Kasszamentes konténerüzlet teszi élménnyé a bevásárlást
A Mastercard egy tegnap esti sajtóeseményen mutatta be a hazai piacon is innovatív, mesterséges intelligencia alapú technológiával felszerelt, mobil pénztármentes üzletet, melynek elindulását támogatta.

Innováció a magyar kiskereskedelemben: konténerüzlet könnyíti meg a vásárlók dolgát
Van, akinek a vásárlás élmény, van, akinek inkább a szükséges rossz. Legyen az egy hagyományos vagy önkiszolgáló kassza, a megvásárolni kívánt termékeket ki kell pakolni a kosárból a pultra vagy szalagra, egyesével be kell olvasni és végül kifizetni. A legújabb kutatások és szakértői vélemények megerősítik, hogy a vásárlók számára egyre fontosabb a gyors és hatékony vásárlási élmény, minimális várakozási idővel. Az új mobil, pénztárgép nélküli, a legmodernebb mesterséges intelligencia által vezérelt rendszerekkel felszerelt konténer-áruház éppen erre kínál megoldást.
Az üzletben történő vásárlás rendkívül egyszerű: a belépéshez a vásárlóknak elég csupán elindítaniuk egy applikációt, a vásárlótérben szabadon a polcokról összegyűjteni a termékeket, majd boldogan távozni. A fizetés a háttérben, az applikációhoz kapcsolt bankkártyával történik a távozást követően. A Kende Retail Operation Kft. kizárólagos forgalmazóként mutatta be az üzletet, amelyet július 10-ig a Budapest Parknál is kipróbálhatnak az érdeklődők.
„A Mastercardnál folyamatosan azon dolgozunk, hogy a vásárlók számára a fizetés minden helyzetben a lehető legegyszerűbb legyen. Fizetni senki nem szeret, így mindannyian a lehető legkevesebb időt szeretnénk a kasszánál eltölteni. A technológia ma már lehetővé teszi, hogy várakozás nélkül fejezhessük be a vásárlást, hiszen minden szükséges folyamat a háttérben történik a már megszokott biztonság mellett. Ez az, amikor a check-in a check-out is egyben” – mondta Szász Ferenc, a Mastercard üzletfejlesztési igazgatója.

A különleges mobil konténerüzlettel az őszi Business Days konferencián is lehet majd találkozni
A vásárlás valóban élményszerű, hiszen a kiválasztott termékeket akár rögtön a saját táskánkba is pakolhatjuk, a belépéshez használt applikáció pedig a kassza nélküli fizetésről gondoskodik a számunkra. Ehhez azonban tudnia kell, hogy milyen termékeket választottunk, amit mesterséges intelligenciával vezérelt kamerák és súlyérzékelők segítségével határoz meg. Mindezt adatvédelmi szempontból – GDPR-nak megfelelő – módon teszi, a kamerák arcot nem rögzítenek.
Az új technológiát a Mastercard örömmel támogatja, hiszen pontosan ilyen jövőbemutató innovációk segítségével lesz zökkentőmentesebb a hétköznapi fizetések folyamata.
A tervek szerint a különleges mobil konténerüzlettel a Mastercard saját rendezvényei mellett az őszi Business Days konferencián lehet majd találkozni.
Forrás: Mastercard
Kapcsolódó cikkeink
Egy év alatt félúton a Mastercard tokenizációs átalakulása Európában
Egy évvel azt követően, hogy a Mastercard bejelentette célját: 2030-ra…
Tovább olvasom >A kiberbűnözés kora 2025 – Új gazdasági realitás
A kiberbűnözés éves globális kára 2028-ra elérheti a 14 ezer…
Tovább olvasom >Már a német boltokban is lehet PayPal-lel fizetni
A PayPal a világon elsőként Németországban vezeti be az okostelefonnal…
Tovább olvasom >További innovációs termékek
Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >75 év szenvedély, teljesítmény és innováció – a Shell és a Scuderia Ferrari HP ikonikus együttműködését ünneplik világszerte
A Shell idén ünnepli a Scuderia Ferrari HP-vel való legendás…
Tovább olvasom >