Karácsonyi szezon a Tescóban
Az ünnepek közeledtével egyre inkább nő a kereslet a különböző desszertek, húsok, halak és szeszes italok iránt. A vásárlók körében továbbra is népszerű a szaloncukor, amely ma már inkább ajándék és desszert, mint karácsonyfadísz. A hidegebb idő és a karácsonyi időszak közkedvelt italai a keserű likőrök és a különböző pálinkák, az előbbiből idén csak a Tescóban kapható az Unicum exkluzív kétpalackos kínálata. Az ünnepi asztalon az egyik legnépszerűbb termék továbbra is a hal. A Tesco áruházaiban, a karácsonyi időszakban az élő pontyot keresik a legtöbben.
Általánosan megfigyelhető trend, hogy a szezon az ajándékok (játékok, elektronikai cikkek) és a dekoráció beszerzésével kezdődik, s a karácsonyi slágertermékeknek számító desszertek, húsok, halak és szeszes italok iránti kereslet kitolódik. A háztartások a karácsonyi vacsora hozzávalóit az ünnepet megelőző hetekben szerzik be. A Tescóban a Mikulásédességek forgalmának közel fele december 1. és 6. között realizálódik, míg a karácsonyi termékek, a különböző desszertek és szaloncukrok esetében a teljes szezon forgalmának 40 százaléka a december 18. és 24. közötti időszakra esik.
Tavaly a Tesco üzleteiben összesen 845 000 kg szaloncukor, 2 250 000 darab figurás édesség, 673 000 Mikulás csomag és mintegy 236 000 adventi kalendárium fogyott. Az áruház idén is hasonló eladási adatokra számít és ehhez mérten készült fel a karácsonyi szezonra. A megszokott, hagyományos édességek és desszertek mellett több különlegességgel és újdonsággal, valamint számos áruházi aktivitással és extra ajánlattal is várja az érdeklődőket a Tesco. Saját márkás termékei között 6 féle ízzel – eper-joghurt, rum-kakaó, gesztenye, kókusz, körte ízű zselés, banán ízű fondan – jelenik meg a Tesco szaloncukor.
„A Tesco Finest termékcsalád két újdonsággal bővül az idei szezonban: a prémium kategóriában kezdeményezett fejlesztések eredménye a pörkölt mandulás és a szilvakrémmel töltött szaloncukor. A fejlesztés határozott célja az volt, hogy együttműködve Magyarország egyik legkiválóbb édesipari családi vállalkozásával, csúcskategóriás terméket hozzunk létre. A Tesco és a Szamos Csokoládéműhely idén mutatja be a hagyományos csomagolású és a válogatott alapanyagokból készített szaloncukorcsalád első két tagját – mondta Iglódi-Csató Judit, a Tesco marketing és vállalati kapcsolatok igazgatója, és hozzátette: „a Tesco Finest szaloncukor a piacon kapható legmagasabb mandulatartalommal rendelkezik, a szemeket pirított manduladarabkákkal dúsították. A karakteres ízű, de selymesen lágy szilvakrém tölteléket néhány csepp valódi szilvapálinka bolondítja meg. Mindkét verziót roppanós belga csokoládé vonja be.”
Az új Tesco Finest szaloncukrok december 4-től kaphatók az áruházlánc üzleteiben.
A desszertek mellett az ünnepi asztalra előszeretettel kerül pecsenyekacsa, de népszerűek a pultos baromfi termékek is. Ez utóbbiból decemberben nagyjából 1800 tonnát ad el az áruházlánc, míg a vörös húsok forgalma megközelíti a 2000 tonnát az év utolsó hónapjában. A Tescóban kizárólag 100 % magyar baromfi termékek kaphatók.
Az édesvízi halak, az élő ponty, a tisztított ponty, a pisztráng és a busa szintén hazai beszállítóktól érkeznek a pultokba. Az áruház az egész éves hal értékesítésének jelentős részét a karácsonyi időszakban realizálja. Az abszolút slágertermék az élő ponty, amelyet év közben a 21, halpulttal rendelkező üzletében értékesít a Tesco. „Decemberben azonban több áruház parkolójában kifejezetten élő ponty árusítására ún. halsátrakat állítunk fel, hogy a megnövekedett keresletet kiszolgáljuk” – tette hozzá Iglódi-Csató Judit. Az éves forgalom 70 százalékát, nagyjából 400 tonna elő pontyot értékesít a karácsonyi időszakban az áruházlánc. Az áruházi pultokban a szeletelt és filézett formában kapható tisztított friss ponty, busa, afrikai harcsa, édesvízi pisztráng és a norvég vörös lazac is keresett termék. Ezekből decemberben négyszer annyit ad el az áruházlánc, mint az év többi hónapjában.
Az ünnepi időszakban a torok sem marad szárazon. Ezekben a hetekben az Unicum és a pálinka iránt nő meg leginkább a kereslet. A Tesco különleges ajánlatokkal és egyedi díszdobozba csomagolt termékekkel várja a vásárlókat. A különböző akciók keretében mintegy 285 000 ajándék pohár jut majd el a fogyasztókhoz, valamint várhatóan 125 000 liter Unicum és közel 130 000 liter pálinkát vásárolnak majd az ünnepre készülők.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >