Jövő májustól vezetnék be a dohánytermékek egységes csomagolását
Jövő év május 20-án léphet hatályba az a rendelkezés, amely egységes csomagolást ír elő a dohánytermékek számára – derül ki a kormány honlapján megjelent rendelet-módosítási tervezetből. Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtöki sajtótájékoztatóján jelentette be, hogy a változás nyomán minden dohánytermék külseje azonos lenne, és nem lesz mód a reklámozásra.
A cigarettán, a fogyasztási dohányon és a vízipipadohányon kombinált egészségvédő figyelmeztetést kell feltüntetni, ennek mérete a cigarettás dobozon 44×55 milliméter, és márkanév valamint logó nem helyezhető el fölé – egyebek mellett ezt tartalmazza a dohánytermékek előállításáról, forgalomba hozataláról és ellenőrzéséről szóló rendelet módosítási tervezete.
Jelenleg a cigarettás doboz egyik oldalán a felület 30, míg a másik oldalán 40 százalékát kell elfoglalnia a figyelmeztetésnek.
A tervezet egyéb kötöttségeket is tartalmaz az egészségvédő figyelmeztetésekre: ezeket úgy kell elhelyezni, hogy a csomag felbontásakor a kombinált figyelmeztetések egyetlen szöveges vagy vizuális eleme se csorbuljon.
A módosítás 2016. május 20-án lép hatályba. A korábbi rendelkezésekkel összhangban gyártott és címkézett dohánytermékek még 2017. május 20-ig forgalomba hozhatók.
A tervezet tiltja a jellegzetes ízesítésű dohánytermékek forgalomba hozatalát. Viszont a mentol ízesítésű dohányt tartalmazó cigaretta és a mentol ízesítésű cigarettadohány 2020. május 20-ig forgalmazható. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Friss kutatás: a magyar dohányosok nyitottak az ártalomcsökkentésre
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Tovább nőnek a dohánytermékek árai – újabb áremelési hullám a kiskereskedelemben
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Kiszivárgott dokumentum: az EU szigorítana, miközben a tudomány az ártalomcsökkentés mellett érvel
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
20 éves a Magyar Termék – stabil iránytű a hazai FMCG-ben – Benedek Eszter: hogyan épít közösséget és üzleti értéket a védjegyrendszer?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >KPMG CEO Outlook 2025: Újratervezett bizalom
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Visszatérhet a vasárnapi zárvatartás Európában
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >


