Jövőre internetes üzletet indít a Tesco
Az Auchan és a Tesco is az internetes fejlesztésekben látja a jövőt – hangzott el az Európai Kereskedelem Napja alkalmából rendezett kerekasztalbeszélgetésen.
Csűrös Aliz, az Auchan expanziós igazgatója elmondta: a jövő évben induló technológiai innovációra részben a plázastop kényszeríti az üzletláncot, részben az a kényszer, hogy az ágazat igyekszik túlélni az ágazatot.
A jövő év első felében indítja internetes üzletét a TESCO – mondta el a Tesco marketingigazgatója. Iglódi-Csató Judit szerint ezzel is az újfajta fogyasztói szokások terjedésére reflektál a lánc, arra, hogy a vásárlók folyamatosan a kényelmi vásárlások felé fordultak. Ennek jele, hogy a „telekocsis” nagybevásárlások helyett a közelebbi, kisebb boltokban költik el a pénzüket az emberek.
Nagyobb beruházásokkal csupán 2014-2015-ben számol a Tesco, feltételezve azt, hogy akkor már megszűnik a kiskereskedelmet terhelő különadó. Hozzátette azonban: „egyelőre kérdés, hogy ez új boltok építését jelenti, vagy más beruházást, felújítást, esetleg új csatornák erősítését”.
Csűrös Aliz is csak hosszabb távon látja reálisnak, hogy az Auchan nagyobb beruházásokba fogjon Magyarországon.
A kisebb kereskedők sincsenek könnyebb helyzetben: Antalffy Gábor, a KISOSZ ügyvezető elnöke szerint a jövő év a beruházások helyett a túlélésé, a racionalizálásé lesz. „Persze ha valóban 300 ezer pénztárgépet kell lecserélni annak érdekében, hogy bekössék a NAV rendszerébe, az beruházást generál az ágazatban, ezt azonban nem szívesen teszik az amúgy is komoly problémákkal küzdő vállalkozók” – tette hozzá.
A rendezvényen partnerséget, arányosságot és kiszámíthatóságot kért a kereskedők nevében a kormánytól a VOSZ Kereskedelmi és Szolgáltató Szekciójának elnöke. Krisán László hangsúlyozta: fontosnak tartja az ágazat, hogy a jogszabályalkotást egyeztetés előzze meg, hogy a 8000 milliárdos bevételű szektor adóterhelése arányos legyen. Hozzátette ugyanakkor: a vállalkozói szférát vagy a lakosságot érő folyamatos adóváltozások a kereskedelem jövedelmezőségét is befolyásolják.
Vámos György , az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára azt emelte ki: az előrejelzések alapján 2013 végére a 2004-es szintre eshet vissza a hazai fogyasztás, ugyanakkor a beruházások visszafogása miatt nem várható gyors növekedés sem. Az 533 ezer embernek – közte nyolcvan százalékban nőknek – munkát adó kereskedelem a legnagyobb foglalkoztató Magyarországon, az éves szinten 8000 milliárd forintos forgalmat generáló ágazat a GDP 13 százalékát állítja elő, ami meghaladja a 12 százalék körüli uniós átlagot. (Világgazdaság Online, Gyükeri Mercédesz)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >