az ízekre is hatással van: az arabica-robusta ötvözetből, gazdag, intenzív, aromás, karakteres espresso alapú italok (latte, cappuccino, hosszú kávé) készülnek, míg a 100% brazil arabica kávéból inkább édesebb ízvilágú, lágyabb és krémesebb kávékat (flat white, espresso, espresso macchiato). Ezt most egy kis szerencsével közelebbről is megtapasztalhatják a MOL töltőállomások vásárlói: aki szeptember 16. és december 1. között regisztrál a játékba, és legalább egy gasztro terméket vásárol, valamint használja a MOL Move kártyáját egy Brazíliába szóló kétszemélyes utazást, 100 kávéra jogosító Fresh Corner kávébérletet vagy 100 ezer forint értékű bankkártyát is nyerhet.
Kapcsolódó cikkeink
A KitchenAid Giannival mutatta be új automata eszpresszógép-kollekcióját
A KitchenAid hazánkban is bemutatta új eszpresszógép-kollekcióját, ami egy félautomata…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Mennyi kávét iszik a Z-generáció?
A német kávépiac jelentős átalakuláson megy keresztül, főként a fiatalabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az…
Tovább olvasom >III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >