Jönnek az omni-fogyasztók?
Egy új fogyasztói profil bontakozik ki az IBM legújabb kutatásából, amelyet az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban folytattak. Eszerint a vásárlói viselkedésben jelentős fordulat zajlik: az úgynevezett „omni-fogyasztó”-ra kevésbé hatnak a hagyományos marketingüzenetek, inkább tudatos, kételkedő és aktívan megosztja tapasztalatait olyan közösségformáló csatornákon, mint az internet. Az omni-fogyasztó átláthatóságot követel, és csak abban a termékben bízik, amelynek eredetét és hatásait jól ismeri.
Az IBM szerint a követhetőség és az információ biztosítása értékes versenyelőny, s azok nyerhetik el a vásárlók rokonszenvét, akik nem majd valamikor a jövőben, szabályozóktól kényszerítve cselekszenek ügyfeleik széles körű informálása érdekében, hanem az elsők között lépnek. Ennek elősegítésére a cég piacra vezeti az IBM Élelmiszer-biztonsági Menedzsment Rendszert, s kétdimenziós vonalkódokat, valamint tömegfelhasználásra alkalmas rádiófrekvenciás azonosítással (RFID) működő árujelölő megoldásokat fejleszt ki.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Lassan terjed a cash-back rendszer Magyarországon a boltokban
Magyarország 2023 júliusában bevezetett cash-back rendszere, amely lehetővé teszi a…
Tovább olvasom >Több kérdést is felvet az Aldi ellen indított GVH-vizsgálat
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított az Aldi ellen, amely…
Tovább olvasom >A szélsőséges időjárást megérzi az élelmiszerpiac is
Magyarországon a következő hónapokban várhatóan emelkedni fog a liszt és…
Tovább olvasom >