Kasszamentes konténerüzlet teszi élménnyé a bevásárlást
A Mastercard egy tegnap esti sajtóeseményen mutatta be a hazai piacon is innovatív, mesterséges intelligencia alapú technológiával felszerelt, mobil pénztármentes üzletet, melynek elindulását támogatta.
Van, akinek a vásárlás élmény, van, akinek inkább a szükséges rossz. Legyen az egy hagyományos vagy önkiszolgáló kassza, a megvásárolni kívánt termékeket ki kell pakolni a kosárból a pultra vagy szalagra, egyesével be kell olvasni és végül kifizetni. A legújabb kutatások és szakértői vélemények megerősítik, hogy a vásárlók számára egyre fontosabb a gyors és hatékony vásárlási élmény, minimális várakozási idővel. Az új mobil, pénztárgép nélküli, a legmodernebb mesterséges intelligencia által vezérelt rendszerekkel felszerelt konténer-áruház éppen erre kínál megoldást.
Az üzletben történő vásárlás rendkívül egyszerű: a belépéshez a vásárlóknak elég csupán elindítaniuk egy applikációt, a vásárlótérben szabadon a polcokról összegyűjteni a termékeket, majd boldogan távozni. A fizetés a háttérben, az applikációhoz kapcsolt bankkártyával történik a távozást követően. A Kende Retail Operation Kft. kizárólagos forgalmazóként mutatta be az üzletet, amelyet július 10-ig a Budapest Parknál is kipróbálhatnak az érdeklődők.
„A Mastercardnál folyamatosan azon dolgozunk, hogy a vásárlók számára a fizetés minden helyzetben a lehető legegyszerűbb legyen. Fizetni senki nem szeret, így mindannyian a lehető legkevesebb időt szeretnénk a kasszánál eltölteni. A technológia ma már lehetővé teszi, hogy várakozás nélkül fejezhessük be a vásárlást, hiszen minden szükséges folyamat a háttérben történik a már megszokott biztonság mellett. Ez az, amikor a check-in a check-out is egyben” – mondta Szász Ferenc, a Mastercard üzletfejlesztési igazgatója.
A vásárlás valóban élményszerű, hiszen a kiválasztott termékeket akár rögtön a saját táskánkba is pakolhatjuk, a belépéshez használt applikáció pedig a kassza nélküli fizetésről gondoskodik a számunkra. Ehhez azonban tudnia kell, hogy milyen termékeket választottunk, amit mesterséges intelligenciával vezérelt kamerák és súlyérzékelők segítségével határoz meg. Mindezt adatvédelmi szempontból – GDPR-nak megfelelő – módon teszi, a kamerák arcot nem rögzítenek.
Az új technológiát a Mastercard örömmel támogatja, hiszen pontosan ilyen jövőbemutató innovációk segítségével lesz zökkentőmentesebb a hétköznapi fizetések folyamata.
A tervek szerint a különleges mobil konténerüzlettel a Mastercard saját rendezvényei mellett az őszi Business Days konferencián lehet majd találkozni.
Forrás: Mastercard
Kapcsolódó cikkeink
Mastercard Green Friday kampánya idén a tudatos vásárlásra ösztönöz
A Mastercard második alkalommal indítja el a Green Friday kampányt,…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Biztonságos és kényelmes: a mobiltárcás fizetés térnyerése Magyarországon
A mobilos fizetés egyre népszerűbb megoldás, hiszen gyors, kényelmes, és…
Tovább olvasom >További innovációs termékek
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >