Júliusban 0,3%-kal csökkentek a fogyasztói árak
A fogyasztói árak júliusban átlagosan 0,3%-kal alacsonyabbak voltak, mint egy évvel korábban, közölte a KSH. Ugyanezen időszak alatt az üzemanyagok ára jelentősen csökkent. A legnagyobb mértékben a fogyasztási főcsoportok közül a szeszes italok, dohányáruk és a szolgáltatások drágultak.
Egy év alatt, 2015 júliusához viszonyítva a fogyasztói árak átlagosan 0,3%-kal mérséklődtek. Az élelmiszerekért 0,2%-kal többet kellett fizetni, ezen belül a cukor ára 25,1, az étolajé 7,1, az idényáras élelmiszereké (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 5,7%-kal nőtt, a sertéshúsé 14,2, a sajté és a tejé egyaránt 6,2%-kal csökkent. A szeszes italok, dohányáruk átlagosan 1,8, a szolgáltatások 1,3, a ruházkodási cikkek 0,9, a tartós fogyasztási cikkek 0,2%-kal drágultak. Az egyéb cikkekért (gyógyszerek, járműüzemanyagok, illetve lakással, háztartással és testápolással kapcsolatos, valamint kulturális cikkek) 4,9, ezen belül a járműüzemanyagokért 13,0%-kal kevesebbet kellett fizetni. A háztartási energia ára 0,1%-kal csökkent.
Egy hónap alatt, 2016. júniushoz viszonyítva, a fogyasztói árak átlagosan 0,2%-kal mérséklődtek. Az élelmiszerek ára 0,4%-kal kisebb lett, ami meghatározóan az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 5,5%-os árcsökkenésének következménye. (E csoport nélkül számítva az élelmiszerek ára átlagosan 0,3%-kal nőtt.) A sertéshús 4,0, a cukor 1,7, a párizsi, kolbász 1,5%-kal drágult. A fogyasztási főcsoportok közül a legnagyobb mértékben, 0,6%-kal a szolgáltatások ára nőtt. A szeszes italok, dohányáruk átlagosan 0,2%-kal drágultak. A háztartási energia ára összességében nem változott. A nyári kiárusítások következtében a ruházkodási cikkekért 2,3%-kal kevesebbet kellett fizetni. Az egyéb cikkek ára 0,9, ezen belül a járműüzemanyagoké 2,2%-kal csökkent. A tartós fogyasztási cikkek ára 0,2%-kal mérséklődött.
Az idei év első 7 hónapjában az előző év azonos időszakához képest a fogyasztói árak átlagosan 0,1%-kal emelkedtek.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az AgroVIR Kft. felvásárolja a NEXT Farming szoftver magyarországi operációját
Az AgroVIR Kft. 2024. november 13-án 100%-os tulajdonrészt szerzett a…
Tovább olvasom >Új korszak a streamingben: 2,4 millió magyar gamer és a márkák találkozása
A Publicis Groupe Hungary kizárólagos partnerként csatlakozott az inStreamly platformhoz…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >