Kampány a magyar dinnye fogyasztása mellett
Több, mint 20 millió forintot fordít a magyar dinnye fogyasztásának ösztönzésére belföldön a Magyar Dinnyeszövetség, valamint a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) az Agrármarketing Centrum támogatásával – közölte Mártonffy Béla, a FruitVeB elnöke pénteken az MTI-vel.
A szakember elmondta: a promóciós kampány e hónap közepén kezdődött és várhatóan augusztus végéig tart. Ez idő alatt négy nagy multinacionális áruházlánc üzleteiben – ezek a Tesco, az Auchan, a Metro és a Cora, ez utóbbi most csatlakozott az akcióhoz – több, mint 100 alkalommal kóstoltatják meg a magyar dinnyét a vásárlókkal hétvégéken.
Emellett rádióban, televízióban és óriásplakátokon is népszerűsítik a magyar dinnye fogyasztását. A cél az, hogy a belföldi dinnyefogyasztási szezont minél inkább meg lehessen hosszabbítani – húzta alá Mártonffy Béla.
Korábbi információk szerint az idén mintegy 4.800-5.000 hektáron termelnek dinnyét Magyarországon. A területről származó mennyiség mintegy 60 százalékát Békés megyében, elsősorban Medgyesegyháza környékén termelik meg.
Ebben az évben várhatóan mintegy 180 ezer tonna dinnye terem Magyarországon. Ennek a mennyiségnek mintegy 70 százalékát külföldön, a többit belföldön értékesítik – közli az MTI.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >