Júniusban is javult a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
Csakúgy mint májusban, júniusban is javult a fogyasztók hangulata az Egyesült Államokban, mivel kedvezőbben ítélik meg személyes pénzügyeik és a nemzetgazdaság kilátásait, ahogy újraindult az élet a koronavírus-járvány fékezését célzó intézkedések lazításával párhuzamosan.
A Michigan egyetem szokásos havi felmérésének pénteken közölt előzetes adatai szerint a fogyasztói hangulatindex értéke 6,6 ponttal, 78,9 pontra emelkedett júniusban. Elemzők rosszabb értékre, 75 pontra számítottak. Tavaly júniusban 98,2 ponton állt a fogyasztói hangulatindex.
Márciusban a járvány tombolásának elindultával soha nem látott mértékben, 17,3 ponttal, 71,8 pontra, nyolcéves mélypontra csökkent az index értéke.
Az alindexek közül a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke a májusban mért 82,3 pontról 87,8 pontra kúszott fel. Egy éve még 111,9 ponton állt az értéke.
A következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 65,9 pontról 73,1 pontra nőtt júniusban, de így is messze áll az egy évvel korábbi 89,3 pontos értéktől.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 3,0 százalékra csökkent júniusban az előző havi 3,2 százalékról, míg az ötéves inflációs várakozás 2,7 százalékról 2,6 százalékra mérséklődött.
Richard Curtin, a felmérés vezetője az adatokhoz fűzött értékelésében kiemelte: a fogyasztók hangulatának javulása jórészt a foglalkoztatottság újbóli emelkedésének tudható be, a felmérés történetében soha nem számítottak ennyien a munkanélküliség csökkenésére, mint most. Kevesen bíznak azonban abban, hogy gyorsan visszatér a járvány előtti kedvező gazdasági helyzet. A válaszadók kétharmada továbbra is arra számít, hogy az év egészében kitart a válság, közel felük pedig egy újabb visszaesést vár hosszabb távon.
A Michigan Egyetem hangulatindexe a Conference Board gazdaságkutató intézet fogyasztói bizalmi indexe mellett a legfontosabb mérőszáma az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adó fogyasztás alakulásának becslésére.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hogyan alakul a világgazdaság idén?
Az Egyesült Államok növekedése stabil, Európa és Kína újabb kihívásokkal…
Tovább olvasom >A kereskedelemben is érződik a madárinfluenza hatása
Az Egyesült Államok egyre súlyosabb tojáshiánnyal küzd, mivel a madárinfluenza…
Tovább olvasom >Starbucks: terjeszkedés a Közel-Keleten és Kínában, leépítés Amerikában
A Starbucks ambiciózus terveket jelentett be a következő évekre: évente…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >