Karrier és stílus: összefüggő fogalmak
Saját névadó fogalmairól rendezett szakmai fórumot a Karrier és Stílus Kft. december 11-én a Margitszigeten. A karrier – a képzés, önképzés, coaching során fejlesztett tudás és annak alkalmazása a mindennapokban – éppoly fontos, mint a megfelelő stílusjegyek kiválasztása.Csíkné dr. Kovács Klára, a Karrier és Stílus Kft. ügyvezető igazgatója már bevezetőjében érzékeltette a téma sokrétűségét, hogy milyen lehetséges szempontokból érdemes megvitatni annak elemeit. Hiszen a karrier szubjektív, valamennyiünk számára mást és mást jelent. Van, akinek egy boltvezetői és van, akinek egy multinacionális cég ügyvezető igazgatói posztját. Éppen ezért a saját, fontosnak ítélt céljaink elérésére kell koncentrálni. A lényeges meghatározása, és elválasztása a lényegtelentől, nagymértékben befolyásolhatja későbbi karrierünk, életünk alakulását, hangsúlyozta.
A Karrier és Stílus az öltözködésen, a külső megjelenésen túl sok egyéb mást is magában foglal. A kommunikáció, a viselkedés, a prezentációs készség, a kapcsolatteremtés és -tartás szintén fontos megnyilvánulásai a stílusnak. Mindezek tudása, megfelelő alkalmazása segítheti pályánkat.
– A tükör, amelyet magunk elé tartunk, megmutatja, mely területeket kell saját érdekünkben fejleszteni. Persze, csak ha valóban a reális képre vagyunk kíváncsiak – fűzte hozzá Csíkné dr. Kovács Klára.
Nincsenek receptek
Az előadások számot adtak a jelenlegi foglalkoztatottsági helyzetről, bemutatták a régió és Magyarország munkavállalóinak jellemző jegyeit. A Raiffeisen Bank karriertervezési rendszerét mutatta be, amely folyamatosan változik a bank fejlődésével párhuzamosan.
A meghívott vendégekkel folytatott beszélgetés tükrözte, hogy az út mindenki számára mást és mást tartogat. A szerencse forgandó, karrierünk során sikerhegyek és kudarcvölgyek egyaránt előfordulnak. A versenyszféra és az államigazgatás rendszerében vállalt állással fontos tapasztalatokra tehetünk szert. De csak abban az esetben, ha munkánkat nem a rendszertől függően, hanem saját elvárásainknak és egyéniségünknek megfelelően végezzük.
Sajnos, magyar sajátosság, hogy a sikert sokan irigylik, anélkül, hogy az ahhoz vezető útvesztőket megismernék. A kudarc érdekesebb, lehet boncolgatni, némelykor kárörvendeni, pedig valamennyiünkkel előfordulhat. Nincsenek receptek, kész előírások, amelyek betartásával a siker garantált. A média által felkapott sikersztorik tiszavirág-életűek, éppoly gyorsan eltűnnek, mint ahogy a címlapon felbukkannak.
A kerekasztal-beszélgetés résztvevői valamennyien pályát, iparágat, céget váltottak, amely jelentősen megváltoztatta életüket. Megtalálták az önmegvalósítás, a siker érzését, amely önbizalmat, magabiztosságot eredményezett. Szeretik jelenlegi munkájukat, legyen az a Magyar Posta, a Pfizer, a Sholl, a Raiffeisen Bank vagy a Norbi Update rendszerhez kapcsolódó tevékenység.
A pozíciók tárháza végtelen, nem tudhatjuk, mit hoz a holnap, mikor akarunk (vagy kényszerülünk) váltani. Újra és újra bizonyítani kell, hogy alkalmasak vagyunk, megfelelünk az új kihívásoknak, amely számunkra is sikerélményt, karriert jelent.
A ruha is teszi az embert
A ruha is teszi az embert, tehát a jól megválasztott ruhatár a karrierépítés fontos tényezője. Éppen ezért a konferencia záróakkordjaként divatbemutatót láthattunk, amelynek érdekessége az öltözeteket bemutató személyekben rejlett. Négy divatcég ruháit, modelljeit mutatták be cégek vezető menedzserei, akik örömmel és látható élvezettel tették dolgukat.
Csík Melinda stílustanácsadó, divattervező, a Karrier és Stílus cég munkatársa segítette a felkészülést, hogy a modellek egyéniségüknek megfelelő öltözeteket választhassanak a bemutatóra. Láthattunk formális, üzleti, lazább, sportos összeállításokat, ahogyan ezeket a mindennapi életünk során a gyakorlatban is viseljük.
Stílusunk segítheti vagy éppen hátráltathatja karrierünk megvalósítását, ezért figyeljünk rá, mikor mit és hogyan viselünk.
B. M.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >