Júniusban is folytatódtak Frutti és Veggi kalandjai
Egész nyáron át tart a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a francia zöldség-gyümölcs szakmaközi szervezet, az Interfel szervezésében megvalósuló zöldség- és gyümölcsfogyasztást ösztönző kampány, amelynek célja, hogy felhívja a kisgyermekes családok és a gyermekek figyelmét arra, hogy mennyire fontos és egészséges a megfelelő mennyiségű friss zöldség és gyümölcs. Egy 2016-os GfK-kutatás szerint ugyanis nálunk a kisgyermekes családok fogyasztják a legkevesebb zöldséget és gyümölcsöt.
Vegapolis, a programhoz megteremtett képzeletbeli világ révén a gyermekek fantáziadús, mesés formában tapasztalhatják meg a zöldségek és gyümölcsök „varázslatos erejét”, valamint egy felejthetetlen kalandnak is a részesei lehetnek. A most indult programsorozat keretében a gyerekek egész nyáron az ország különböző pontjain találkozhatnak a színes, képzeletbeli világban Fruttival, Veggivel és Benivel a mese hőseivel. Június 16–17-én az Európai Friss Kalandok Roadshow keretében Miskolcot, Budapesten pedig a Gyerek Szigetet és egyes áruházakat is meghódított az Európai Friss Kalandok világa.
„Mégis finom”
– Azt gondolom, hogy nagyon fontos, hogy a gyerekekkel megismertessük a zöldségeket, gyümölcsöket. A legtöbb gyerek nem azért nem eszik zöldséget és gyümölcsöt, mert nem szereti, hanem mert nem adnak neki, és a szülők sem esznek eleget, így a gyermekeik sem ismerik.A játékos megismertetés, a „mégis finom” felismerése fontos lépés, hogy a gyerekek maguktól is kérjék az almát vagy éppen a répát. A gyerekeknek minden tetszik, amit megmutatunk nekik, ha az ő saját nyelvezetükön közelítik meg a témát, ahogyan ez a program is teszi – mondta a miskolci rendezvényen megkérdezett anyuka, aki maga is küzd a problémával, és örömmel vette az itthon is megvalósuló kezdeményezést.
– Egy négy- és hatéves gyerek apukájaként úgy gondolom, hogy a gyerekek általában nem fogyasztanak elég zöldséget gyümölcsöt. Nagyon örülök egy ilyen programnak, ami az érdeklődésüknek megfelelően mutatja be, hogy milyen gyümölcsök, zöldségek érhetők el. A programmal a Millenárison találkoztunk először, és nagyon örülünk, hogy a Gyerek Szigeten is viszont láthatjuk Fruttit es Veggit – mondta a programról a Gyerek Szigetre a hétvégén kilátogató apuka.
Játékosan az egészségről
A két mesebeli hős hamar a kisgyermekek kedvencei lett. Volt, akinek Frutti volt a kedvence, de olyan is akadt, akinek Veggi tetszett a legjobban.
– Veggi nagyon hasonlít az egyik kedvenc mesém szereplőjére, ezért nekem ő a kedvencem – mondta az Európai Friss Kalandok világának két hőséről egy hatéves kisfiú.
– Most találkoztunk első ízben a programmal, és nagyon tetszett a gyermekeinknek. Mi odafigyelünk arra, hogy a gyermekeink minél több friss zöldséget és gyümölcsöt fogyasszanak, azonban azt gondolom, hogy ez a tendencia nem általános. Pedig nagyon fontos, hogy már a gyerekek esetében is odafigyeljünk a helyes táplálkozásra, és ne csak a csoki meg a cukor legyen terítéken. Én személy szerint örülök, hogy itthon is megvalósul egy ilyen program, amely a játékosságával közelebb tudja hozni a gyermekekhez az egészséges táplálkozást – fejtette ki véleményét a programra kilátogató kétgyermekes apuka.
A gyermekek egyszerű és vicces feladatok keretében ismerkedhettek meg az egészséges ételekkel. Egy interaktív workshop keretében elkészíthették kedvenc, friss zöldségekből és gyümölcsökből álló salátájukat. Valamint a virtuális valóság segítségével maguk is részeseivé válhattak Frutti és Veggi mesebeli világának.
– Nekem Frutti a kedvencem, de mindketten nagyon viccesek voltak. Nagyon tetszett, amikor egy méhecske hátán körbe utazhattam a világukban – mondta az aktivitások kapcsán egy 14 éves kislány. (x)
Kapcsolódó cikkeink
„Mindannyian különbözőek vagyunk” – A Pepco szívhez szóló karácsonyi kampánya
A Pepco idei karácsonyi kampánya a „Mindannyian különbözőek vagyunk” szlogennel…
Tovább olvasom >„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >Magyar sertéshúsból készült ételek kerüljenek az ünnepi asztalra!
Nem csak a halas ételek kerülnek középpontba az ünnepi időszakban,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >