Júliusban 10,3 százalékkal nőtt a román kiskereskedelmi forgalom havi szinten
Júliusban 10,3 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene Romániában a nyers adatok szerint az előző hónaphoz mérten, a szezonális és naptárhatással kiigazított érték szerint a bővülés 3,9 százalék volt – közölte csütörtökön a román országos statisztikai intézet.
Éves összevetésben a kiskereskedelmi forgalom 4,7 százalékkal nőtt júliusban az előző év hetedik hónapjához mérten, a szezonális és naptárhatással kiigazított érték szerinti növekedés 4,2 százalék volt a vizsgált időszakban.
Az első hét hónapban a kiskereskedelmi forgalom volumene 1,2 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos időszakához mérten, a kiigazított érték szerint a bővülés 0,8 százalék volt.
A nyers adatok szerinti első héthavi növekedés főleg az élelmiszerek, italok és dohánytermékek eladásának köszönhető, amelyek értékesítése 7,1 százalékkal bővült. A nem élelmiszerek eladása 1,9 százalékkal emelkedett, ugyanakkor az üzemanyag értékesítése 9,5 százalékkal esett vissza.
Tavaly egész évben 7,2 százalékkal bővült a román kiskereskedelem. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >Romániában 4,95 százalékra lassult az infláció januárban
Romániában 4,95 százalékra csökkent az éves inflációs ráta januárban –…
Tovább olvasom >Buszokkal viszik a magyarokat bevásárolni Romániába
A román árak időről időre felbukkannak a magyar közbeszédben, de…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH Bank: javuló gazdasági kilátások, bővülő beruházások, ugyanakkor átmenetileg növekvő infláció várható 2025-ben
Reálbér-emelkedés, stabilizálódó beruházások és a fogyasztás további élénkülése várható 2025-ben,…
Tovább olvasom >Januárban hat havi csúcsra emelkedett az euróövezeti infláció
Januárban hat hónapja a legmagasabbra, 2,5 százalékra emelkedett az euróövezeti…
Tovább olvasom >Hajápolás 2025: új irányok és piaci trendek
A hajápolási piac folyamatosan változik, ahogy a fogyasztói igények, az…
Tovább olvasom >