Júniusban felgyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése Csehországban
Júniusban éves alapon 4,4 százalékra emelkedett a kiskereskedelmi forgalom növekedése Csehországban a májusi 3 százalék után – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal hétfőn Prágában.
Az előző hónaphoz viszonyítva a júniusi növekedés 0,7 százalékos volt. A növekedést leginkább az internetes üzletek bevételeinek folytatódó emelkedése befolyásolta.
„A kiskereskedelmi forgalom bevételeinek éves alapú növekedése már hetedik hónapja folytatódik. Egyaránt emelkedtek az élelmiszerek, az iparcikkek és az üzemanyagok eladása utáni bevételek. A legnagyobb mértékű bevételnövekedést az internetes üzleteknél és a drogériáknál mutattuk ki”
– jelentette ki Jana Gotvaldová, a statisztikai hivatal szakigazgatója sajtótájékoztatón.
A drogériák bevételei 18,9 százalékkal, a gyógyszeripari cikkeket árusító üzleteké 6,4 százalékkal, a számítógépes és kommunikációs eszközöket árusítóké pedig 1,1 százalékkal emelkedtek. Az internetes üzletek és a küldő szolgáltatások bevételei pedig 22 százalékos növekedést mutattak.
A piaci elemzők pozitívan értékelik az adatokat, amelyek azt jelzik, hogy a csehországi kiskereskedelem kezd visszatérni a koronavírus-válság előtti utolsó év, 2019 szintjéhez. Felhívják a figyelmet ugyanakkor arra, hogy a vevők továbbra is óvatosak: a háztartási kiadások júniusban 2,9 százalékkal, a kultúrára és a szabadidőre fordított összegek pedig 0,5 százalékkal voltak kisebbek, mint egy éve.
Kapcsolódó cikkeink
A magyar kiskereskedelmi szektorban már láthatóak a növekedés jelei
A legfrissebb statisztikák alapján a magyar kiskereskedelmi szektorban már láthatóak…
Tovább olvasom >Ötszáz saját márkás termékkel bővíti kínálatát az Ahold Delhaize Közép- és Kelet-Európában
Az Ahold Delhaize holland kiskereskedelmi csoport 500 új saját márkás…
Tovább olvasom >Gulyás Gergely: a kiskereskedelmi forgalom 13 hónapja bővül, a hazai turizmus tavaly minden rekordot megdöntött
Optimista a kormány, mert a magyar gazdaság komoly növekedés előtt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >