A karácsonyi forgalmat idézte a nagycsütörtöki roham
A nagycsütörtök hozta a legnagyobb forgalmat, 15-25 százalékkal is felülmúlta a tavalyi húsvéti időszak legnagyobb árbevételt hozó napját – mondta a Világgazdaságnak a CBA kommunikációs igazgatója. Fodor Attila kifejtette: a nagypéntek előtti roham a karácsony előtti, december 23-i tolongást idézte az üzletekben. A munkaszüneti nap ellenére idén összességében 10 százalékos pluszbevételt hozott az ünnep. Az áruházlánc tapasztalatai szerint a legtöbben már egy héttel korábban megkezdték az előkészületeket.
Míg az előző években közvetlenül az ünnep előtt inkább csak a friss áruk iránt volt fokozott kereslet, addig idén az utolsó napokban is került még sonka és tojás a kosarakba. Fodor Attila úgy látja, a vásárlók egyre inkább a minőségi termékeket választják, például néhány éve még 50-50 százalékban vitték a hagyományos és a gyors pácolású sonkát, most már viszont 70 százalékuk a hagyományos változatot keresi. A figurás édességeknél pedig a magas kakaótartalmú tejcsokoládék kiszorították a tejbevonós és nugátcikkeket, 70-ről 95 százalék fölé kúszott az arányuk. Maczelka Márk, a Spar kommunikációs vezetője annyit emelt ki, hogy a terveket meghaladóan erős volt a nagycsütörtöki forgalom, a nagyszombati pedig enyhébb.
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) főtitkára szerint is nagycsütörtökre koncentrálódott a húsvéti bevásárlás. Dávid Ferenc azt tapasztalta, hogy nagyszombaton a kisebb településeken nem volt indokolt a meghosszabbított nyitvatartás sem, mert akkorra lecsengett a vásárlási láz. A bolthálózatok azonban felkészültek a munkaszüneti nap előtti és utáni forgalomra, a legtöbb helyen volt elég pénztáros és árufeltöltő, a kasszák előtti sorok is csak elvétve nyúltak elviselhetetlenül hosszúra.
A nagypéntek, illetve a húsvéthétfő tapasztalata alapján a VOSZ főtitkára szerint esetenként különösebb fennakadások nélkül meg lehet szervezni egy négynapos munkahetet, de állandó jelleggel az több ágazatban is beláthatatlan következményekkel járna. A kereskedelem és a vendéglátás terén áthidalható, az ipari termelésben, az intézményi szolgáltatásokban vagy az oktatásban viszont elképzelhetetlen lenne. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Dinamikus bővülés a SPAR franchise hálózatában: 19 új üzlet Magyarországon
A SPAR franchise hálózata 2024 első félévében 19 új üzlettel…
Tovább olvasom >Hatékonyabb működésre álltak át a SPAR élelmiszer-termelő üzemei
Összesen több mint 18,1 milliárd forintot fordított a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Digitális megoldásokkal csökkenti papírfelhasználását a SPAR
A logisztika és üzletek papírszükségletének csökkentését célzó kezdeményezéseivel újabb, több…
Tovább olvasom >További cikkeink
Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >