Jótékonysági akcióval ünnepelte 30. születésnapját a dm
Több területen is fontos lépések történtek a dm gazdasági közösségében az elmúlt gazdasági évben: nagy hangsúlyt fektetett a vállalat az energiahatékonysági intézkedésekre, az online szolgáltatások fejlesztésére, miközben nemzetközi szinten egy női egészséget támogató kampányt is megvalósítottak.
A sikeresen működő active beauty törzsvásárlói programnak, a jó ár-érték arányú dm-márkás termékeknek és a folyamatos szolgáltatásfejlesztésnek köszönhetően a dm 208 milliárd forintos forgalmával sikeres gazdasági évet zárt.
– Sikereinket nemcsak a forgalmi számok mutatják – a dm az NIQ kiskereskedelmi indexe alapján a 2022/23-as gazdasági évben növelni tudta a részesedését a teljes vegyiáru-szektoron belül mind a teljes piacon, mind a drogériák körében – hangsúlyozza Kanyó Roland, a dm marketing- és PR-vezetője. – A Mindig megéri tartós ár stratégiának köszönhetően az árak a dm-ben négy hónapig nem emelkednek, ez kiszámíthatóságot ad a változó gazdasági körülmények között is.
A dm Magyarország fennállásának 30. születésnapját ünnepelte 2023-ban, így ez a kerek dátum is meghatározta a vásárlóknak szóló aktivitásokat. A jubileum alkalmából egy 30 millió forintos keretösszegű pályázatot is kiírtak civil szervezetek számára szintén a női egészség támogatásának témakörében.
Személyre szabott online szolgáltatások
Az Online Shop az elmúlt években dinamikus fejlődést mutatott, a 2022/23-as forgalma kimagaslóan, 56,93%-kal növekedett az azt megelőző gazdasági évhez képest. Omnichannel értékesítési startégiát követ a dm, így szorosan összefonódnak a digitális és offline értékesítési módok, szolgáltatások és kommunikációs csatornák. Az integrált rendszer innovatív építőelemét jelenti a dmApp és további formátumok, mint a dm LIVE-shopping. Az innovatív LIVE videók során szakértők és influencerek mutatják be a termékújdonságokat, az élő adásokhoz Live Shopping funkció is kapcsolódik. A weboldal nem egy különálló értékesítési csatornaként szerepel, sokkal inkább az üzletek polcainak meghosszabbításaként funkcionál, és így értékes új információkkal segíti a vásárlókat is.
Egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a személyre szabott kínálatra, amelynek hátterében számos technikai fejlesztés áll: többek között a keresési előzmények figyelése, a keresési kifejezések optimalizálása, a személyre szabott termékmegjelenítés, valamint a termékajánlások is vásárlóik kényelmét szolgálják.
A szállítási módok tekintetében már három szállító partner közül is választhatnak a vásárlók, a Sprinter, DPD mellett a Magyar Posta szolgáltatásai is elérhetővé váltak. Emellett egyre népszerűbb a mára már jól ismert bolti Expressz átvételi lehetőség (a csomag 1,5 óra alatt átvehető).
A kosárérték az elmúlt gazdasági évben dinamikusan nőtt, jelenleg 13 300 online termék érhető el a virtuális polcokon – ebből 767 cikk csak online áll rendelkezésre. A legkedveltebb kategóriák a baba és háztartás, a legnépszerűbb termékek: pelenkák, babaitalok, állateledelek.
Pátyra költözött a dm-márkás termékek nemzetközi elosztóközpontja
A 2023-as év a logisztika területén nagy változást hozott: Törökbálintról Pátyra, a HelloParks 17 000 m²-es raktárcsarnokába költözött a dm márkás termékek nemzetközi elosztó központja. A dm hazai történetében ez az első bérleti konstrukcióban lekötött központi raktáregység, amely a két meglévő, saját tulajdonú telephely tevékenységét egészíti ki.
A helyszín kiválasztásakor fontos szempont volt, hogy az új raktár olyan rugalmas bérleti konstrukcióban álljon rendelkezésre, amely támogatja a dm országokon átívelő logisztikai stratégiáját, és követni tudja a dm országok intenzív fejlődési dinamikáját a saját márkák értékesítésében. Lényeges szempont volt a fejlesztő szakmai támogatása, az épület fenntartható üzemeltetése, az ingatlan elhelyezkedése, ez utóbbi a jelenlegi munkatársak megtartása kapcsán is előtérbe került. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Így panaszkodnak a magyar dolgozók generációi – országos kutatás Steigervald Krisztiánnal
Egy átlagos magyar felnőtt a családján és a munkahelyén kívül…
Tovább olvasom >NIQ: Nem hátba veregetésre, mentorfigurákra van szüksége a fiataloknak
Egy átlagos magyar felnőtt a családján és a munkahelyén kívül…
Tovább olvasom >Jelentős hatással bírnak a Lidl saját márkái a portugál gazdaságra
A Lidl Portugália saját márkás termékei közel 1 milliárd euróval…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >