Júliusban több mint 10 százalékkal bővült a román kiskereskedelmi forgalom
Júliusban 11,7 százalékkal bővült a román kiskereskedelmi forgalom volumene éves összehasonlításban, a szezonális és naptárhatással kiigazított érték 13,8 százalékos bővülést mutat. Havi szinten a forgalom 4,1 százalékkal nőtt, szezonális és naptárhatással kiigazítva stagnált – közölte hétfőn a román országos statisztikai intézet.
Az első hét hónapban a kiskereskedelmi forgalom volumene 16,9 százalékkal nőtt, miután az első fél évben még 18 százalékos növekedést jegyeztek a tavalyi hasonló időszakhoz mérten. Az első hét hónapos növekedés főleg az élelmiszerek, italok és dohánytermékek értékesítésének köszönhető, amelyekből 21,7 százalékkal adtak el többet, a nem élelmiszerek esetében 15,9 százalékos bővülést jegyeztek, míg az üzemanyag értékesítése 11,3 százalékkal nőtt.
Romániában az idén 4,2 százalékos gazdasági növekedésre számítanak, de egyes elemzők szerint akár ennél jobban is teljesíthet a román gazdaság.
A GDP-bővülés fő hajtóereje a belföldi fogyasztás, miután a román kormány több lépcsőben csökkentette az áfát, és a béreket is emelték, így a lakosság vásárlóereje növekedett. Január óta négy százalékponttal alacsonyabb, 20 százalék az általános áfakulcs, tavaly júliusban pedig valamennyi élelmiszerre kiterjesztették a kedvezményes 9 százalékos kedvezményes áfakulcsot.
A kiskereskedelemben tevékenykedő román vállalkozók jelentős része derűlátóan ítéli meg a várható fogyasztást. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Okos bevásárlókocsi rendszert vezetett be a Carrefour Romániában
Új digitális megoldással forradalmasítja a vásárlási élményt a Carrefour Romániában:…
Tovább olvasom >La Cocoș: „Többet kevesebbért” – raktáráruház csak márkáknak!
Sebastian Rennack kiskereskedelmi szakértő alábbi képes összeállításában Románia leggyorsabban növekvő…
Tovább olvasom >Májusban 2,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Romániában éves összevetésben
A nyers adatok szerint májusban 2,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >