Kalasnyikov boltot nyitottak a moszkvai Seremetyevo repülőtéren
Megnyitotta kapuit a moszkvai Seremetyevo nemzetközi repülőtéren a Kalasnyikov konszern szuvenírboltja, ahol egyebek között lőfegyverek makettjait és Kalasnyikov márkájú ruházati cikkeket vásárolhatnak az utazók – jelentette a The Moscow Times angol nyelvű hírportál.
A reptéri szuvenírbolt része a legnagyobb orosz kézilőfegyver-gyártó azon céljának, hogy az év végéig 60 márkaüzletet nyit Oroszországban, ahol hagyományos termékei mellett saját márkájú divatcikkeket, kiegészítőket és emléktárgyakat is forgalmaz majd.
A The Moscow Times szerint a lépést részben az Oroszország-ellenes amerikai gazdasági szankciók váltották ki, amelyek keresztülhúzták a konszern Egyesült Államokbeli terjeszkedéséről szóló terveit. Ezt Vlagyimir Dmitrijev, a cég marketingigazgatója is elismerte korábban az Izvesztyija című orosz napilapnak.
Kifejtette: a konszern az Oroszország elleni nyugati szankciók hatására volt kénytelen felülvizsgálni marketingpolitikáját, a cég sport- és vadászlőfegyvereinek 70 százalékát ugyanis az európai és az amerikai piac vette fel addig. A Kalasnyikov ezért a hazai fogyasztóra hangolódott át, és megszületett a szabadidős viselet, a sportruházat és az emléktárgyak gyártásáról szóló elképzelés.
Dmitrijev a reptéri bolt megnyitóünnepségén azt mondta: a Kalasnyikov az egyik legismertebb márka, amely az emberek eszébe jut, amikor Oroszországra gondolnak.
A megnyitón emellett bemutatták a Kalasnyikov új, vadászoknak szánt ruházati cikkeit is, amelyek a Baikal vadászpuskamárka neve alatt fognak futni.
A Kalasnyikov nem az első a maga nemében azzal, hogy a divat világába próbál betörni. Az orosz fegyveripar szereplői közül a páncélozott harcjárműveket gyártó Nyizsnij Tagil-i Uralvagonzavod robbant be elsőként a divat világába azzal, hogy UVZ márkájú pólókat, sapkákat, dzsekiket és cipőket dobott piacra. A Vojentorg katonai ruházati kereskedelmi vállalat pedig Armija Rossziji néven nyitott a katonai szolgálatot népszerűsítő és a hazafias szellemet erősíteni kívánó viseleteket áruló bolthálózatot. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Folyamatosak a vajlopások az áremelkedések hatására
Az orosz gazdaság komoly kihívásokkal néz szembe, mivel az infláció…
Tovább olvasom >Lezárult az Unilever oroszországi és fehéroroszországi operációjának eladása
Az Unilever bejelentette, hogy eladta oroszországi és fehéroroszországi operációját a…
Tovább olvasom >A munkaerőhiány lesz a következő évtized legnagyobb kihívása az X5 Retail Group szerint
Igor Shekhterman, a cég vezérigazgatója szerint az X5 jelentős növekedés…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az ESG előnyei lassan körvonalazódnak
Növekszik a januárban hatályba lépett új ESG szabályozás után érdeklődők…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 184 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Csökkent az ipari termelés Magyarországon: a német függés mérséklését sürgeti az NGM
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb, naptárhatástól megtisztított adatai szerint…
Tovább olvasom >