Júniusban felgyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése Csehországban
Júniusban éves alapon 4,4 százalékra emelkedett a kiskereskedelmi forgalom növekedése Csehországban a májusi 3 százalék után – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal hétfőn Prágában.

Az internetes üzletek és a küldő szolgáltatások bevételei pedig 22 százalékos növekedést mutattak
Az előző hónaphoz viszonyítva a júniusi növekedés 0,7 százalékos volt. A növekedést leginkább az internetes üzletek bevételeinek folytatódó emelkedése befolyásolta.
„A kiskereskedelmi forgalom bevételeinek éves alapú növekedése már hetedik hónapja folytatódik. Egyaránt emelkedtek az élelmiszerek, az iparcikkek és az üzemanyagok eladása utáni bevételek. A legnagyobb mértékű bevételnövekedést az internetes üzleteknél és a drogériáknál mutattuk ki”
– jelentette ki Jana Gotvaldová, a statisztikai hivatal szakigazgatója sajtótájékoztatón.
A drogériák bevételei 18,9 százalékkal, a gyógyszeripari cikkeket árusító üzleteké 6,4 százalékkal, a számítógépes és kommunikációs eszközöket árusítóké pedig 1,1 százalékkal emelkedtek. Az internetes üzletek és a küldő szolgáltatások bevételei pedig 22 százalékos növekedést mutattak.
A piaci elemzők pozitívan értékelik az adatokat, amelyek azt jelzik, hogy a csehországi kiskereskedelem kezd visszatérni a koronavírus-válság előtti utolsó év, 2019 szintjéhez. Felhívják a figyelmet ugyanakkor arra, hogy a vevők továbbra is óvatosak: a háztartási kiadások júniusban 2,9 százalékkal, a kultúrára és a szabadidőre fordított összegek pedig 0,5 százalékkal voltak kisebbek, mint egy éve.
Kapcsolódó cikkeink
MBH gyorselemzés: Csökkent a kiskereskedelem lendülete májusban
A húsvéti költések után lassult a kiskereskedelmi forgalom bővülése májusban:…
Tovább olvasom >K&H Elemzői kommentár: A nagyobb lendületre vár a kiskereskedelem
A május elég rosszul alakult a boltokban, különösen az élelmiszerüzletekben,…
Tovább olvasom >NGM: a kormány mindent megtesz a kiskereskedelmi forgalom további növelése érdekében
A kormány töretlenül azon dolgozik, hogy a családok több pénzből…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Globális minimumadó: Az amerikai vállalatcsoportok végleg kikerülhetnek a szabályozás alól
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak…
Tovább olvasom >