Kapacitásbővítés az idén 45 éves Márka üdítőknél
A Márka Üdítőgyártó Kft. 496,91 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert el a GINOP-1.2.1-16 pályázati felhívás keretében, amelynek segítségével tovább bővítheti a tavaly zöldmezős beruházásával létrehozott üdítőital-gyártásának kapacitását.
A társaság, mely az idén 45 éves Márka kizárólagos tulajdonosa, egy újabb gyártó gépsor beüzemelésével, illetve a háttér-technológia és saját fejlesztő laboratórium innovációjával növeli gyártási kapacitását, és bővíti termékpalettáját.
A projekt a 2017. október 27-én, Felsőlajoson átadott üzemben valósul meg. A beruházás keretében egy további, legmodernebb technológiájú üdítőgyártó gépsort, és az azt támogató háttéreszközöket, berendezéseket szereznek be. A projekt várhatóan 2019-re valósul meg, melynek köszönhetően további munkahelyeket hoznak létre.
A projekt során szem előtt tartják a legfontosabb és egyben legerőteljesebb trendeket, más szóval az elvárásokat a fogyasztóik részéről ebben a kategóriában: a gyors és könnyű felfrissülést, a változatosságot, és az egészségtudatosságot, beleértve mostanra az alacsony kalóriatartalmat is. A portfólió szélesítésének mozgató rugója többek között az volt eddig is, és most is, hogy fogyasztóik köre roppant heterogén már a kezdetek óta, amit amellett, hogy megerősíteni, de szintén bővíteni akarnak, nem titkolva az export tevékenységük növelését is.
A 100% magyar tulajdonban lévő Márka Üdítőgyártó Kft. árbevétele 2016-ban 2,82 milliárd forint volt, mely 2017-ben előzetes adatok alapján túl lépte a 3 milliárd forintot. 2007-ben, amikor a Pécskövi család kezébe kerültek a Márka üdítők, 6 millió litert produkáltak, ez a szám 2016-ban már 35 millió volt. Nem kis célt tűztek ki a saját, Bács-Kiskun megyei üzem megtervezésekor: a gyár, ill. a technológia a megkezdett bővítéseknek és fejlesztéseknek köszönhetően rövidtávon 100 Millió liter üdítő gyártására lesz alkalmas.
A projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg.
Kapcsolódó cikkeink
Az Unilever 75 millió euró értékben fektet be Nyírbátorban
Új termékkategória és világszerte ismert szépségápolási márkák gyártási tevékenységét hozza…
Tovább olvasom >A jelenlegi kapacitás többszörösét tudja majd a Posta új logisztikai központja
A Magyar Posta újabb mérföldkőhöz érkezett: az ügyfelei hatékonyabb és…
Tovább olvasom >Elérte az 1 milliárd fontot a brit kényelmi kereskedelmi beruházások összege idén
Rekordot döntöttek az elmúlt évben az Egyesült Királyság helyi boltjaiba…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >