Júliusban 2,2 százalékra nőtt az élelmiszerinfláció Csehországban
Júliusban 2,2 százalékra nőtt az éves infláció a júniusi 2 százalékról Csehországban – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal hétfőn Prágában.

Cseh piaci elemzők 2 százalékos inflációt jósoltak júliusra
A közlemény szerint az infláció növekedését elsősorban az élelmiszerárak alakulása befolyásolta. Az előző hónaphoz viszonyítva júliusban az árak 0,7 százalékkal emelkedtek, elsősorban a szabadságok és az azzal összefüggő szolgáltatások árainak emelkedése következtében.
„Az infláció júliusi mérsékelt emelkedése elsősorban az élelmiszerárak alakulásának következménye. Az élelmiszerárak csökkenésének üteme lassult. Júliusban 3 százalékkal voltak olcsóbbak, mint egy éve”
– mutatott rá Pavla Sedivá, a statisztikai hivatal szakigazgatója sajtótájékoztatón.
Az árak júliusi alakulását jelentősen befolyásolta az is, hogy a lakhatási költségek éves szinten 0,6 százalékkal a szolgáltatások pedig 4,9 százalékkal drágultak.
Júliusban a liszt 15,4 százalékkal, a baromfihús 5,8 százalékkal, a tojás 17,2 százalékkal a gyümölcs pedig 4,2 százalékkal volt olcsóbb, mint tavaly. A vaj azonban 15,2 százalékkal, a csokoládé 16 százalékkal, az alkoholos italok pedig 3,4 százalékkal drágultak. Drágultak a sörök és a dohánytermékek is, míg a borok most olcsóbbak, mint tavaly.
Az üzemanyagok 5,6 százalékkal kerülnek többe, mint egy éve.
Kapcsolódó cikkeink
Szigorítanák az alkoholszabályozást a csehek – egyre többen támogatják a korlátozásokat
A cseh lakosság jelentős része szigorúbb fellépést sürget az alkoholfogyasztás…
Tovább olvasom >Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >Nem tetszik a cseh gazdáknak az ukrán mezőgazdasági termékek nagyobb arányú behozatala az Európai Unióba
Veszélyezteti a cseh cukorgyártást a kiválasztott ukrán termékek tervezett nagyobb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Dinamikusan bővül a SPAR franchise hálózata – már több mint 300 üzlettel van jelen országszerte
A SPAR Magyarország franchise hálózata továbbra is dinamikusan fejlődik. 2025.…
Tovább olvasom >Minden korty egy új fejezet – teljesen megújul és szintet is lép a BB bor- és pezsgőcsalád
A borkészítés minden fázisát elemezve és átgondolva, a legújabb trendeknek…
Tovább olvasom >NGM: már több mint félszáz cég fejlesztési terveiről született döntés a Demján Sándor Tőkeprogramban
Brüsszel nyomásgyakorlása ellenére a kormány mindent megtesz a hazai kkv-k…
Tovább olvasom >