Kassza nélküli üzletet nyitott a Tesco
London központjában nyitotta meg első kassza nélküli üzletét a Tesco. A különleges boltba betérők anélkül vásárolhatnak és fizethetnek, hogy sorba állnának a pénztárnál vagy szkennelős önkiszolgáló kasszát használnának. A GetGo névre keresztelt kísérleti üzlet a másutt megszokott Tesco választékot kínálja zökkenőmentes vásárlási élmény mellett.
A High Holborn városrészben található üzlet megnyitását a Tesco saját munkatársait kiszolgáló, Welwyn Garden Cityben 2019 óta működő boltban végzett eredményes próbaüzem előzte meg. A választás nem véletlenül esett High Holbornra, az itteni Tesco Express ugyanis 2018-as megnyitása óta készpénzmentesen működik.
Az általunk fejlesztett csúcstechnológiának köszönhetően a vásárlóknak mindössze a Tesco.com alkalmazást kell letölteniük, amivel be tudnak jelentkezni a beléptetőkapun. Ezután nincs más dolguk, mint összegyűjteni a polcokról, amire szükségük van, majd egyenesen kisétálni az ajtón. Kamerák és súlyérzékelők rögzítik, hogy pontosan milyen termékeket vettek magukhoz, a fizetés pedig a távozást követően, közvetlenül az applikáción keresztül történik. A Tesco partnerével, a Trigóval együtt indította el a szolgáltatást.
A korhatárhoz kötött termékeknek külön részlege lesz saját kijárattal, ahol a munkatársak személyesen fogják ellenőrizni a vásárlók életkorát.
A Tesco által megnyitott első nyilvános GetGo üzlet minden eddiginél kényelmesebb vásárlási lehetőséget kínál és időt takarít meg azoknak, akik csak az ebédhez pár hozzávalóért ugranak le a boltba, vagy munka után hazafelé menet térnek be valamiért.
„A pénztár nélküli bolt lelke a rendkívül kifinomult szenzorrendszer a hozzá tartozó szoftverekkel. A bolt kamerái nem arcokat, csak mozgásokat rögzítenek, hiszen nem a vásárlók, hanem az általuk leemelt termékek azonosítása a céljuk. Ezeket precíz súlyérzékelők egészítik ki, amelyek pontosan jelzik, hogy miből mennyit vett magához a vevő. Ennek az ún. „loss prevention” megoldásnak a fejlesztését a Tesco Technology budapesti munkatársai végezték szoros együttműködésben az egyesült királyságbeli kollégákkal és a Trigo-val. Emellett mi terveztük a vásárlókat a telefonjuk segítségével azonosító beléptetőkapukon futó szoftvert is” – foglalta össze a GetGo üzlet magyarországi kapcsolatát Fred Kuzel, a közép-európai Tesco Technology hub vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Akár már 250 forinttal is segíthetünk a rászorulókon – ismét kuponos adománygyűjtés a Tesco áruházakban
15. alkalommal csatlakozott a Tesco az Ökumenikus Segélyszervezet Adventi Adománygyűjtéséhez.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >