Kampány a hazai élelmiszerek vásárlásának támogatására Csehországban
A hazai cseh élelmiszerek vásárlásának támogatására indítottak hétfőn kampányt Csehországban.
A január 4-ig tartó kampányra, amely elsősorban díjazott vásárlói versenyekből áll, 60 millió koronát különített el a mezőgazdasági minisztérium.
A tárca arra számít, hogy a befektetés megtérül, és a kampány keretében a lakosság legalább 100 millió korona értékben vásárol hazai, tehát cseh élelmiszeripari termékeket az üzletekben.
„Szeretnénk azt is elérni, hogy az emberek tudatosítsák, mit is támogatnak a cseh élelmiszerek vásárlásával” – nyilatkozta Marian Jurecka mezőgazdasági miniszter.
„Hazai élelmiszerek vásárlásával a cseh termelőket támogatjuk, akik adót fizetnek és az emberek ezreinek adnak munkát” – szögezte le a tárcavezető a közszolgálati cseh televízióban.
Jurecka elmondta: a cseh élelmiszer-kereskedelem mérlege 2013-ban 23 milliárd koronás hiánnyal zárult. „Az egzotikus gyümölcsökön, illetve a Csehországban nem előállítható élelmiszereken kívül sok olyan dolgot is behozunk, ami felesleges, és gond nélkül nálunk is megtermelhető” – szögezte le a miniszter.
A prágai kormányzat a kampánnyal részben az oroszországi élelmiszer-behozatali embargóra reagál, amely károkat okoz a cseh termelőknek is. A mezőgazdasági tárca becslései szerint az embargó következtében mintegy 250-300 millió koronás bevételtől estek el a cseh cégek. Hosszabb távon a veszteség ennek többszöröse is lehet. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >