Júliusban több mint 10 százalékkal bővült a román kiskereskedelmi forgalom
Júliusban 11,7 százalékkal bővült a román kiskereskedelmi forgalom volumene éves összehasonlításban, a szezonális és naptárhatással kiigazított érték 13,8 százalékos bővülést mutat. Havi szinten a forgalom 4,1 százalékkal nőtt, szezonális és naptárhatással kiigazítva stagnált – közölte hétfőn a román országos statisztikai intézet.
Az első hét hónapban a kiskereskedelmi forgalom volumene 16,9 százalékkal nőtt, miután az első fél évben még 18 százalékos növekedést jegyeztek a tavalyi hasonló időszakhoz mérten. Az első hét hónapos növekedés főleg az élelmiszerek, italok és dohánytermékek értékesítésének köszönhető, amelyekből 21,7 százalékkal adtak el többet, a nem élelmiszerek esetében 15,9 százalékos bővülést jegyeztek, míg az üzemanyag értékesítése 11,3 százalékkal nőtt.
Romániában az idén 4,2 százalékos gazdasági növekedésre számítanak, de egyes elemzők szerint akár ennél jobban is teljesíthet a román gazdaság.
A GDP-bővülés fő hajtóereje a belföldi fogyasztás, miután a román kormány több lépcsőben csökkentette az áfát, és a béreket is emelték, így a lakosság vásárlóereje növekedett. Január óta négy százalékponttal alacsonyabb, 20 százalék az általános áfakulcs, tavaly júliusban pedig valamennyi élelmiszerre kiterjesztették a kedvezményes 9 százalékos kedvezményes áfakulcsot.
A kiskereskedelemben tevékenykedő román vállalkozók jelentős része derűlátóan ítéli meg a várható fogyasztást. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >Az év első öt hónapjában 8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Romániában
Az év első öt hónapjában 8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Hamis és tiltott növényvédőszerekkel és műtrágyával kereskedő bűnözői csoportot számoltak fel Romániában és Olaszországban
Hamis és az Európai Unióban betiltott növényvédőszerek, illetve műtrágyák illegális…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >