Kamatból több a haszon, mint húsból – a Pick Szeged eredményeinek új arányai
Látszólag szerény növekedés jellemezte 2024-ben a Pick Szeged Zrt. működését, a számok mögé nézve azonban világosan kirajzolódik egy évek óta tartó, sajátos trend: a cég többet keres pénzügyi műveletein, mint a húskészítmények gyártásán. A tavalyi évben az adózott eredmény 6,7 milliárd forint volt, ennek jelentős része – csaknem 4 milliárd – a kamatbevételekből származott.
Stabil árbevétel, visszafogott növekedés

3. PICK Karácsonyfa
display, Pick Szeged
A húscég belföldi értékesítésének nettó árbevétele 2024-ben közel 62 milliárd forintra emelkedett az előző évi 60 milliárdról. Az exportpiacokon is minimális növekedést regisztráltak: a 2023-as 23,1 milliárd helyett 23,2 milliárd forint árbevételt könyvelhettek el. Összességében a vállalat teljes nettó árbevétele 83 milliárdról 85,2 milliárd forintra nőtt.
Bérnyomás és emelkedő személyi költségek
A működés költségoldalán továbbra is emelkedő trend figyelhető meg. A bérköltség 2023-hoz képest több mint 600 millió forinttal nőtt, és elérte a 9 milliárdot. A személyi jellegű egyéb kifizetésekkel és járulékokkal együtt a cég összesen 12,3 milliárd forintot költött munkavállalóira, ami a termelési oldalon egyre nagyobb nyomást jelent.
Kamatozó stratégia – a befektetések szerepe
A Pick esetében nem új keletű, de továbbra is szokatlan jelenség, hogy a pénzügyi műveletekből származó bevételek meghaladják az üzemi tevékenység eredményét. Ez a tendencia a 2023-as magas kamatkörnyezetben vált különösen látványossá, és 2024-ben is fennmaradt: a befektetések hozamai újra meghaladták a húsipari alaptevékenységből származó profitot.
Ez arra utal, hogy a vállalat jelentős likvid pénzügyi tartalékokkal rendelkezik, és azokat hatékonyan kamatoztatja. Ez a megközelítés biztonságos, de hosszú távon kérdéseket vethet fel a core business, vagyis a húskészítmények gyártásának megtérüléséről.
Kapcsolódó cikkeink
Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >Indul a NAK „Tények ízekre szedve” országos szemléletformáló kampánya
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) országos szemléletformáló kampányt indított „Tények…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy áremelési hullám várható a kereskedelemben
2025 első felében általánosan csökkenő áremelési szándékokat tapasztalt a GKI…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >Az infláció az eurózónában 2 százalékra, az EU-ban 2,3 százalékra gyorsult éves szinten
Gyorsult az infláció növekedése az euróövezetben és az Európai Unióban…
Tovább olvasom >