Kampány a magyar dinnye fogyasztása mellett
Több, mint 20 millió forintot fordít a magyar dinnye fogyasztásának ösztönzésére belföldön a Magyar Dinnyeszövetség, valamint a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) az Agrármarketing Centrum támogatásával – közölte Mártonffy Béla, a FruitVeB elnöke pénteken az MTI-vel.
A szakember elmondta: a promóciós kampány e hónap közepén kezdődött és várhatóan augusztus végéig tart. Ez idő alatt négy nagy multinacionális áruházlánc üzleteiben – ezek a Tesco, az Auchan, a Metro és a Cora, ez utóbbi most csatlakozott az akcióhoz – több, mint 100 alkalommal kóstoltatják meg a magyar dinnyét a vásárlókkal hétvégéken.
Emellett rádióban, televízióban és óriásplakátokon is népszerűsítik a magyar dinnye fogyasztását. A cél az, hogy a belföldi dinnyefogyasztási szezont minél inkább meg lehessen hosszabbítani – húzta alá Mártonffy Béla.
Korábbi információk szerint az idén mintegy 4.800-5.000 hektáron termelnek dinnyét Magyarországon. A területről származó mennyiség mintegy 60 százalékát Békés megyében, elsősorban Medgyesegyháza környékén termelik meg.
Ebben az évben várhatóan mintegy 180 ezer tonna dinnye terem Magyarországon. Ennek a mennyiségnek mintegy 70 százalékát külföldön, a többit belföldön értékesítik – közli az MTI.
![]() |
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >Magyar sertéshús-külkereskedelem: drámai visszaesés az első öt hónapban
Miközben a világ meghatározó sertéshúspiacain – így az Egyesült Államokban,…
Tovább olvasom >