Júliusban ismét megrendezik a Budapesti Borbár Túrát
Idén közel harminc helyszínen 100 pincészet várja a bortúrázókat a fővárosban július 6.-án, a második alkalommal megrendezésre kerülő Budapesti Borbár Túrán – közölte Bánhegyi Zsófia, a szervező Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten.
Hozzátette: az idei rendezvény újdonsága lesz, hogy a borbárok tematikus programokkal is készülnek, a borkóstolás élménye mellé a magyar gasztronómia és a zene is csatlakozik.
A Budapesti Borbár Túra azért jött létre, hogy ráirányítsa a figyelmet a magyar borrégiók sokszínűségére a legfontosabb bortermelő települések, borászati körök és egyesületek segítségével. A rendezvény kiváló alkalmat teremt annak bemutatására, hogy a magyar borászatok megismerhetők, bejárhatók és egyedi történetük van – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes.
Hozzátette: szeretnék a belföldi nyaralást tervezők figyelmét felhívni arra, hogy érdemes a nyaralásukat összekötni egy kirándulással valamelyik borvidékre, érdemes ellátogatni egy szőlészetbe, vagy pincészetbe.
A résztvevőket ezúttal nemcsak a bemutatkozó borászok, hanem turisztikai és gasztronómiai kiadványok is segítik abban, hogy megismerjék Magyarország borvidékeit – mondta Bánhegyi Zsófia.
Tóth Adrienn, a Wineglass Communication ügyvezetője, a rendezvény másik szervezője ismertette: a Budapesti Borbár Túra helyszínei július 6-án, csütörtökön 16.00 és 22.00 óra között várják az érdeklődőket. Az idei programkínálat a borászközösségekre és az újdonságokra helyezi a hangsúlyt, így például első alkalommal mutatkozhat be a szélesebb közönségnek a pannonhalmi borászok közössége vagy a Tarcal Bor is, utóbbi kilenc közreműködő pincével. A program résztvevői a kóstolás mellett idén a fővárosi borbárokat összekötő tematikus sétákon keresztül is ismerkedhetnek Budapest borhoz kapcsolódó rejtett emlékeivel. A vezetett sétákon a részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött az ImagineBudapest weboldalán. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
„Tiéd a mérték!” nyílt levél a felelős borfogyasztásért
Nyílt levelet tett közzé a Magyar Bormarketing Ügynökség, amelynek célja,…
Tovább olvasom >Lengyel nagyvállalat vásárolta fel a legnagyobb moldovai borexportőrt
A lengyel Maspex felvásárolta a legnagyobb moldovai borexportőrt, a Purcari…
Tovább olvasom >Repülőn is jöhet a bor Olaszországból
Jelentősen egyszerűsödhet a beszállás az olasz repülőtereken: az új generációs…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvannak a Fenntarthatóság szimbóluma idei díjazottjai
A Trade magazin hatodszor hirdette meg a Fenntarthatóság szimbóluma pályázatot. A…
Tovább olvasom >Budafoki Pezsgő- és Borfesztivál 2025 – Három nap a bor, a pezsgő és a kultúra jegyében
Szeptember 5–7. között immár 35. alkalommal várja látogatóit a Budafoki…
Tovább olvasom >Idén is megfizethető áron kaphatók a legnépszerűbb termékek a Szent István Napon
2025-ben is gazdag étel- és italkínálat fogadja az érdeklődőket a…
Tovább olvasom >