Júliusban 10,3 százalékkal nőtt a román kiskereskedelmi forgalom havi szinten
Júliusban 10,3 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene Romániában a nyers adatok szerint az előző hónaphoz mérten, a szezonális és naptárhatással kiigazított érték szerint a bővülés 3,9 százalék volt – közölte csütörtökön a román országos statisztikai intézet.
Éves összevetésben a kiskereskedelmi forgalom 4,7 százalékkal nőtt júliusban az előző év hetedik hónapjához mérten, a szezonális és naptárhatással kiigazított érték szerinti növekedés 4,2 százalék volt a vizsgált időszakban.
Az első hét hónapban a kiskereskedelmi forgalom volumene 1,2 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos időszakához mérten, a kiigazított érték szerint a bővülés 0,8 százalék volt.
A nyers adatok szerinti első héthavi növekedés főleg az élelmiszerek, italok és dohánytermékek eladásának köszönhető, amelyek értékesítése 7,1 százalékkal bővült. A nem élelmiszerek eladása 1,9 százalékkal emelkedett, ugyanakkor az üzemanyag értékesítése 9,5 százalékkal esett vissza.
Tavaly egész évben 7,2 százalékkal bővült a román kiskereskedelem. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Május közepétől jöhet a drogériák árcsökkentése: 30 termékkategóriában mérséklődhetnek az árak
Újabb hatósági beavatkozás készül a hazai kiskereskedelemben: a kormány 30…
Tovább olvasom >Táblás KitKat csokoládékat dob piacra a Nestlé Romániában
A Nestlé új, 99 grammos KitKat táblás csokoládékat vezetett be…
Tovább olvasom >Hárommilliárd eurót fektet Penny romániaia terjeszkedésébe a REWE
A német REWE csoport tízéves, hárommilliárd eurós beruházási tervet jelentett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >