Júliusban 2,2 százalékra nőtt az élelmiszerinfláció Csehországban
Júliusban 2,2 százalékra nőtt az éves infláció a júniusi 2 százalékról Csehországban – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal hétfőn Prágában.

Cseh piaci elemzők 2 százalékos inflációt jósoltak júliusra
A közlemény szerint az infláció növekedését elsősorban az élelmiszerárak alakulása befolyásolta. Az előző hónaphoz viszonyítva júliusban az árak 0,7 százalékkal emelkedtek, elsősorban a szabadságok és az azzal összefüggő szolgáltatások árainak emelkedése következtében.
„Az infláció júliusi mérsékelt emelkedése elsősorban az élelmiszerárak alakulásának következménye. Az élelmiszerárak csökkenésének üteme lassult. Júliusban 3 százalékkal voltak olcsóbbak, mint egy éve”
– mutatott rá Pavla Sedivá, a statisztikai hivatal szakigazgatója sajtótájékoztatón.
Az árak júliusi alakulását jelentősen befolyásolta az is, hogy a lakhatási költségek éves szinten 0,6 százalékkal a szolgáltatások pedig 4,9 százalékkal drágultak.
Júliusban a liszt 15,4 százalékkal, a baromfihús 5,8 százalékkal, a tojás 17,2 százalékkal a gyümölcs pedig 4,2 százalékkal volt olcsóbb, mint tavaly. A vaj azonban 15,2 százalékkal, a csokoládé 16 százalékkal, az alkoholos italok pedig 3,4 százalékkal drágultak. Drágultak a sörök és a dohánytermékek is, míg a borok most olcsóbbak, mint tavaly.
Az üzemanyagok 5,6 százalékkal kerülnek többe, mint egy éve.
Kapcsolódó cikkeink
OKSZ: Átlátszó szőnyeg alá söpri az inflációt az árrésstop
A lakosság háromnegyede szerint emelkednek az élelmiszerárak Magyarországon, és ebben…
Tovább olvasom >Enyhébb kannabiszszabályok jönnek Csehországban
2026. január 1-jén lép hatályba a cseh büntető törvénykönyv legújabb…
Tovább olvasom >Bőséges termés, drága kenyér – Horvátországban a jó búzaév ellenére is nőnek az árak
Bár kivételesen jó búzaterméssel zárul a 2025-ös aratási szezon Horvátországban,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >