Júliusban gyorsult kissé a németországi infláció
Júliusban gyorsult kissé a németországi infláció a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis pénteken publikált végleges adatai alapján.

Az élelmiszerárak 1,3 százalékkal emelkedtek júliusban éves bázison a júniusi 1,1 százalék után
Júliusban az előzetes értéknek megfelelő 2,3 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak Németországban a júniusi 2,2 százalékos éves áremelkedés után. Májusban 2,4 százalék volt az infláció.
Az előző havihoz képest szintén az előzetes értékkel megegyező 0,3 százalékkal emelkedett a fogyasztói árindex júliusban. A havi áremelkedés júniusban és májusban 0,1 százalék volt.
Ruth Brand, a szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis elnöke a pénteken publikált adatokat kommentálva elmondta, hogy a fogyasztói árindexet elsősorban a szolgáltatások árának átlagon felüli emelkedése növelte meg, a legnagyobb fékező erőt pedig az energiaárak csökkenése fejtette ki.
Az árucikkek ára 0,9 százalékkal emelkedett júliusban éves bázison, a szolgáltatásoké pedig 3,9 százalékkal. A szolgáltatások ára már május óta évi 3,9 százalékkal emelkedik.
Az energiatermékek ára júliusban 1,7 százalékkal csökkent az előző év azonos hónapjához képest. Júniusban 2,1 százalék volt az éves árcsökkenés. Az üzemanyaárak 0,4 százalékkal csökkentek éves bázison. A villamos energia ára 6,2 százalékkal, a földgáz ára 3,3 százalékkal csökkent. Ezzel szemben a távfűtés ára 31,0 százalékkal, a könnyű fűtőolaj ára 7,7 százalékkal ment fel.
Az élelmiszerárak 1,3 százalékkal emelkedtek júliusban éves bázison a júniusi 1,1 százalék után.
Júliusában az inflációs ráta energiaárak nélkül 2,7 százalék, az élelmiszer- és energiaárak nélkül számított inflációs ráta, a maginfláció pedig 2,9 százalék volt, a júniusival megegyező. Mindkét mutató 2024 januárja óta jelentősen meghaladja az általános inflációt.
Az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált fogyasztói árindex, a HICP éves bázison 2,6 százalékkal emelkedett júliusban az előző havi 2,5 százalék után, havi bázison pedig 0,5 százalékkal 0,2 százalék után.
Kapcsolódó cikkeink
Új élelmiszerek üzletbeli tesztelését teszi lehetővé az Edeka Nord Németországban
Az Edeka Nord és a Food Harbour Hamburg most bejelentett…
Tovább olvasom >Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >További cikkeink
A díjat nyert influenszerkampány újraindul
Visszatér a K&H influenszerkampánya, amely tavaly igen nagyot ment a…
Tovább olvasom >Tiltakoznak a visszaváltási díj csökkentése miatt a kereskedők
Az Országos Kereskedelmi Szövetség megdöbbenéssel értesült arról, hogy a MOHU…
Tovább olvasom >Tarja, vizes törölköző, trükkök – így grillez a magyar!
Dübörög a nyár, a grillsütők folyamatosan dolgoznak, és a magyar…
Tovább olvasom >