Júniusban romlott a francia fogyasztói hangulat
A várt stagnálás helyett 21 havi mélypontra csökkent júniusban a fogyasztói bizalom Franciaországban a nemzeti statisztikai hivatal, az Insee szerdán közzétett kimutatása szerint.
Júniusban 97 pontra, 2016 szeptembere óta a legalacsonyabb szintre csökkent az Insee fogyasztói bizalmi indexe az előző havi 99 pontról. Az elemzők 100 pontot vártak.
A májusi indexet 100 pontról 99 pontra csökkentette az Insee. A mutató márciusban is 100 ponton állt. Az index hosszú távú átlaga is 100 pont.
A lakosságnak az elkövetkező 12 hónapban várható életminőségről alkotott véleménye 5 ponttal, mínusz 9 pontra csökkent mínusz 4 pontról.
A munkanélküliséggel szembeni aggodalmakat tükröző mutató nulláról 18 pontra, 2017 májusa óta a legmagasabb értéket érte el, de ezzel együtt is messze a 34 pontos hosszú távú átlag alatti.
Az Insee az idén 1,7 százalékos GDP-növekedésre számít a tavalyi 2,3 százalék után, ami a francia gazdaságnak egy évtizede a leglendületesebb növekedése volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új stratégiával támogatja az Intermarché a francia mezőgazdaságot
A francia Intermarché kiskereskedelmi lánc bejelentette, hogy csak akkor kezdi…
Tovább olvasom >Van okunk óvatos optimizmusra
Hogyan alakul a magyar gazdaság a következő években? Milyen kihívásokkal…
Tovább olvasom >Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >