Kassza nélküli üzletet nyitott a Tesco
London központjában nyitotta meg első kassza nélküli üzletét a Tesco. A különleges boltba betérők anélkül vásárolhatnak és fizethetnek, hogy sorba állnának a pénztárnál vagy szkennelős önkiszolgáló kasszát használnának. A GetGo névre keresztelt kísérleti üzlet a másutt megszokott Tesco választékot kínálja zökkenőmentes vásárlási élmény mellett.
A High Holborn városrészben található üzlet megnyitását a Tesco saját munkatársait kiszolgáló, Welwyn Garden Cityben 2019 óta működő boltban végzett eredményes próbaüzem előzte meg. A választás nem véletlenül esett High Holbornra, az itteni Tesco Express ugyanis 2018-as megnyitása óta készpénzmentesen működik.
Az általunk fejlesztett csúcstechnológiának köszönhetően a vásárlóknak mindössze a Tesco.com alkalmazást kell letölteniük, amivel be tudnak jelentkezni a beléptetőkapun. Ezután nincs más dolguk, mint összegyűjteni a polcokról, amire szükségük van, majd egyenesen kisétálni az ajtón. Kamerák és súlyérzékelők rögzítik, hogy pontosan milyen termékeket vettek magukhoz, a fizetés pedig a távozást követően, közvetlenül az applikáción keresztül történik. A Tesco partnerével, a Trigóval együtt indította el a szolgáltatást.
A korhatárhoz kötött termékeknek külön részlege lesz saját kijárattal, ahol a munkatársak személyesen fogják ellenőrizni a vásárlók életkorát.
A Tesco által megnyitott első nyilvános GetGo üzlet minden eddiginél kényelmesebb vásárlási lehetőséget kínál és időt takarít meg azoknak, akik csak az ebédhez pár hozzávalóért ugranak le a boltba, vagy munka után hazafelé menet térnek be valamiért.
„A pénztár nélküli bolt lelke a rendkívül kifinomult szenzorrendszer a hozzá tartozó szoftverekkel. A bolt kamerái nem arcokat, csak mozgásokat rögzítenek, hiszen nem a vásárlók, hanem az általuk leemelt termékek azonosítása a céljuk. Ezeket precíz súlyérzékelők egészítik ki, amelyek pontosan jelzik, hogy miből mennyit vett magához a vevő. Ennek az ún. „loss prevention” megoldásnak a fejlesztését a Tesco Technology budapesti munkatársai végezték szoros együttműködésben az egyesült királyságbeli kollégákkal és a Trigo-val. Emellett mi terveztük a vásárlókat a telefonjuk segítségével azonosító beléptetőkapukon futó szoftvert is” – foglalta össze a GetGo üzlet magyarországi kapcsolatát Fred Kuzel, a közép-európai Tesco Technology hub vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: 100 ezer termékkel a menstruációs szegénység ellen
Közel 100 000 termék, összesen 3 000 000 forint támogatás…
Tovább olvasom >Már online orvosok is vigyáznak a tescósokra
Júniusban tovább bővítette dolgozói juttatási csomagját a Tesco. A nyár…
Tovább olvasom >Leépít a Nestlé csehországi gyárában
Nyolcvan munkahelyet szüntet meg a Nestlé a csehországi Krupka városában…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >