Júliusban idei csúcsára ért a Nielsen fogyasztói bizalmi indexe
A Nielsen piackutató vállalat szokásos havi felmérése során a márciusi 37 pontos mélypont után júliusban 48 pontos fogyasztói bizalmi indexet mért, mely az idei legjobb eredmény, ám még így is elmarad attól, amit optimistának nevezhetnénk.
Az index kiszámításának tényezői közül személyes anyagi helyzetét jónak látja a következő tizenkét hónapban a megkérdezettek 12 százaléka, míg májusban csak 7, júniusban 11 százalék. Rossznak 38 százalék tartja saját pénzügyi kilátásait, szemben a márciusi 51 százalékkal.
Az előttünk álló tizenkét hónap során a hazai munkalehetőségekről a válaszadók 63 százaléka mondta a márciusi mélypontkor azt, hogy rosszak, míg júliusban csak 50 százalék. A „jó” véleményt képviselők aránya 7 százalék.
A Fogyasztói Bizalmi Index harmadik összetevője, hogy a mostani időszak, az árakat és személyes anyagi helyzetet figyelembe véve alkalmas-e a szükséges és kívánatos termékek megvásárlására. A márciusi 42 százalék után júniusban és júliusban is 37 százalék tartotta rossznak a jelen helyzetet vásárlás tekintetében, jónak pedig júliusban 13 százalék, a márciusi 9, illetve az előző három hónapban mért 11-11 százalékkal szemben.
Matematikailag a fogyasztói bizalmi index nulla és 200 pont között lehet. Általában a jónak tekinthető 133 és a kevésbé jó 67 pont között szoktak mozogni a számok.
A felmérés szerint bizakodóbbak a Pest megyében és Budapesten élő válaszadók, továbbá ugrásszerűen javult a 18-29 évesek optimizmusa.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >