Júniusban lassult a termelői árak éves csökkenése Németországban
Németországban a termelői árak 1,6 százalékkal csökkentek júniusban az egy évvel korábbiakhoz képest az előző havi, 2,2 százalékos éves szintű esést követően, és ezzel már a tizenkettedik egymást követő hónapban jegyeztek fel éves gyengülést – közölte a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis pénteken.
Júniusban továbbra is elsősorban az alacsonyabb energiaárak miatt következett be a csökkenés. A közbenső termékek is olcsóbbak voltak, mint tavaly júniusban, ugyanakkor többet kellett fizetni a fogyasztási és beruházási javakért.
Az energiaárak 5,9 százalékkal csökkentek tavaly júniushoz képest, miután májusban, 6,4 százalékos csökkenést jegyeztek föl. A földgáz és a villamos energia árának csökkenése volt a legnagyobb hatással az energiaár éves alakulására. A gázár a májusi 16,3 százalékos csökkenést követően júniusban 14,8 százalékkal esett, a villamos energia az előző havi 11,3 százalék után júniusban 11 százalékkal került kevesebbe, mint egy évvel korábban.
Az energiaárak nélkül a termelői árak 0,3 százalékkal nőttek júniusban a májusi stagnálást követően.
A további feldolgozásra váró köztes termékek árai 0,9 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbitól, míg májusban jelentősebb, 1,8 százalék csökkenést mértek.
A nem tartós fogyasztási cikkek 0,6 százalékkal (májusban 0,4 százalékkal), a tartós fogyasztási cikkek 0,7 százalékkal (májusban ugyancsak 0,7 százalékkal), a beruházási javak 2,3 százalékkal (májusban 2,4 százalékkal), az élelmiszerek pedig 0,1 százalékkal drágultak éves szinten, miután májusban 0,2 százalékkal csökkentek.
Júniusban a termelői árak 0,2 százalékkal emelkedtek májushoz képest, amikor nem változtak az árak Németországban.
Kapcsolódó cikkeink
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves összevetésben egyaránt nőttek a termelői árak júniusban
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves szinten…
Tovább olvasom >Új élelmiszerek üzletbeli tesztelését teszi lehetővé az Edeka Nord Németországban
Az Edeka Nord és a Food Harbour Hamburg most bejelentett…
Tovább olvasom >Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >