Kampány a magyar dinnye fogyasztása mellett
Több, mint 20 millió forintot fordít a magyar dinnye fogyasztásának ösztönzésére belföldön a Magyar Dinnyeszövetség, valamint a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) az Agrármarketing Centrum támogatásával – közölte Mártonffy Béla, a FruitVeB elnöke pénteken az MTI-vel.
A szakember elmondta: a promóciós kampány e hónap közepén kezdődött és várhatóan augusztus végéig tart. Ez idő alatt négy nagy multinacionális áruházlánc üzleteiben – ezek a Tesco, az Auchan, a Metro és a Cora, ez utóbbi most csatlakozott az akcióhoz – több, mint 100 alkalommal kóstoltatják meg a magyar dinnyét a vásárlókkal hétvégéken.
Emellett rádióban, televízióban és óriásplakátokon is népszerűsítik a magyar dinnye fogyasztását. A cél az, hogy a belföldi dinnyefogyasztási szezont minél inkább meg lehessen hosszabbítani – húzta alá Mártonffy Béla.
Korábbi információk szerint az idén mintegy 4.800-5.000 hektáron termelnek dinnyét Magyarországon. A területről származó mennyiség mintegy 60 százalékát Békés megyében, elsősorban Medgyesegyháza környékén termelik meg.
Ebben az évben várhatóan mintegy 180 ezer tonna dinnye terem Magyarországon. Ennek a mennyiségnek mintegy 70 százalékát külföldön, a többit belföldön értékesítik – közli az MTI.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Pénteken indul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi akciója
Péntektől vasárnapig az Élelmiszerbank hagyományos karácsonyi kampányának keretében minden korábbinál…
Tovább olvasom >Nagy Márton: továbbra is alacsony szinten az infláció
Az infláció az előzetes kormányzati jelzéseknek megfelelően kedvező, alacsony szinten…
Tovább olvasom >NAV: a lakosság csak megbízható, ismert online áruházakból rendeljen
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) azt tanácsolja a lakosságnak,…
Tovább olvasom >