Júniusban felgyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése Csehországban
Júniusban éves alapon 4,4 százalékra emelkedett a kiskereskedelmi forgalom növekedése Csehországban a májusi 3 százalék után – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal hétfőn Prágában.
Az előző hónaphoz viszonyítva a júniusi növekedés 0,7 százalékos volt. A növekedést leginkább az internetes üzletek bevételeinek folytatódó emelkedése befolyásolta.
„A kiskereskedelmi forgalom bevételeinek éves alapú növekedése már hetedik hónapja folytatódik. Egyaránt emelkedtek az élelmiszerek, az iparcikkek és az üzemanyagok eladása utáni bevételek. A legnagyobb mértékű bevételnövekedést az internetes üzleteknél és a drogériáknál mutattuk ki”
– jelentette ki Jana Gotvaldová, a statisztikai hivatal szakigazgatója sajtótájékoztatón.
A drogériák bevételei 18,9 százalékkal, a gyógyszeripari cikkeket árusító üzleteké 6,4 százalékkal, a számítógépes és kommunikációs eszközöket árusítóké pedig 1,1 százalékkal emelkedtek. Az internetes üzletek és a küldő szolgáltatások bevételei pedig 22 százalékos növekedést mutattak.
A piaci elemzők pozitívan értékelik az adatokat, amelyek azt jelzik, hogy a csehországi kiskereskedelem kezd visszatérni a koronavírus-válság előtti utolsó év, 2019 szintjéhez. Felhívják a figyelmet ugyanakkor arra, hogy a vevők továbbra is óvatosak: a háztartási kiadások júniusban 2,9 százalékkal, a kultúrára és a szabadidőre fordított összegek pedig 0,5 százalékkal voltak kisebbek, mint egy éve.
Kapcsolódó cikkeink
Bővíti üdítőital-portfolióját a Kofola ČeskoSlovensko
A cseh Kofola ČeskoSlovensko új gyümölcslevekkel és jegesteákkal bővítette portfólióját.…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,6, az előző havit 1,2 százalékkal haladta meg
Októberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 4,0,…
Tovább olvasom >NGM: újra dinamikusan, 4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint 2024 októberében tovább…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >