Jövőre 5,4%-kal növelik a reklámbevételeiket a médiatulajdonosok
A MAGNAGLOBAL, az IPG Mediabrands szervezete frissített globális reklámköltés becslést adott ki a egy átfogó modell mentén, amely több mint 60 ország adatait tartalmazza 1999 és 2016-os idõszakra vonatkozóan.
Becsléseink szerint a világ médiatulajdonosai 2011-ben 5,4%-kal növelik a reklámbevételeiket, amely összesen 412 milliárd amerikai dollárt jelent majd, állandó árfolyam mellett, amely meghaladja a korábban publikált, +4,2%-os várakozásainkat. Ez a 2010-es felépülés évét követi, amely +6,9%-os növekedést hozott, a korábbi, +5,6%-os várakozásokat felülmúlva. A reklám által támogatott médiagazdaság a világ legtöbb országában, Argentínával, Indiával és Kínával az élen, határozottan a folyamatos bõvülés útját követi, míg piacok kisebb része, pl. Görögország, Horvátország és Írország az ellentétes, csökkenõ reklámszektorral küzd.
A hosszútávú növekedési ráták szintén javultak, magasabb elvárásokat tükrözve a globális gazdasági fellendülés iránt. 2016-ig az iparági világszintû átlag éves növekedési ráta (CAGR) +6,3%, ahol a legtöbb év becslése több mint fél százalékkkal javult a 2010. júniusban publikált adatokkal összehasonlítva.
A televízió 2011-ben is megtartja a vezetõ szerepét a világon, a hirdetési piacból való több mint 40%-os részesedésével, összesen 169 milliárd USA dollárral. Globális szinten ez a médium 2016-ig évi átlag 7.5%-os növekedést tudhat magáénak. Az online reklámpiac még gyorsabban bõvül, megelõzve a napilapot, amely csak 2013-ig lesz a világ második legnagyobb hirdetési médiuma. Az online 2016-ban eléri a 117 milliárd dolláros volument. Ez leginkább a piac terjeszkedésének köszönhetõ, mivel ennek a médiumnak az új hirdetõk alkotják a gerincét. Ám a napilapok piaca visszafogottan, de növekszik – állandó árfolyam mellett a következõ öt éven keresztül évente átlag 1.7%-kal – a sok piacon jellemzõ folyamatos csökkenések ellenére is. Több országban az újság a lehetséges módja a fejlõdõ fogyasztói csoportok felé való tartalomterjesztésnek és az online-nal való versenyben sem éri jelentõs kannibalizáció. A magazinok rosszabb körülményekkel szembesülnek az online versenyben (különösen a hírek és a celebtartalmak), és 2016-ig éves átlagban csak 0.1%-os növekedéssel számolunk. A rádió és a közterület világszinten 4,1% és 8,0%-kal bõvülhet majd éves átlagban az elkövetkezõ öt évben, amely némileg több, mint amit a 2011-es évre várunk.
Nem meglepõ, hogy a két abszolút számban és relatív növekedésben is kiemelkedõ piac India és Kína. India hirdetési piaca 2011-ben 21,0%-kal növekedhet helyi pénznemben, amely így 243 milliárd rúpiát generálhat (több mint 5 milliárd amerikai dollárt). Az ezt követõ öt évben átlag 19,1%-os átlag növekedési rátára számítunk. Kína teljesítménye az eddigieknél is jobban erõsödik, az öt éves periódusban átlag évi 16,6% -os becsült reklámbevétel emelkedéssel. Kína 2013-ra a világ második legnagyobb piacává válhat és a médiatulajdonosok 391 milliárd jüant generálhatnak. Állandó árfolyam mellett ez 57,4 milliárd amerikai dollárt jelentene.
A digitális média helyezkedik az új elõrejelzésünk elõterében. Ezúttal külön lebontott elõrejelzési adatokat mutatunk a mobil, online video és digitális közterületi és mozis reklámokra is. 2011-ben várakozásaink szerint az online video a globális reklámtortából 4,7 milliárd dolláros szeletet hasít ki, és évente 19,6%-ot növekszik 2016-ig, amikorra ez a szektor 11,4 milliárd dolláros volument ér majd el. A mobil hirdetési piac kisebb, 2,7 milliárd dolláros, és hasonló ütemben nõ majd. 2016-ra a médiatulajdonosok a mobilhirdetésekbõl 6,6 milliárd dollárt kereshetnek. A digitális közterületi reklám fontossága nõ, de a mobilnál kisebb arányú a jelenléte (2,6 milliárd dolláros bevétel) és lassabb ütemben nõhet az elkövetkezõ években , összesen 5,2 milliárd dollárra 2016-ra. A mozi 2011-ben 2,8 milliárd dollárt ér el és átlag 9.1%-kal nõ az elkövetkezõ öt év alatt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >