Júliusban 1,9 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Júliusban éves összehasonlításban 3 százalékkal, a naptárhatástól megtisztítva 1,9 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban az előző havi 1,4 százalékos csökkenés után. Az előző hónaphoz viszonyítva 1,8 százalékos volt a növekedés – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal Prágában.
Júliusban elsősorban az iparcikkek eladása nőtt. Az autóeladások továbbra is csökkentek, 10,5 százalékkal.
A leggyorsabban továbbra is az internetes küldő szolgáltatások forgalma emelkedik. Júliusban ez a mutató 20,9 százalékot tett ki – mondta Marie Bousková, a statisztikai hivatal szakigazgatója, aki szerint a cseh vásárlók már kezdenek visszatérni a hagyományos üzletekbe is.
A háztartási cikkek eladása 7,3 százalékkal emelkedett, az egészségügyi és kozmetikai termékeké 2,8 százalékkal volt magasabb, mint egy éve.
Az élelmiszerek vásárlása 6,7 százalékkal csökkent.
Piaci elemzők szerint a júliusi kiskereskedelmi adatokat pozitív meglepetésként kell kezelni. Úgy vélik, a cseh kiskereskedelem kezd magához térni, bár az előző évi szintet az idén minden bizonnyal nem tudja elérni. (MTI, Kokes János)
Kapcsolódó cikkeink
Május közepétől jöhet a drogériák árcsökkentése: 30 termékkategóriában mérséklődhetnek az árak
Újabb hatósági beavatkozás készül a hazai kiskereskedelemben: a kormány 30…
Tovább olvasom >Gazdag zöldségkínálattal találkozhatnak a fogyasztók a húsvét előtti időszakban
Bőséges zöldségkínálattal várják a vásárlókat a hazai boltok, a hazai…
Tovább olvasom >Márciusban is 2,7 százalékos volt az éves infláció Csehországban
Márciusban éves szinten 2,7 százalékkal nőttek a fogyasztói árak Csehországban,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >