Júliusi viharok a számok tükrében: közel 400 millió forintos a legnagyobb kár a Generali Biztosítónál
A Generali Biztosító adatai szerint Hajdú-Bihar, Pest és Csongrád vármegyék voltak a leginkább érintettek: innen érkezett a bejelentések körülbelül fele. Szintén ezekben a vármegyékben találkoztunk a legnagyobb értékű károkkal is. A legnagyobb lakossági kárbejelentés Vecsésről érkezett: egy családi ház tetőszerkezete jelentősen megrongálódott a viharos szélben és jégverésben, a kár közel 20 millió forint.
A biztosító adatai szerint a legnagyobb vállalati kár Debrecenben történt, itt a viharos időjárás következtében az épületek tetőszigetelése, villámvédelmi rendszere, illetve napelemek és a tartószerkezetei sérültek – a kár körülbelül 400 millió forint.
A károk közel 90%-át a viharos szél okozta az épületekben – főleg tetőzetekben, redőnyökben, napelemben, illetve a kerti bútorokban, de a növényzetekben is kárt tett. Ezt követték kb. 5-6%-kal a villámcsapás másodlagos hatása miatt a műszaki és elektronikai berendezésekben keletkezett károk. A jégverés és felhőszakadás a júliusi viharban arányaiban kevesebb kárért volt felelős.
Összefogás a kárrendezésen
A kárrendezés az egyik legfontosabb tényező egy biztosító megítélésében. Bár egy havária helyzetre nem lehet folyamatszinten felkészülni, de a magas fokú digitalizálás, automatizálás ilyen helyzetekben is megalapozhatja a gyors szolgáltatást.
„A Generali Biztosítónál a lakossági károk megközelítőleg 80%-át már sikerült lezárni, ami a kiváló folyamatok mellett a kollégák elkötelezett munkájának volt köszönhető” – mondja Sárkány Zoltán, a Generali kárrendezési vezetője. „A kárrendezési terület mindent megtett annak érdekében, hogy az átfutási időt a tőlünk telhető módon minimalizáljuk. Ügyfeleink közel 85%-a az online bejelentési csatornákat vette igénybe; az automatikus vezénylésünknek köszönhetően így pillanatok alatt a megfelelő kárrendezési egységeknél voltak a bejelentések, megkezdődhetett a kárrendezés. Emellett az egyéb csatornákon érkező bejelentéseket is nagyobb időveszteség nélkül kezelték a kollégák. A kárrendezési területen belüli átcsoportosítások, az értékesítő kollégák bevonása a kárfelmérésbe, a gyorsított eljárás keretében rendezett károk mind segítettek abban, hogy rövid időn belül lezárhassuk a kárbejelentések nagy részét”
– tette hozzá Sárkány Zoltán.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: nemcsak az otthont védi a lakásbiztosítás
A lakásbiztosítások nemcsak elemi csapások, lopások ellen nyújtanak védelmet, hanem megfelelő…
Tovább olvasom >A fiataloknak is érdemes hosszú távra vagy a váratlan kockázatokra szóló biztosítást kötniük
Az élet nagy mérföldkövei, mint az érettségi vagy a karrier…
Tovább olvasom >Júliusi viharok: rövid idő alatt rekord számú kárbejelentés a Generali Biztosítónál
Az elmúlt években egyre gyakrabban szembesülhettünk szélsőséges időjárási eseményekkel és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves összevetésben egyaránt nőttek a termelői árak júniusban
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves szinten…
Tovább olvasom >Jelentős egyszerűsítés: akár 57%-kal csökkenhet az adatpontok száma a vállalati fenntarthatósági jelentésekben
Az EFRAG tervezete alapján nagyfokú egyszerűsítések jönnek az ESRS szabványokban,…
Tovább olvasom >Átlagosan nem emelkedtek az árak az Auchanban tanszervásárában tavalyhoz képest
Kezdetét vette a tanszervásár az Auchanban, ahol idén nem kell…
Tovább olvasom >