Jövőre 5,4%-kal növelik a reklámbevételeiket a médiatulajdonosok

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 12. 07. 21:58

A MAGNAGLOBAL, az IPG Mediabrands szervezete frissített globális reklámköltés becslést adott ki a egy átfogó modell mentén, amely több mint 60 ország adatait tartalmazza 1999 és 2016-os idõszakra vonatkozóan.

Becsléseink szerint a világ médiatulajdonosai 2011-ben 5,4%-kal növelik a reklámbevételeiket, amely összesen 412 milliárd amerikai dollárt jelent majd, állandó árfolyam mellett, amely meghaladja a korábban publikált, +4,2%-os várakozásainkat. Ez a 2010-es felépülés évét követi, amely +6,9%-os növekedést hozott, a korábbi, +5,6%-os várakozásokat felülmúlva. A reklám által támogatott médiagazdaság a világ legtöbb országában, Argentínával, Indiával és Kínával az élen, határozottan a folyamatos bõvülés útját követi, míg piacok kisebb része, pl. Görögország, Horvátország és Írország az ellentétes, csökkenõ reklámszektorral küzd.

A hosszútávú növekedési ráták szintén javultak, magasabb elvárásokat tükrözve a globális gazdasági fellendülés iránt. 2016-ig az iparági világszintû átlag éves növekedési ráta (CAGR) +6,3%, ahol a legtöbb év becslése több mint fél százalékkkal javult a 2010. júniusban publikált adatokkal összehasonlítva.

A televízió 2011-ben is megtartja a vezetõ szerepét a világon, a hirdetési piacból való több mint 40%-os részesedésével, összesen 169 milliárd USA dollárral. Globális szinten ez a médium 2016-ig évi átlag 7.5%-os növekedést tudhat magáénak. Az online reklámpiac még gyorsabban bõvül, megelõzve a napilapot, amely csak 2013-ig lesz a világ második legnagyobb hirdetési médiuma. Az online 2016-ban eléri a 117 milliárd dolláros volument. Ez leginkább a piac terjeszkedésének köszönhetõ, mivel ennek a médiumnak az új hirdetõk alkotják a gerincét. Ám a napilapok piaca visszafogottan, de növekszik – állandó árfolyam mellett a következõ öt éven keresztül évente átlag 1.7%-kal – a sok piacon jellemzõ folyamatos csökkenések ellenére is. Több országban az újság a lehetséges módja a fejlõdõ fogyasztói csoportok felé való tartalomterjesztésnek és az online-nal való versenyben sem éri jelentõs kannibalizáció. A magazinok rosszabb körülményekkel szembesülnek az online versenyben (különösen a hírek és a celebtartalmak), és 2016-ig éves átlagban csak 0.1%-os növekedéssel számolunk. A rádió és a közterület világszinten 4,1% és 8,0%-kal bõvülhet majd éves átlagban az elkövetkezõ öt évben, amely némileg több, mint amit a 2011-es évre várunk.

Nem meglepõ, hogy a két abszolút számban és relatív növekedésben is kiemelkedõ piac India és Kína. India hirdetési piaca 2011-ben 21,0%-kal növekedhet helyi pénznemben, amely így 243 milliárd rúpiát generálhat (több mint 5 milliárd amerikai dollárt). Az ezt követõ öt évben átlag 19,1%-os átlag növekedési rátára számítunk. Kína teljesítménye az eddigieknél is jobban erõsödik, az öt éves periódusban átlag évi 16,6% -os becsült reklámbevétel emelkedéssel. Kína 2013-ra a világ második legnagyobb piacává válhat és a médiatulajdonosok 391 milliárd jüant generálhatnak. Állandó árfolyam mellett ez 57,4 milliárd amerikai dollárt jelentene.

A digitális média helyezkedik az új elõrejelzésünk elõterében. Ezúttal külön lebontott elõrejelzési adatokat mutatunk a mobil, online video és digitális közterületi és mozis reklámokra is. 2011-ben várakozásaink szerint az online video a globális reklámtortából 4,7 milliárd dolláros szeletet hasít ki, és évente 19,6%-ot növekszik 2016-ig, amikorra ez a szektor 11,4 milliárd dolláros volument ér majd el. A mobil hirdetési piac kisebb, 2,7 milliárd dolláros, és hasonló ütemben nõ majd. 2016-ra a médiatulajdonosok a mobilhirdetésekbõl 6,6 milliárd dollárt kereshetnek. A digitális közterületi reklám fontossága nõ, de a mobilnál kisebb arányú a jelenléte (2,6 milliárd dolláros bevétel) és lassabb ütemben nõhet az elkövetkezõ években , összesen 5,2 milliárd dollárra 2016-ra. A mozi 2011-ben 2,8 milliárd dollárt ér el és átlag 9.1%-kal nõ az elkövetkezõ öt év alatt.

Kapcsolódó cikkeink