Júliusban 2,2 százalékra nőtt az élelmiszerinfláció Csehországban
Júliusban 2,2 százalékra nőtt az éves infláció a júniusi 2 százalékról Csehországban – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal hétfőn Prágában.

Cseh piaci elemzők 2 százalékos inflációt jósoltak júliusra
A közlemény szerint az infláció növekedését elsősorban az élelmiszerárak alakulása befolyásolta. Az előző hónaphoz viszonyítva júliusban az árak 0,7 százalékkal emelkedtek, elsősorban a szabadságok és az azzal összefüggő szolgáltatások árainak emelkedése következtében.
„Az infláció júliusi mérsékelt emelkedése elsősorban az élelmiszerárak alakulásának következménye. Az élelmiszerárak csökkenésének üteme lassult. Júliusban 3 százalékkal voltak olcsóbbak, mint egy éve”
– mutatott rá Pavla Sedivá, a statisztikai hivatal szakigazgatója sajtótájékoztatón.
Az árak júliusi alakulását jelentősen befolyásolta az is, hogy a lakhatási költségek éves szinten 0,6 százalékkal a szolgáltatások pedig 4,9 százalékkal drágultak.
Júliusban a liszt 15,4 százalékkal, a baromfihús 5,8 százalékkal, a tojás 17,2 százalékkal a gyümölcs pedig 4,2 százalékkal volt olcsóbb, mint tavaly. A vaj azonban 15,2 százalékkal, a csokoládé 16 százalékkal, az alkoholos italok pedig 3,4 százalékkal drágultak. Drágultak a sörök és a dohánytermékek is, míg a borok most olcsóbbak, mint tavaly.
Az üzemanyagok 5,6 százalékkal kerülnek többe, mint egy éve.
Kapcsolódó cikkeink
Colliers: a közép-kelet-európai kereskedelmi ingatlanpiac fellendülése folytatódott az első negyedévben
Az első negyedévben folytatódott a közép-kelet-európai kereskedelmi ingatlanpiac fellendülése: a…
Tovább olvasom >Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >