Júniusban is javult a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
Csakúgy mint májusban, júniusban is javult a fogyasztók hangulata az Egyesült Államokban, mivel kedvezőbben ítélik meg személyes pénzügyeik és a nemzetgazdaság kilátásait, ahogy újraindult az élet a koronavírus-járvány fékezését célzó intézkedések lazításával párhuzamosan.
A Michigan egyetem szokásos havi felmérésének pénteken közölt előzetes adatai szerint a fogyasztói hangulatindex értéke 6,6 ponttal, 78,9 pontra emelkedett júniusban. Elemzők rosszabb értékre, 75 pontra számítottak. Tavaly júniusban 98,2 ponton állt a fogyasztói hangulatindex.
Márciusban a járvány tombolásának elindultával soha nem látott mértékben, 17,3 ponttal, 71,8 pontra, nyolcéves mélypontra csökkent az index értéke.
Az alindexek közül a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke a májusban mért 82,3 pontról 87,8 pontra kúszott fel. Egy éve még 111,9 ponton állt az értéke.
A következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 65,9 pontról 73,1 pontra nőtt júniusban, de így is messze áll az egy évvel korábbi 89,3 pontos értéktől.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 3,0 százalékra csökkent júniusban az előző havi 3,2 százalékról, míg az ötéves inflációs várakozás 2,7 százalékról 2,6 százalékra mérséklődött.
Richard Curtin, a felmérés vezetője az adatokhoz fűzött értékelésében kiemelte: a fogyasztók hangulatának javulása jórészt a foglalkoztatottság újbóli emelkedésének tudható be, a felmérés történetében soha nem számítottak ennyien a munkanélküliség csökkenésére, mint most. Kevesen bíznak azonban abban, hogy gyorsan visszatér a járvány előtti kedvező gazdasági helyzet. A válaszadók kétharmada továbbra is arra számít, hogy az év egészében kitart a válság, közel felük pedig egy újabb visszaesést vár hosszabb távon.
A Michigan Egyetem hangulatindexe a Conference Board gazdaságkutató intézet fogyasztói bizalmi indexe mellett a legfontosabb mérőszáma az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adó fogyasztás alakulásának becslésére.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >Új piacokat keres az EU az élelmiszeripar számára
Az amerikai piac kiesése komoly kihívást jelent az Európai Unió…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >