Katasztrófahelyzetben ingyen ételt és italt kínáló automatákat telepítettek Japánban
Földrengés és tájfun esetén ingyenes ételt kínáló automatákat helyeztek üzembe a természeti katasztrófákra való felkészülés jegyében Akóban, Japán egyik természeti csapások által fokozottan veszélyeztetett területén fekvő tengerparti városában – írta a Mainicsi Simbun japán napilap beszámolója alapján a The Guardian című brit lap.
A napokban beüzemelt két ételautomatát úgy tervezték, hogy maguktól felnyíljanak és – egyébiránt pénzért kínált – tartalmukat ingyenesen hozzáférhetővé tegyék, miután a hatóságok heves esőzés miatt figyelmeztetést adnak ki vagy a hét fokozatú japán szeizmikus skálán ötös vagy annál erősebb rengést követően elrendelik a lakosság kitelepítését.
A készülékeket 300 palack üdítővel, valamint 150 adag élelmiszerrel, köztük táplálékkiegészítőkkel töltötték fel, és evakuációs menedékhelynek kijelölt épületek közelében helyezték el.
A gyártó Earth Corp. szerint automatáik a maguk nemében elsők Japánban, a világ egyik szeizmikusan legaktívabb országában, amelyet az utóbbi években az áradásokat és földcsuszamlásokat előidéző tájfunok is egyre gyakrabban sújtanak.
Az akói automaták nem az egyetlenek, amelyeket a természeti csapásokra való felkészülés jegyében üzembe helyeztek Japánban. Tokió egyik parkjába egy rádióadóval ellátott automatát telepítettek, amely erős földrengések esetén vészjelzéseket bocsát ki, illetve egy helyi rádióállomásról közvetíti a létfontosságú információkat.
A japán szeizmológusok nemrégiben 50 százalékról 60-ra, a következő négy évtizedet illetően pedig 90 százalékra emelték annak valószínűségét, hogy a Japán csendes-óceáni partjainál található, az ország központi részét alkotó Honsú szigetétől délre húzódó Nankai-árok mentén a következő 20 évben „megarengés” következik be.
Kapcsolódó cikkeink
Japán hazánk kiemelt mezőgazdasági partnere
A magyar uniós elnökség prioritásairól, az élelmiszerpazarlás csökkentéséről, és állategészségügyi…
Tovább olvasom >Franciaországban lassult, Spanyolországban gyorsult az élelmiszerinfláció
Áprilisban Franciaországban az éves infláció 2,2 százalékra lassult a márciusi…
Tovább olvasom >Olyan kevés a gyerek, hogy csecsemőpelenka helyett felnőttpelenkát kezdett gyártani a cég
Az Oji Holdings, egy japán pelenkagyártó vállalat, stratégiai lépéseket tesz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Máté Krisztina: „A fontos dolgokat nem lehet utólag pótolni”
Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja Az üzleti élet szereplői…
Tovább olvasom >Tisztségviselőket választottak az MMSZ-tagok
A Magyar Marketing Szövetség május 15-ei éves közgyűlésén új Elnökséget,…
Tovább olvasom >AI-együttműködéssel segít az Amazon a márkáknak a hirdetések teljesítményét mérni
Egy mesterséges intelligenciát alkalmazó piacelemző platformmal lépett együttműködésre az Amazon,…
Tovább olvasom >