Júniusban felgyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése Csehországban
Júniusban éves alapon 4,4 százalékra emelkedett a kiskereskedelmi forgalom növekedése Csehországban a májusi 3 százalék után – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal hétfőn Prágában.

Az internetes üzletek és a küldő szolgáltatások bevételei pedig 22 százalékos növekedést mutattak
Az előző hónaphoz viszonyítva a júniusi növekedés 0,7 százalékos volt. A növekedést leginkább az internetes üzletek bevételeinek folytatódó emelkedése befolyásolta.
„A kiskereskedelmi forgalom bevételeinek éves alapú növekedése már hetedik hónapja folytatódik. Egyaránt emelkedtek az élelmiszerek, az iparcikkek és az üzemanyagok eladása utáni bevételek. A legnagyobb mértékű bevételnövekedést az internetes üzleteknél és a drogériáknál mutattuk ki”
– jelentette ki Jana Gotvaldová, a statisztikai hivatal szakigazgatója sajtótájékoztatón.
A drogériák bevételei 18,9 százalékkal, a gyógyszeripari cikkeket árusító üzleteké 6,4 százalékkal, a számítógépes és kommunikációs eszközöket árusítóké pedig 1,1 százalékkal emelkedtek. Az internetes üzletek és a küldő szolgáltatások bevételei pedig 22 százalékos növekedést mutattak.
A piaci elemzők pozitívan értékelik az adatokat, amelyek azt jelzik, hogy a csehországi kiskereskedelem kezd visszatérni a koronavírus-válság előtti utolsó év, 2019 szintjéhez. Felhívják a figyelmet ugyanakkor arra, hogy a vevők továbbra is óvatosak: a háztartási kiadások júniusban 2,9 százalékkal, a kultúrára és a szabadidőre fordított összegek pedig 0,5 százalékkal voltak kisebbek, mint egy éve.
Kapcsolódó cikkeink
Májusban tovább nőtt Kína ipari termelése és kiskereskedelmi forgalma
Májusban tovább nőtt az ipari termelés Kínában, de hat hónapja…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Erős számokat produkált áprilisban a kiskereskedelem
A kiskereskedelmi forgalom áprilisban 5,0%-kal bővült éves szinten, ami meghaladja…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >