Júliusban gyorsult a fogyasztói árak emelkedésének üteme az euróövezetben és az EU-ban
Júliusban gyorsult a fogyasztói árindex emelkedésének üteme az euróövezetben és az Európai Unióban az EU statisztikai hivatala, az Eurostat kedden ismertetett végleges adatai szerint.

Ugyancsak lassult az élelmiszerek, dohánytermékek és alkoholos italok áremelkedése
Az euróövezet éves inflációs rátája júliusban 2,6 százalékra emelkedett a júniusi 2,5 százalékról.
Az energiaárak 1,2 százalékkal nőttek egy év alatt júliusban az előző havi 0,2 százalék után. A nem energetikai ipari termékek ára 0,7 százalékkal emelkedett a júniusi ugyancsak 0,7 százalék után.
A szolgáltatások ára júliusban 4,0 százalékkal nőtt a júniusi 4,1 százalék után. Ugyancsak lassult az élelmiszerek, dohánytermékek és alkoholos italok áremelkedése, 2,3 százalékra a júniusi 2,4 százalék után.
Energia- és élelmiszerárak nélkül (maginfláció) 2,9 százalék volt, megegyezett a júniusival.
Júniusban havi szinten nem változtak az árak az euróövezetben, miután júniusban 0,2 százalékkal nőttek.
Az Európai Unióban az éves infláció júliusban 2,8 százalék volt a júniusi 2,6 százalékot követően, havi szinten 0,1 százalékos inflációt mértek júniussal összevetve.
Kapcsolódó cikkeink
GKI: Távol még az árstabilitás – idén 4,3%-os árindex várható
2025 májusában a KSH 4,4%-os fogyasztói árindex emelkedésről számolt be,…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >Miért olcsóbb az alma Lengyelországban? – Árak, áfa és agrárstratégia a háttérben
Lengyel mintagazdaság és tudatos adópolitika áll a magyar vásárlók számára…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökken
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >