Júniusban lassult a termelői árak éves csökkenése Németországban
Németországban a termelői árak 1,6 százalékkal csökkentek júniusban az egy évvel korábbiakhoz képest az előző havi, 2,2 százalékos éves szintű esést követően, és ezzel már a tizenkettedik egymást követő hónapban jegyeztek fel éves gyengülést – közölte a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis pénteken.
Júniusban továbbra is elsősorban az alacsonyabb energiaárak miatt következett be a csökkenés. A közbenső termékek is olcsóbbak voltak, mint tavaly júniusban, ugyanakkor többet kellett fizetni a fogyasztási és beruházási javakért.
Az energiaárak 5,9 százalékkal csökkentek tavaly júniushoz képest, miután májusban, 6,4 százalékos csökkenést jegyeztek föl. A földgáz és a villamos energia árának csökkenése volt a legnagyobb hatással az energiaár éves alakulására. A gázár a májusi 16,3 százalékos csökkenést követően júniusban 14,8 százalékkal esett, a villamos energia az előző havi 11,3 százalék után júniusban 11 százalékkal került kevesebbe, mint egy évvel korábban.
Az energiaárak nélkül a termelői árak 0,3 százalékkal nőttek júniusban a májusi stagnálást követően.
A további feldolgozásra váró köztes termékek árai 0,9 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbitól, míg májusban jelentősebb, 1,8 százalék csökkenést mértek.
A nem tartós fogyasztási cikkek 0,6 százalékkal (májusban 0,4 százalékkal), a tartós fogyasztási cikkek 0,7 százalékkal (májusban ugyancsak 0,7 százalékkal), a beruházási javak 2,3 százalékkal (májusban 2,4 százalékkal), az élelmiszerek pedig 0,1 százalékkal drágultak éves szinten, miután májusban 0,2 százalékkal csökkentek.
Júniusban a termelői árak 0,2 százalékkal emelkedtek májushoz képest, amikor nem változtak az árak Németországban.
Kapcsolódó cikkeink
A Globus hipermarketek a helyben készült termékekkel különbözteti meg magát
Jól boldogulnak a német Globus hipermarketek a diszkontok és a…
Tovább olvasom >Megszünteti a Kaufland fulfillment szolgáltatását
A német Kaufland online piactér bejelentette, hogy megszünteti a Fulfillment…
Tovább olvasom >Edeka a helyi szupermarketek németországi hőse
A német piacvezető kereskedelmi szövetkezet, az Edeka lényegét a független…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >