Kapacitásbővítés az idén 45 éves Márka üdítőknél
A Márka Üdítőgyártó Kft. 496,91 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert el a GINOP-1.2.1-16 pályázati felhívás keretében, amelynek segítségével tovább bővítheti a tavaly zöldmezős beruházásával létrehozott üdítőital-gyártásának kapacitását.
A társaság, mely az idén 45 éves Márka kizárólagos tulajdonosa, egy újabb gyártó gépsor beüzemelésével, illetve a háttér-technológia és saját fejlesztő laboratórium innovációjával növeli gyártási kapacitását, és bővíti termékpalettáját.
A projekt a 2017. október 27-én, Felsőlajoson átadott üzemben valósul meg. A beruházás keretében egy további, legmodernebb technológiájú üdítőgyártó gépsort, és az azt támogató háttéreszközöket, berendezéseket szereznek be. A projekt várhatóan 2019-re valósul meg, melynek köszönhetően további munkahelyeket hoznak létre.
A projekt során szem előtt tartják a legfontosabb és egyben legerőteljesebb trendeket, más szóval az elvárásokat a fogyasztóik részéről ebben a kategóriában: a gyors és könnyű felfrissülést, a változatosságot, és az egészségtudatosságot, beleértve mostanra az alacsony kalóriatartalmat is. A portfólió szélesítésének mozgató rugója többek között az volt eddig is, és most is, hogy fogyasztóik köre roppant heterogén már a kezdetek óta, amit amellett, hogy megerősíteni, de szintén bővíteni akarnak, nem titkolva az export tevékenységük növelését is.
A 100% magyar tulajdonban lévő Márka Üdítőgyártó Kft. árbevétele 2016-ban 2,82 milliárd forint volt, mely 2017-ben előzetes adatok alapján túl lépte a 3 milliárd forintot. 2007-ben, amikor a Pécskövi család kezébe kerültek a Márka üdítők, 6 millió litert produkáltak, ez a szám 2016-ban már 35 millió volt. Nem kis célt tűztek ki a saját, Bács-Kiskun megyei üzem megtervezésekor: a gyár, ill. a technológia a megkezdett bővítéseknek és fejlesztéseknek köszönhetően rövidtávon 100 Millió liter üdítő gyártására lesz alkalmas.
A projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg.
Kapcsolódó cikkeink
70 millió dollárt költ a beszállítói hálózat fejlesztésére a SHEIN 2028-ig
A vállalat 7,5 millió dollárt dél-kínai üzemek modernizálására költött. 70…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: újabb 5 milliárd forint támogatás feldolgozó üzemek fejlesztésére
Az Agrárminisztérium elkötelezett a hazai, minőségi élelmiszert előállító vállalkozások segítése…
Tovább olvasom >Elindította a Traubisoda gyártását a Márka Üdítőgyártó Kft.
Megkezdte a Traubisoda gyártását a Márka Üdítőgyártó Kft., ezzel a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >