Kalandok nyárra, táplálás télre
Termékinnovációk sora és új márkák piacra lépései tették mozgalmassá a hajápolás kategóriában az év első felét, a hátralévő őszi-téli időszak pedig további újdonságokkal bővíti a piacot, és növeli a márkák közötti versenyt. A sampon-balzsam szegmens mellett a hajformázók is készülnek az ünnepekre.
A Henkel beszámolója szerint a dinamikusan növekvő hajápolási kategória számára az idei év a számtalan innovációval, bevezetéssel és új márkák piacra lépésével kiemelt izgalmakat hozott.
– Az év második felében mi is egy új márkát mutatunk be a hazai közönségnek, amely egyedülálló termékígéretével, megjelenésével igazi különlegesség lesz a polcokon – tájékoztat Győri Abigél junior brandmenedzser. – Ez a Nature Box új vegán, szilikon-, parabén- és mesterséges színezékektől mentes formulát tartalmazó haj- és testápolási termékcsaládunk, mely 100%-osan hidegen préselt olajokkal készül. A termékek részben újrahasznosított csomagolásban kerülnek az üzletekbe. A márka öt variánssal kínál megoldást a különböző haj- és bőrproblémákra: az avokádóolaj regenerálja és táplálja a bőrt, a barackolaj fényessé teszi a hajat és simává a bőrt, a mandulaolaj dúsabb hatást biztosít a hajnak, ill. az érzékeny bőr ápolására szolgál, a kókuszolajas variánst a hidratált hajért és bőrért, a makadámdió-olajjal készült terméket pedig a táplált bőrért kínáljuk.
Új erőre kaptak a formázók
Győri Abigél tájékoztatása szerint a hajformázók szegmensének többéves csökkenő trendje 2018-ban megfordulni látszik, az év eddigi részében a kategória piaca növekedést mutatott. A piac nagy részét a hajlakkok teszik ki, de kismértékű elmozdulás már megfigyelhető a zselék, gélek, waxok, hajhabok irányába is, így az év első felében a Henkel sok újdonságot vezetett be ezekben a szegmensekben.
– A hajlakkok termékcsoportjában piacvezető hajformázó márkánkkal, a Tafttal (Nielsen, YTD 2018 időszak, hajformázás piac) a lehető legszélesebb disztribúcióval vagyunk jelen. Csatornák tekintetében a fiatalabb célcsoport főként a drogériákban, szupermarketekben vásárol hajformázó termékeket, míg az idősebb korosztály a hipermarketekben, hazai láncokban keresi ezeket. Ezért is tekintjük kulcsfontosságúnak a széles disztribúciót és a széles körű kommunikációt – fejti ki a junior brandmenedzser, hozzátéve, hogy a hajlakk szegmensében a limitált kiadású, feltűnő, szokatlan csomagolású termékek a jól ismert márkanév alatt különösen csábítóak, a fogyasztók számára. Ennek megfelelően a Taft az év hátralévő részében a limitált kiadású Glam Styles hajlakkokkal bővíti kínálatát. Az új termékvariációkkal a márka a különleges alkalmak frizuráihoz kínál inspirációt.
Győri Abigél szerint a különböző hajformázó spray-k, waxok, férfi zselék szintén széles körben népszerűek és nagyon trendérzékenyek.
– Idén a fényes, trendi hajformázás hódít – teszi hozzá. – Minél egyszerűbben minél feltűnőbb frizurát alkotni – ezt az igényt a Got2b márkánk elégíti ki.
Népszerű illatokban
A természetes hatóanyagok és az intenzív, finom illat a hajápolási termékek körében is jelenlévő fogyasztói igények. Erre válaszolnak az Unilever 2017-ben bevezetett Dove Nourishing Secrets, kedvelt illatokban készült termékcsaládjának legújabb, hajápolási tagjai.
– Ebben az évben a Dove Thickening Ritual Samponnal a Dove Restoring Ritual Samponnal bővítjük a portfóliót. Előbbi levendulaolajjal és rozmaringkivonattal segít a vékonyszálú hajat dússá varázsolni, utóbbi pedig a kókusz- és kurkumaolaj-összetevőkkel a sérült haj ápolását szolgálja – tájékoztat Andavölgyi Bianka, Dove junior brandmenedzser. – További új termékeink, a Dove Volume Lift sampon és balzsam, ill. a Dove Radiance Revival sampon és balzsam a két fontos fogyasztói igényre is választ adnak: a Volume Lift a vékonyszálú, lelapuló hajat simává, dússá, élettel telivé varázsolja, a Radiance Revival pedig segít fényessé és ragyogóvá tenni azt.
A szakember felmérési adatokra hivatkozva elmondja, hogy a magyar nők közel 60%-a festeti a haját rendszeresen. A márka ennek figyelembevételével fejlesztette ki a Dove Advanced Hair Series prémium termékcsaládjába tartozó hajápolóit, az új Dove Colour Care Vibrancy termékeket, melyek Colour Revitalizert és kollagént tartalmaznak. Mindezeken túl Andavölgyi Bianka a márka legnépszerűbb termékei között említi a Dove száraz sampont is, mely frissítő illatú, és tartást ad a hajnak.
Az élénk színekért
– A Bedrock Kft. 2018. III. negyedévében egy olyan új hajfestés, illetve hajszínezés után használatos termékcsalád bevezetését tervezi, melynek alkalmazásával hosszú ideig megőrizhető a hajszín intenzitása és frissessége, továbbá elkerülhető a szőkített hajon megjelenő „sárgásodás”. Az Ultra Color System készítményei sampon, balzsam és spray formában lesznek elérhetők – tájékoztat Gilányi Noémi brandmenedzser.
Termékbevezetés jótékonysággal
Az év végi hajápolási bevezetések között megtaláljuk a Target Sales Group inecto Naturals márkáját is. A hidratáló kókusz- és argánolajat tartalmazó család mellé a cég idén ősszel bevezette a termékek bambuszkivonatot tartalmazó variánsait.
– A samponból és hajkondicionálóból álló család elsősorban a hajszerkezet erősítésére, és a vékony, tartás nélküli haj problémájára kínál megoldást – ismerteti Tabár Zsuzsa termékmenedzser. – A bevezetésre egy szeptemberben indult CSR-kampánnyal erősítünk rá: minden promóciós nyakcímkével ellátott inecto sampon és hajkondicionáló után 30 Ft-ot a Rex Kutyaotthon számára adományozunk, illetve, ha a vásárló beregisztrál a honlapunkra, további 70 Ft-ot kap az Alapítvány. A kampánnyal a jótékonykodás mellett állatkísérlet-mentes márka lévén a felelős állattartásra szeretnénk felhívni a figyelmet.
Jung Andrea
Kapcsolódó cikkeink
Megnyílt a Pritt márka önálló standja
December közepén ünnepélyes keretek között megnyílt a Pritt márka önálló…
Tovább olvasom >Van új a zuhany alatt, és azon túl is!
A tusfürdők piaca folyamatosan növekszik, ahogy a vásárlói elvárások egyre…
Tovább olvasom >Signature 40 újra – Szintet lépett a Signature Platform: elindult a Signature Alumni Club
2024-ben soha nem látott magaslatokra ért a Signature 40 lista.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >