Kapacitásbővítés az idén 45 éves Márka üdítőknél
A Márka Üdítőgyártó Kft. 496,91 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert el a GINOP-1.2.1-16 pályázati felhívás keretében, amelynek segítségével tovább bővítheti a tavaly zöldmezős beruházásával létrehozott üdítőital-gyártásának kapacitását.
A társaság, mely az idén 45 éves Márka kizárólagos tulajdonosa, egy újabb gyártó gépsor beüzemelésével, illetve a háttér-technológia és saját fejlesztő laboratórium innovációjával növeli gyártási kapacitását, és bővíti termékpalettáját.
A projekt a 2017. október 27-én, Felsőlajoson átadott üzemben valósul meg. A beruházás keretében egy további, legmodernebb technológiájú üdítőgyártó gépsort, és az azt támogató háttéreszközöket, berendezéseket szereznek be. A projekt várhatóan 2019-re valósul meg, melynek köszönhetően további munkahelyeket hoznak létre.
A projekt során szem előtt tartják a legfontosabb és egyben legerőteljesebb trendeket, más szóval az elvárásokat a fogyasztóik részéről ebben a kategóriában: a gyors és könnyű felfrissülést, a változatosságot, és az egészségtudatosságot, beleértve mostanra az alacsony kalóriatartalmat is. A portfólió szélesítésének mozgató rugója többek között az volt eddig is, és most is, hogy fogyasztóik köre roppant heterogén már a kezdetek óta, amit amellett, hogy megerősíteni, de szintén bővíteni akarnak, nem titkolva az export tevékenységük növelését is.
A 100% magyar tulajdonban lévő Márka Üdítőgyártó Kft. árbevétele 2016-ban 2,82 milliárd forint volt, mely 2017-ben előzetes adatok alapján túl lépte a 3 milliárd forintot. 2007-ben, amikor a Pécskövi család kezébe kerültek a Márka üdítők, 6 millió litert produkáltak, ez a szám 2016-ban már 35 millió volt. Nem kis célt tűztek ki a saját, Bács-Kiskun megyei üzem megtervezésekor: a gyár, ill. a technológia a megkezdett bővítéseknek és fejlesztéseknek köszönhetően rövidtávon 100 Millió liter üdítő gyártására lesz alkalmas.
A projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg.
Kapcsolódó cikkeink
Újabb mérföldkő a füst nélküli világ felé – fontos állomáshoz érkezett a BAT új gyártócsarnokának fejlesztése Pécsett
A BAT Hungary bokrétaünnepséggel tette emlékezetessé, hogy második feléhez érkezett…
Tovább olvasom >Megduplázza kazahsztáni beruházását a PepsiCo
A PepsiCo megduplázza a Kazahsztánban épülő sós snackeket gyártó üzemébe…
Tovább olvasom >Nagy Márton: hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre
Hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >