Júliusban 1,9 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Júliusban éves összehasonlításban 3 százalékkal, a naptárhatástól megtisztítva 1,9 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban az előző havi 1,4 százalékos csökkenés után. Az előző hónaphoz viszonyítva 1,8 százalékos volt a növekedés – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal Prágában.
Júliusban elsősorban az iparcikkek eladása nőtt. Az autóeladások továbbra is csökkentek, 10,5 százalékkal.
A leggyorsabban továbbra is az internetes küldő szolgáltatások forgalma emelkedik. Júliusban ez a mutató 20,9 százalékot tett ki – mondta Marie Bousková, a statisztikai hivatal szakigazgatója, aki szerint a cseh vásárlók már kezdenek visszatérni a hagyományos üzletekbe is.
A háztartási cikkek eladása 7,3 százalékkal emelkedett, az egészségügyi és kozmetikai termékeké 2,8 százalékkal volt magasabb, mint egy éve.
Az élelmiszerek vásárlása 6,7 százalékkal csökkent.
Piaci elemzők szerint a júliusi kiskereskedelmi adatokat pozitív meglepetésként kell kezelni. Úgy vélik, a cseh kiskereskedelem kezd magához térni, bár az előző évi szintet az idén minden bizonnyal nem tudja elérni. (MTI, Kokes János)
Kapcsolódó cikkeink
Az üzemanyag- és az élelmiszerárak alakulása mérsékelte az inflációt Csehországban
Két százalékra csökkent júniusban az éves infláció Csehországban a májusi…
Tovább olvasom >Klímapolitikai Intézet: az élelmiszerek további drágulását okozhatja a klímaváltozás
A klímaváltozás jelentős hatást gyakorol a világ mezőgazdaságára, a környezeti…
Tovább olvasom >Idén korábban kezdődött a dinnyeszezon
Idén a szokásosnál két héttel korábban élvezhetjük már a kiváló…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >