Jövőre feltámadhat a kiskereskedelem
A kiskereskedelmi bérleti díjak csökkenése 2010 közepéig tart majd, a bérbeadások fellendülése 2011-re tehető – állapítja meg a Cushman & Wakefield legújabb, európai kiskereskedelmi tanulmányában.
Az ingatlantanácsadó cég meglehetősen pozitív 12 hónapra számít a kiskereskedelmi bérlői, illetve befektetési piacon, mely a legtöbb országban a főbb ingatlanoknál az expanzióban és a bevételek növekedésében mutatkozik.
A tanulmány 12 szempontot választ ki 2010-ben, melybe beletartoznak a gazdasági kilátások, a vásárlói nézetek, valamint a kiskereskedők kereslete és kínálata. Ennek alapján, a 25 országra kiterjedő vizsgálat szerint a skandináv országok, valamint Csehország, Németország és Szlovákia jól szerepeltek, Írországban és Spanyolországban várható legkevésbé fellendülés a 2010-es évben.
Az egyik fő faktor, mely várhatóan a 2010-es növekedést meghatározza, a kiskereskedelmi területek megfizethetősége. A kiskereskedelmi bérleti díjak az elmúlt két évben a legtöbb piacon csökkentek. A bérlői kereslet már sok piacon fellendülésnek indult, ami vélhetően a bérleti díjak csökkenésének köszönhető. A kiskereskedelmi ingatlanbefektetők részére is jobbak a kilátások, mint korábban. A kiskereskedelmi ingatlanok értéke jelentősen csökkent az elmúlt 12-18 hónapban.
2010-nek gazdasági és kiskereskedelmi szempontból jobbnak kellene lennie, mint 2008 és 2009 volt, bár a helyreállás lassú és veszélyes lesz. Annak ellenére, hogy a recesszió sok hazai és nemzetközi kiskereskedőt tönkretett, sokan sikeresen vészelték át ezt a nehéz időszakot. Ezek a kiskereskedők várhatóan terjeszkednek jövőre, melynek okai a piaci részesedésük növelése és profiljuk erősítése, míg a tulajdonosok által kínált ösztönző csomagok relatíve kedvezőek maradnak. Ezeket leginkább azon nemzetközi kiskereskedők idézik elő, akik új piacokra törnek be, és azok a diszkont üzletek, akik még mindig a vásárlók véleményére alapoznak – közli a Portfolio.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >